Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 10:39 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 12:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Witam. Postanowiłem napisać ten poradnik, ponieważ chciałbym pokazać niedoświadczonym osobom jak można zwiększyć sprawność naszego silnika. Do napisania tego poradnika zainspirowała mnie pewna osoba z tego forum jak i chęć wykazania się na nim :P No wiec do dzieła, życzę miłej lektury :D

Przed rozpoczęciem tuningu należy zbadać stan silnika, zużyte części wymienić, a zostawić tylko te, które są w BDB stanie. Szczególną uwagę proszę zwrócić na: wał korbowy(nie może mieć luzów), sprzęgło, skrzynia biegów oraz cylinder(nie może posiadać rys).

Jako autor tego poradnika nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia waszych silników.


Na początek podam najprostsze rozwiązania, czyli kupno lepszych części, które podnoszą sprawność naszego silnika bez zmniejszania żywotności silnika. Jedna ich wada to koszt.

1.Wał korbowy z łożyskiem igiełkowym – wał ten pasuje zarówno do silnika dwu jak i trzy biegowego. Dzięki łożysku zwiększa się żywotność oraz obroty silnika, ponieważ są mniejsze opory niż w przypadku zwykłej tulei. Kolejnym plusem jest to, że wał jest prawie okrągły, co wpływa korzystnie na pracę silnika. Jeżeli posiadamy oryginalny ZMD to lepiej oddać go do regeneracji po czym dokupić łożysko igiełkowe i zamontować je zamiast tulei.

http://www.agmot.pl/foto.php?i=752

2.Cylinder 60(55cmm) – zestaw tuningowy o większej pojemności znacznie zwiększającej moc silnika. Myślę, że to podstawa każdego tuningu. Do tego zestawu polecam założenie wyżej wymienionego wału. Sytuacja jest tu podobna jak w przypadku wału. Mamy ZMD zostawiamy ewentualnie robimy szlif.

http://www.agmot.pl/foto.php?i=29756

3.Pseudo sportowy tłumik Simson – tłumik ten wpływa korzystnie na pracę silnika, ponieważ powoduje lepszy przepływ spalin, dzięki czemu wzrasta moc. Można również zainwestować w dużo droższy wydech. Jednak uważam, że danie 300zł za sam wydech to za dużo.
http://allegro.pl/item416215999_tlumik_sport_chrom_simson_romet_ogar_chart.html

4.Filtr stożkowy – poprawia dynamikę silnika, powoduje, że silnik wkręca się na nieco wyższe obroty, niekiedy powoduje delikatny przyrost mocy. Przed zakupem należy zmierzyć średnice gaźnika, po czym dobrać do niego filtr.

http://www.allegro.pl/item415143875_filtr_filtry_stozkowy_chromowany_o_sr_30_mm.html

5.Gaźnik k60b – bardzo korzystne rozwiązanie, a zarazem drogie i rzadkie do zdobycia. Dzięki temu gaźnikowi silnik wkręca się na bardzo wysokie obroty, przy mniejszym zużyciu paliwa. Gaźnik ten posiada ssanie. Po zakupie gaźnika należy rozwiercić wlot cylindra do rozmiarów gaźnika. Można też zastosować gaźnik od simsona albo jawowskiego jikova, jednak k60b jest najlepszym rozwiązaniem.

http://www.allegro.pl/item415016099_gaznik_k60b_tuning_romet_simson_ogar_motorynka_itd.html


Zakupów było by chyba na tyle, teraz przystąpmy do tuningu. Na początek coś łatwego i nie szkodliwego dla silnika.

