Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 5:21 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart 210
PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 3:33 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Witam!

Mój chart leci tylko 50KM/H więc zamierzam się z nim pobawić i mam taki problem.

Niewiem jaki wymiar mają standardowe okna dolot/wydech/płuki tego cylka (pytam bo moje mogą być zbyt małe).

Jak już będe wiedzieł jakie mają wymiary to chciałbym zrobić cos takiego:

Splanować głowice o 0,5mm, podciąć tłok od strony ssania o 1mm, odchódzić tłok, powiększyć okno dolotowe i wydechowe o 0,5mm na boki i do góry, powiększyć kanały i okna płuczące, zastosować dysze 70 lub większą oraz zrobić kompletną polerkę.

Nie mam zamiaru dorabiać kanałów bo trzeba umieć i wybijać tuleje

I teraz nasówają mi się pytania:
-Czy to bardzo obniży żywotność silnika??
-Waro się z tym tylko tyle pobawić??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 4:25 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
Nie mam charta ale dużo pewnie ci to nie da jak byś znacząco powiększył to chyba coś by dało.

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 1:05 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Do tego co piszesz pasowałoby dać wiekszy gaźnik (z większa gardzielą). A przeróbke kanałów najlepiej wykonywać z wybiciem tuleji.

_________________
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie całości lub fragmentów wypowiedzi bez zgody autora lub odpowiedniego oznaczenia cytatu jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 10:15 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 25, 2008 12:00 pm
Posty: 365
Pojazd: Już Kupiony SpeedFight 2 :) Tylko teraz oczekiwanie 2 Tyg ;/
Wybij tuleje nowy gaźnik rozwierć Króciec :)

Powinien ci leciec ok 60 km/h :P

Możesz też dać wiekszy Cylinder ;]

Ale to bardzo skróci życie twojego CHarcika


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 11:10 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Jeśli masz na myśli "60ccm z allegro" to daj se spokój. Oto co można zrobić nie tracąc mocno na żywotności i zyskując na przyspieszeniu:
Powiększanie, dowiercanie kanałów(cylek 4 kanałowy - mam taki na sprzedaż)
Szlif na 55ccm
Wypełniacz wału
Da to dużo większe przyśpieszenie i troche prędkość(na 1 i 2b odczuwalnie większą), na 3b jak przekroczysz 60km/h to już gaźnik nie wyrabia tzn za mało paliwa - przydałoby dać jakiś większy np 16 lub 19mm, do tego tłumik spawany i masz 75 a czasami nawet 80kmh

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 6:57 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
haha MaciejH92 ty sie tak nie rozpędzaj bo jak jeszcze by założył membrane to według ciebie poleciał by ze 100km/h...

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 1:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
adas napisał(a):
haha MaciejH92 ty sie tak nie rozpędzaj bo jak jeszcze by założył membrane to według ciebie poleciał by ze 100km/h...

Czy ja powiedziałem, że na membranie poleci 100kmh? :| :|
Na dobrze zrobionym cylku z 4 płukami, podwyższonym wydechem i poszerzonymi kanałami wszystkimi, gaźnikiem 19mm i wydechem spawanym i jeszcze można dać wypełniacze na wał wyciśniesz z niego te 75-80km/h. Jak niektóre oryginały dociskają do 70km/h

Ciekawe co powiesz na to, że na 14mc i 50/4 na 1b licznik wybił powyżej 35km/h u mnie...pewnie bajki opowiadam albo mi się to śniło. Kiedyś nagram filmik i pokaże wszystkim co dobre 50/4 potrafi robić.

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 5:49 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Nie napisałeś tak... to co napisałem to była ironia. hmm.. no dobra co na jedynce ci poleciał 35 to myślisz że na wszystkich biegach będzie o tyle szybcie jechał otóż nie, bo jest jeszcze coś takiego jak opór np. tarcia albo powietrza.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 6:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
adas napisał(a):
Nie napisałeś tak... to co napisałem to była ironia. hmm.. no dobra co na jedynce ci poleciał 35 to myślisz że na wszystkich biegach będzie o tyle szybcie jechał otóż nie, bo jest jeszcze coś takiego jak opór np. tarcia albo powietrza.

Wiem o tym. Jeszcze od gaźnika zależy. Na wyższym biegu potrzebuje też więcej mieszanki, żeby dostał mocy większej do uciągnięcia, dlatego mówie o gaźniku 19mm do 4 płukowca i wypełniaczach, żeby ta mieszanka szybciej doleciała do cylindra. Sądzisz, że wyciągnięcie chartem te 75-80km/h na 50ccm w charcie to nie możliwe? :|

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 8:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
MaciejH92 napisał(a):
Sądzisz, że wyciągnięcie chartem te 75-80km/h na 50ccm w charcie to nie możliwe? :|

