Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 12:33 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tuning motorynki
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 2:31 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Gru 28, 2009 12:41 am
Posty: 70
Pojazd: Jawa Robby
Mam motorynkę i chciałbym ją nieco stuningować mechanicznie.

Mam już zrobione:
-cylinder 60 ccm
-z tłumika wyjąłem takie gumowe coś
Planuję zrobić:
-zapłon bateryjny
-skrócić kolanko
-przerobić filtr powietrza(dać jakąś gąbkę i powiększyć otwory na wlot powietrza)

Co mogę jeszcze zrobić?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning motorynki
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 3:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Fouree napisał(a):
przerobić filtr powietrza(dać jakąś gąbkę i powiększyć otwory na wlot powietrza)

Proponował bym co do filtra powietrza wyjąć wszystkie te na końcu metalowe osłonki i zostawić tylko jedną.Niby wydaje się to głupim pomysłem, a jednak działa, ponieważ sam to sprawdziłem.
Fouree napisał(a):
-cylinder 60 ccm

Tej chińszczyzny nie polecam! Lepiej już dać seryjny po przeróbkach.

Dalsze modyfikacje:
1. Przeróbka tłoka odchudzasz go w środku tzn. usuwasz cały nie potrzebny nadmiar aluminium najlepiej robić to pilnikami i na koniec wszystko ładnie zaokrąglamy. Na koniec prze poleruj wszystko.Skróć też nóżkę od strony kanału ssącego o 1-2mm nie więcej!
2. Polerka komory spalania głowicy oraz komory wału do tego można użyć np. papieru wodnego 1000 lub 2000.
3. Gaźnik jeśli zostajesz przy seryjnym to zostaje tutaj niewielkie jego rozwiercenie, a jak nie to polecam zmienić na K60B.
4. Cylinder Simson w, którymś z tematów na forum wspominałem o tej przeróbce. Najlepiej kupić 60 ccm3 DDR. Nie potrzeba za wiele przeróbek przy tym cylindrze do silnika 023 lub 019 :]

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning motorynki
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 7:52 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Co do tej 60 tki to tak naprawdę oryginalny można roztoczyć bo ten ma około 55 ccm.Możesz kanały poszerzyć splanować głowice czego nie poleca się gaźnik z lepszym przelotem.Ogólnie jest wiele możliwości ale to zależy na ile chcesz rasować silnik i z rozsądkiem.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning motorynki
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 6:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Fouree napisał(a):
Planuję zrobić:
-zapłon bateryjny
-skrócić kolanko
-przerobić filtr powietrza(dać jakąś gąbkę i powiększyć otwory na wlot powietrza)


Ciekawe jak bateryjny zrobisz :] Bez ładowania, po co :]
Kolanko można skrócić :)
Filtr? Po co skoro gaźnika nie zmieniasz, przez to mogą być tylko wieksze problemy :)

Zrobić możesz?
- Wypolerowac kanały (dolot,wydech,skrzynia korbowa,pluki)
- Dłubnąć cylinder
- Plan głowicy (ale nie polecam)
- Tłoka nie odchudzaj i nie skracaj żadnych nózek bo od tego jest okno ssace żeby obniżyć.
- Przełożenia można zmieniac moc/prędkość

- zmienic silnik na jakiś z charta jak chcesz albo z sima i bez tuningów to będzie fajnie jezdzić przy małej awaryjnosci i niewielkim spalaniu :)

Addadko napisał(a):
4. Cylinder Simson w, którymś z tematów na forum wspominałem o tej przeróbce. Najlepiej kupić 60 ccm3 DDR. Nie potrzeba za wiele przeróbek przy tym cylindrze do silnika 023 lub 019 :]

Trzeba by zmieniać rozstaw szpilek. Sam myślałem nad tym u mnie w romecie aby to było tak do jazdy od czasu do czasu.

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning motorynki
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 8:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
BEBAK napisał(a):
Trzeba by zmieniać rozstaw szpilek.

Jak się chce to tak, ale nie trzeba. Można też zmienić w cylindrze:

Image

Jeżeli robiłbyś 70ccm to trzeba by zrobić podkładkę pod cylinder 1,5mm.

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. TUNING MOTORYNKI

dzikitadzik

4

4123

Nie Cze 03, 2007 6:14 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Czy tuning motorynki się opłaca?

wiewiora

8

2708

Nie Mar 16, 2008 12:45 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning techniczny motorynki

AssasiaN

8

3020

Nie Maj 25, 2008 7:22 pm

Yogi56 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Moc Motorynki

Macieho

5

4407

Pią Lis 26, 2010 7:24 pm

motorynkacross Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Licznik do motorynki

Victor

2

1995

Wto Sie 14, 2007 1:55 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.063s | 22 Queries | GZIP : Off ]