1.Poprawianie wad i dopieszczanie(wszystkie przeróbki w tym punkcie mają na celu ułatwienie przepływu mieszanki i spalin, czego skutkiem jest lepsza praca silnika).

a)kartery
– skrzynię korbową należy wypolerować(najlepiej na lustro)
- zgrać połączenie karter-cylinder po przez spiłowanie progów

b)tłok
- denko tłoka wypolerować na lusterko

c)głowica
- komorę spalania należy wypolerować na lusterko

d)cylinder
- jeśli mamy cylinder od simsona jak najbardziej możemy go zastosować. Konieczne jednak stanie się robienie otworów na szpilki o inny rozstawie. Oczywiście będziemy potrzebować głowice, tłok i gaźnik od simsona.
- wszystkie kanały w cylindrze wypolerować najlepiej jak się da
- jeśli dacie radę możecie podpiłować okno wydechowe o 1mm do góry i 1,5mm z dwóch stron(nie więcej!!)
- bardzo dobrym rozwiązaniem jest dorobienie nowych kanałów płuczących. Jeżeli zdecydowaliśmy się na taką przeróbkę to pozostają nam 2 wyjścia. Pierwsze to zawieść do specjalnego zakładu zajmującego się tego typu przeróbkami, a drugie to zrobić to samemu :-) Jeśli zdecydowaliśmy się na to drugie to konieczne stanie się wybicie tulei z cylindra. UWAGA! Nie w każdym polskim cylindrze da się wybić tuleje bez specjalnych maszyn, gdyż posiada ona próg w wewnątrz cylindra. Jeśli posiadamy cylinder z progiem u góry wybijamy tuleje i wiercimy w niej dodatkowe otwory do których musimy doprowadzić dodatkowe kanały w cylindrze prowadząc je ze starych. Otwory muszą być ładnie spiłowane(uwaga aby nie zrobić za dużych, nie mogą być większe od starych), a kanały ładnie wypolerowane.

http://img227.imageshack.us/img227/9972/cylekoy7.jpg

e)gaźnik
- króciec ssący wypolerować na lustereczko

2.Lekki tuning

a)tłok
- nóżkę tłoka od strony kanału ssącego należy spiłować o 1mm(okno ssące jest dłużej otwarte co skutkuje lepszym napełnieniem skrzy korbowej mieszanką)
- ścianki tłoka spiłować od środka, po czym należy je dokładnie wypolerować(tzw. odchudzanie tłoka. Tłok jest przez to bardziej lekki, silnik wchodzi na wyższe obroty, jest troszkę mocniejszy)
- tłok trzeba dokładnie zgrać z cylindrem(lepszy przepływ mieszanki)

b)głowica
- głowice należy powierzyć dobremu tokarzowi, aby splanował 1, 5 – 2, 0mm(nie więcej, bo wał się wścieknie i odmówi posłuszeństwa). Po tym zabiegu komorę spalania należy wypolerować a lusterko. Jeśli tokarz równo splanuje nie będzie konieczne stosowanie uszczelki cylinder-głowica(staczając głowicę zwiększamy stopień sprężania, dzięki tej przeróbce silnik zyskuje na mocy ale traci na żywotności, dzięki polerce komory spalania, nagar powstały po wybuchu mieszanki nie osadza się tak mocno na głowicy)

c)kolanko
- kolanko należy przyciąć, żeby wchodziło do tłumika na 3-4cm

3.Ciężki tuning(nie polecam, ponieważ silnik po kilku minutach ostrej jazdy się rozsypie)

a)wał - po poniższych zabiegach wał trzeba poddać wyważeniu!
- korbowód należy spiłować z dwóch stron o 0,5mm(odchudzanie korbowodu ma na celu zmniejszenie jego masy przez co silnik łatwiej wkręca się na wyższe obroty)
- aby efektywnie zwiększyć mocno silnika, a zarazem drastycznie skrócić jego żywotność można zastosować wypełniacz wału. Owy wypełniacz musimy wykonać sobie sami. Pierwszy sposób to wycięcie kawałka metalu i o odpowiednim kształcie aby pasował do wału i przyspawanie go z dwóch stron, po czym należy spiłować spaw. Drugi sposób to zastosowanie drewna zaimpregnowanego żywica epoksydową. Gdy już dopasujemy wypełniacz musimy go przytwierdzić do wału za pomocą taśmy stalowej.

