Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 8:13 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Cała prawda o tuningu.....
PostWysłany: Pon Gru 25, 2006 4:13 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 04, 2006 5:29 pm
Posty: 119
Miejscowość: Wrocek
Pojazd: VW Polo '89
witajcie

ciągle piszemy praktycznie te same tematy tunningowe, a zastanówmy się- jaki jest sens tuningu?

Sensem tuningu jest zwiększanie osiagów, kosztem np. trwałości części(czyli "coś za coś")
Pomyślmy co się moze przyczynić do zwiększenia osiągów i znalezienia możliwie jakiejś innej metody tunningu.

1. Im więcej paliwa tym większa moc, ale większe spalanie
2. Jakbyśmy to "turbo" zrobili co było w kilku tematach juz, to wspomagamy zassanie mieszanki do cylindra, co skutkuje szybszym wkręceniem sie na obroty
3. Prawdziwa Turbosprężarka składa się z turbiny i sprężarki. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze zasila silnik zwiększając jego sprawność. (dokładniej opisane tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka )
4. Stopień sprężania- zwiększamy go planując głowice, im bardziej splanujemy gowice tym większy on będzie(tylko bez przesady- powyżej 2 mm może sie zdarzyć ze tłok bedzie udeżał w elektrode świecy)

narazie to tyle- pózniej dopiszę reszte, albo dopiszemy wspólnie

P.S proszę adminów o niekasowanie, i nieblokowanie tematu


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Cała prawda o tuningu.....
PostWysłany: Pon Gru 25, 2006 4:43 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
birs napisał(a):
4. Stopień sprężania- zwiększamy go planując głowice, im bardziej splanujemy gowice tym większy on będzie(tylko bez przesady- powyżej 2 mm może sie zdarzyć ze tłok bedzie udeżał w elektrode świecy)
Spotkałem sie już z takim przypadkiem. Koleś splanował głowice, załozył, odpalił i tłok walił po elektrodzie.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Gru 25, 2006 4:58 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
to moze pokombinowac z krotkimi swiecami od kosiarek xD
a tak w ogole to mozna zmienic ksztalt komory spalania? np zaspawac jej czesc... to by ogromnie zmniejszylo pojemnosc glowicy :D

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Gru 25, 2006 6:59 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 04, 2006 5:29 pm
Posty: 119
Miejscowość: Wrocek
Pojazd: VW Polo '89
5. Większa pojemność cylindra daje możliwość spalenia większej ilości mieszanki, a co zatym idzie- będzie więcej mocy

_________________
http://http://www.airsoft.lua.pl/ - Polski Vortal o ASG


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Gru 25, 2006 10:31 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Od dawna wiadomo, że zwiększa się moc silnika kosztem jego trwałości.. Ale każdy silnik jest tak zaprojektowany, że zwiększenie jego mocy o 15-25% nie pogorszy jego trwałości. W wielu artykułach czytałem o niewielkich zmianach silnika, które poprawią jego elastyczność, ale trwałość jest ta sama. W nowoczesnych samochodach polega to na zmianie sterowania, dostajemy małym wysiłkiem pracy moc :D

Jak dla mnie montowanie tego pseudo TURBO nie ma sensu bo w domowych warunkach trudno wykonać jakieś sensowne rozwiązanie które będzie jakoś pracować i wyglądać? Ale warto próbować <rotfl>

Ważne w planowaniu głowicy jest równomierność ponieważ mogą powstać nieszczelności i przy montażu bez podkładki stracimy kompresje a nie zyskamy. Najlepszym rozwiązaniem jest papier naklejony na szkło, przy tym trzeba zachować umiar, bo możemy przedobrzyć i tłok będzie stukał...

bris właśnie zwiększanie pojemności powoduje największe wysilenie łożysk i wału korbowego ale wtedy do dostajemy większą moc. Tak dla ścisłości nie mówię o pseudo tuningowych zestawach z allegro 60ccm3(55)

Jeszcze nie słyszałem o zmniejszeniu komory spalania przez na spawanie materiału na głowice, ciekawe czy wytrzymało by to okres docierania :|

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 1:06 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Gdyby mieć dostęp do odpowiedniego sprzętu można by sie pokusić o zrobienie nowej głowicy, która miałaby mniejszą komore spalania. Jeżeli ktoś miał okazje widzieć głowice od CZ Cross (125, 250 itd.) to tam komory właściwie nie ma. Wtedy moznaby pokombinowac ze świecą od kosiarki, ale niebyło by to konieczne :) Pzdr