Żaden problem :P Ale przerabiać trochę trzeba ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 9:36 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Żeby jechać chartem 60km/h musi mieć troche ponad 6 RPM to żeby jechał 80 to musi mieć troche ponad 8 RPM (a ten silnik na luzie bez biegu ma 9-10 RPM) to troche nie osiągalne ale jeśli ci się uda bądź udało to gratuluje... W sumie teraz sobie pomyślałem że mój chart po lekkim tuningu leciał 70 ale to był max... A poza tym ten silnik to nie silnik od simsona i nie da się tyle wykręcić obrotów, bo chart ma mniejsze kanały płuczące i za tym idzie to że dostaje mniej mieszanki. Więc co byś nie kombinował bez powiększania kanałów płuczących (chart ma za małe oryginalnie i jedyne co sie da z tym zrobic to nadspawac i dopiero powiekszyć) na samym cylku 50/4, gaźnikiem 19 i spawanym wydechem to nie zabardzo da rade, bo poprostu nie wykorzystasz tego zestawu.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Ostatnio edytowany przez adaś, Czw Wrz 11, 2008 6:50 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 5:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Kórde membrana nie daje mocy ...

Wprowadza mieszankę w rezonans poprostu zamyka dopływ paliwa wtedy keidy trzeba i poprzez drgania dostarcza miesznakę. Dobra to są podstawy.

Nie o tym mowa ona nie doda km, pośrednio może ma w tym jakiś związek lecz bardziej jest ona dla elaastyczności silnika i lepszej reakcji na gaz ...

Dobre to nie określenie dla cylka, raczej bardziej by nas interesowało kiedy ma max moc i NM przy ilu rpm i ile tych użytkowych ci rpm zostało bo mozesz kręcić i nawet 16 tys i prędkosci bedziesz miał kosmiczne ale obroty uzytkowe raptem 200 rpm i rozpędzać się będzie wieki itp ... (oczywiscie z przesadyzmem to), każdy cylinder jest dostosowany do danych obrotów nei ma dobrego 50/4 i złego jedynie można ocenić wykonanie reszta to dobranie rozrządu do wymagań kierowcy ...

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Nie Wrz 14, 2008 7:45 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Czyli powiadacie, że nie ma sensu robić tuningu silnika nie mając lepszego gaźnika??

a dysza 70 albo 80 dużo by dała na standardowym cylku??
PS.Czy dysza 70 ma otwór 0,7mm??
Czy jkos inaczej sie to liczy??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Nie Wrz 14, 2008 11:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 27, 2007 12:01 am
Posty: 185
Miejscowość: Lidzbark Welski
Przy tuningu, osprzęt to podstawa.
"Dysza 70" to taka dysza, przez którą w ciągu jednej minuty przepływa 70 mililitrów mieszanki, nie chodzi o średnicę.
To co napisałeś w pierwszym poście przyniesie efekt. Wydech możesz podnieść 1-2mm, podciąć płaszcz tłoka od strony ssania o jakieś 1.5mm, okna płuczące powiększyć na boki i o 0.5mm w górę. Gaźnik 14 mm, czy ile tam w Charcie jest seryjnie, to za mało. Proponuję gaźnik od Simsona - 16n1 (możliwość rozwiercenia na 19-20mm). Dobrze by było mieć dobry wydech, polecam liczony i spawany pod Twój silnik.
To, co napisałem, może Cię trochę przerastać, więc na początek okno wydechowe i płaszcz tłoka od strony ssania coś tam dadzą.

_________________
Simson.
bikepics


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart 210
PostWysłany: Pon Wrz 15, 2008 12:30 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
buniek92 napisał(a):
Przy tuningu, osprzęt to podstawa.
"Dysza 70" to taka dysza, przez którą w ciągu jednej minuty przepływa 70 mililitrów mieszanki, nie chodzi o średnicę.

Z tym to róznie bywa, bo jedni producenci podają tą wartość w milimetrach (tzn dysza 70 to 0,70mm), a inni tak jak mówisz ilośc paliwa jaka przepłynie przez dysze w ciągu jednej minuty (tzn w dysza 70 to 70cm3/min). Ta druga wersja jest troche mało dokładna, bo nie wiadomo przy jakim ciśnieniu podawana jest ta wartość.
buniek92 napisał(a):
Proponuję gaźnik od Simsona - 16n1 (możliwość rozwiercenia na 19-20mm). Dobrze by było mieć dobry wydech, polecam liczony i

Maksymalnie 19mm dla gaźnika 16n1 i 17,5mm dla gaźnika 16n3.

_________________
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie całości lub fragmentów wypowiedzi bez zgody autora lub odpowiedniego oznaczenia cytatu jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów CHart

Krzysiek14141

7

3115

Pią Sie 08, 2008 8:20 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210 50/4 Co i jak?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Justyna

23

9731

Śro Cze 22, 2011 8:36 am

Garry1 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów chart tuning

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

GLONEK

22

10656

Nie Lut 10, 2008 8:49 am

sidor Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart błotnik

norek23

7

3287

Wto Cze 12, 2007 6:31 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Owiewka Chart

yazimoo

8

3700

Sob Sie 11, 2007 12:02 pm

Sk@tty1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 20 Queries | GZIP : Off ]