b)cylinder
- zrobić podkładkę pod cylinder o wysokości 1,5mm po czym należy splanować cylinder od góry o tą wartość(zmienia to czas otwierania okien)

c)głowica
- głowicę można splanować więcej niż 2mm(oczywiście jest to idiotyczne rozwiązanie, ponieważ wał zaraz padnie, ale jeśli ktoś skusi się już na taką przeróbkę mającą na celu planowanie głowicy powyżej 2mm musi się liczyć z tym, że nastąpi tzw. spalanie stukowe. Konieczne w tym wypadku będzie zastosowanie benzyny 98 oktanów)

Po takich zabiegach odczujemy, że silnik nieco zwiększył swoją moc, która może sięgać nawet ponad 3KM. Silnik powinien wkręcać się na bardzo wysokie obroty. Bardzo narażone na zniszczenie są wał i sprzęgło. Po takim tuningu powinniśmy wzmocnić sprzęgło poprzez danie podkładki pod sprężynę. Powinniśmy również wymienić zębatkę zdawczą na 13z, dzięki której zwiększy się nasz V-Max. Dodam jeszcze aby ustawić wyprzedzenie zapłonu na 2,5 - 3,0mm przed GMP, ponieważ w tych granicach są najlepsze efekty.

Poradnik nie jest jeszcze w pełni skończony, dodam jeszcze dzisiaj do niego zdjęcia pomocnicze. Oczywiście będę go aktualizował i dodawał nowo poznawane prze zemnie opcje tuningu

Mam nadzieję, że poradnik się podobał i komuś się przydał. Bardzo proszę o wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy poradnik.

Dziękuję
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zabraniam kopiowania tego tekstu i zamieszczania go na innych forach bez mojej zgody.


Ostatnio edytowany przez Lipton Wto Sie 12, 2008 8:46 pm, edytowano w sumie 10 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 1:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Po pierwsze wały do 3 biegowego a 2 biegowe raczej nie są takie same i nie zabardzo pasują do siebie a pozatym to niechciałbym mieć wału made in China bo z tamtąd pochodzą. łożysko igłowe pasuje do orginalnego wału.

Po drugie nie planować głowicy na maxa bo może dochodzić (i dojdzie) do spalania stukowego co wpływ bardzo niekożystnie na silnik , zacznie się dzwonienie w cylindrze większe i gorsze spalanie przeciążenia korbowodu wyrobienia łożysk.

Po trzecie to lepiej odać orginalny cylinder do szliu na największy tłok jaki będzie pasował do naszego silniczka i dokonać korekty okien (kształt i symiertia).

Po czwarte cały układ korbowy po odchydzeniu i odpiłowaniu tłoka należy dokładnie wyważyć aby uniknąć niepotrzebnych drgań.

Po piąte to uszczelki spod głowicy można się pozbyć jeżeli głowica i cylinder jest ruwniutka i te dwie rzeczy dotrze się na paście do docierania zaworów (gwarantuje szczelność)

Podkładke pod cylinder popieram ale to nie twuj patent. Do podkladki nie polecam planować głowicy może z 0,5mm okno podnieś o 2mm a tłok spiłować o 3mm do tego bardzo sprawny wydech powiększony układ ssący w cylindrze i zapłon ustawiony około 2,5-2.0mm przed GMP.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 3:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
1. Zgodzę się, że made in China ;] otóż ja kupiłem taki wał i pasował do 023 a ponoć jest do 019.
2. Napisałem to jako ciężki tuning, bo silniki zaraz się rozleci ale można zastosować benzynę 98 oktanów i może unikniemy spalania stukowego.
3. Hmm? ale po co? chyba, że ZMD to można zostawić.
4. Zgodzę się, nie napisałem, ale już poprawiam.
5. No to napisałem, że nie trzeba, a jak chcesz to maziaj silikonem albo pastą.