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 6:03 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 04, 2006 5:29 pm
Posty: 119
Miejscowość: Wrocek
Pojazd: VW Polo '89
simson_s51, - moj nick to BIRS a nie "bris" w sprayu do toalety :PP

a moze mi ktoś powiedzieć co daje zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej, przez założenie "podkowy"? bo nie rozumiem o co w tym chodzi

_________________
http://http://www.airsoft.lua.pl/ - Polski Vortal o ASG


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 7:56 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Przepraszam nie zwróciłem uwagi birs :/

Kiedyś było opisywane i nawet Szkrat pokazywał zdjęcia i jak to wykonał temat o tuningu silnika Jawki, jest przyklejony :D

Zwiększenie ciśnienia w komorze korbowej powoduje zasysanie większej iliści paliwa z dolotu i wtłoczenie jej pod dużym ciśnieniem do komory spalania...

Z własnego doświadczenia wiem( w SimQ mam wypełniacze, na tej samej zasadzie działają) że ta modyfikacja daje dużo i opłaca się ją wykonać.

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 8:45 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
Vmax wzroslo czy mocniejszy na dole?
a z tym zaspawaniem glowicy to salek pisal bodajze w artykule o tuningu WSKi

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 8:57 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Moc wzrasta i to dużo ja dołożyłem do tego tłok wg. Sałka, polerka wszystkiego, plan głowicy i remont silnika.

Moc przerosła moje oczekiwania, założeniem było, aby silnik dawał sobie rade na zębatce 17z(oryginalnie miał 15z), przed nie dawał sobie rady...

Gdy go złożyłem przejechałem się dla testu, byłem zaskoczony mocą i osiągami. Wtedy przyszedł wujek i stwierdził "Daj się przejechać to zobaczę co to żeś wymyślił" :D
Jak zawsze 1 i ogień, myślał że jak jest 17z bo się przy tym zachowa jak na 15z. A tu, jak bo nie wyrwie na koło... <hahaha> Mało brakowało a był by na plecach.

Silnik pięknie ciągnie od samego dołu, czasami lubię kręcić go do końca(pusty tłumik) osiąga wysokie obroty...

Najlepsze jest to że czasem się zapominam i jadę na 3 myślące że to 4 <hahaha>

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Gru 27, 2006 11:43 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 09, 2006 1:30 pm
Posty: 770
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: łyżworolki
garry1 napisał(a):
a tak w ogole to mozna zmienic ksztalt komory spalania? np zaspawac jej czesc...

to nie takie proste, ja chciałem pospawac moj kruciec ale podobnie jak głowica jest aluminiowy a elektrody do alu są drogie i cięko je dostac.

_________________
moje PJ i BikePics.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Gru 27, 2006 2:08 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Wszystko sie da tylko trzebaby było ją wyrównać ;)

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Gru 27, 2006 2:52 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Wy serio z ta głowica piszecie?? W sumie ze spawaniem aluminium nie mam problemu ( ojciec spawacz). Ale jak zaspawamy jej częsci to cała siła bedzie w wi ekzej mierze przenoszona na swiece a co za tym idzie na jej gwint


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Gru 27, 2006 3:02 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
albo palnikiem gazowym zaspawac... bo raczej spawarka transformatorowa to nei da rady :/
ale mi teraz wpadl pomysl :D tak jak ArczeX robil podkowy ;] odlewal je z roztopionego aluminum, no to tutaj zabezpieczyc otwor na swiece i zalac... poczekac jak ostygnie wypolerowac no i sprezanie jak cholera by bylo :D

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Gru 27, 2006 3:12 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Tak ale wtedy trza by pomyśleć o większym ciśnienu w skrzyni korbowej. Bo jak będzie za duży opór przy sprężaniu to nie dojcie do końca tłok i kicha.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Czy to prawda???

RafalOgar

10

2734

Czw Maj 08, 2008 1:30 pm

RafalOgar Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Simson-s51 max tuning! czy to prawda ze....

krzysiek522

2

2013

Pon Paź 22, 2007 7:58 pm

bezelek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Plan tuningu

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Pdudi

16

7384

Pią Mar 23, 2007 10:05 pm

Pdudi Zobacz ostatni post

Brak nowych postów sens tuningu

mostasz

3

4031

Nie Maj 15, 2011 9:06 am

Kamis Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Film na kadecie po tuningu na 5,5 PS:)

stanek

8

5008

Czw Lis 09, 2006 7:11 pm

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 22 Queries | GZIP : Off ]