Co do podkładki pod cylinder to jak najbardziej nie jestem autorem tego pomysłu. Ja go tylko wymieniłem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 6:08 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Haha!!! turlacz turlacz <hahaha> tuning ze h**j mnie strzeli.. sztuka jest zrobic cos z czegos a nie kupowac wszystko nowe co i tak sie rozwali po kilku miechach a nie tka jak orginalne czesci po kilkunastu latach....

Uwazam i pewnie tez tak jest ze chcialas sobie podbic reputacje na forum, kopiujac wszystkie wypowiedzi uzytkownikow, a realnie nie masz pojecia o pojeciu.. i o czym my tu mamy rozmawiac...

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 6:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Przepraszam cię bardzo ale troszkę się mylisz. Ja napisałem przykładowe rzeczy, które możemy wymienić na inne, a nie że musimy je wymieniać i podałem linki do zdjęć, aby było wiadomo o co chodzi. Nie możesz też powiedzieć, że cały poradnik to same linki do nowych rzeczy, gdyż poniżej znajduje się dokładniejszy opis tuningu. Tak samo nie możesz powiedzieć, że to jest kopiowanie wypowiedzi innych forumowiczów, ponieważ w ten sposób tuningowałem swój motor i każda wyżej wymieniona opcja jest przeze mnie sprawdzona.

Wiem, że poradnik nie jest idealny, możecie powiedzieć, że lipny, jednak tak jak wyżej napisałem jest on moim pierwszym, wiec serdecznie przepraszam, że nie jest taki jak byście chcieli. Starałem się napisać go przejrzyście i dość zrozumiale dla wszystkich.

Jeśli ten poradnik waszym zdaniem zaśmieca forum to moderatorzy mogą go usunąć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 7:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Łe... ja myślałem że to jakiś prawdziwy tuning... A tu klapa.


Chociaż byś wspomniał o dorobieniu kanałów w cylindrze, zaworze membranowym, gaźniku 19mm, liczeniu wydechu, liczeniu układu ssącego, w jakich warunkach może pracować stożek i jakie są najlepsze (te co link podałeś to nie filtr... on nic nie filtruje), wypełnieniu wału...


Nic nowego... Teksty klepane od x lat, uważane za tuning... A to jest dopiero ułamek całej możliwości tuningu T2.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 7:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Dziękuję za poradę, postaram się dodać parę nowych opcji tuningu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 7:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
3.Ciężki tuning(nie polecam, ponieważ silnik po kilku minutach ostrej jazdy się rozsypie)
Haha chyba jak bedziesz na 1 jeździł na całym gazie to po kilku minutach się sypnie :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 8:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
tuning dla przedszkolaka i jest kilka rzeczy nie zgodnych z prawdą , no ale h..

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 8:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Większość jest niezgodnych... no ale co tam

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 8:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Bardzo bym się ucieszył jeśli powiedzielibyście co jest niezgodne.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 9:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Na przykład to:
Zaczys napisał(a):
- aby efektywnie zwiększyć mocno silnika, a zarazem drastycznie skrócić jego żywotność można zastosować wypełniacz wału.

Albo to, że piszesz żeby nie podnosić okna wydechowego więcej niż o 1,5mm, a w romecie można by podnieść nawet o 7 i więcej, ale nie polecam tego nowicjuszom


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 9:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Te 1,5mm to akurat chodziło mi aby przyciąć z boku, a nie do góry.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 9:45 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Zaczys, wlasnie o taki tuning mi chodzili co reszta mowi...bo to co wymieniles to plakac sie chce :P, ten tlumik.. no lol 10% na mocy? haha chyba 0 xD, on dodaje tylko dzwiek.
Cylinder almot... tz wiele do zyczenia, krzywa tuleja, kanaly mniejsze niz orginal, hujowy material wykonania.. xD. Filtr stozkowy do orginalu? zeby go zamulilo i wiecej wachy ciaglo?.

Dodaj
-zawor membranowy
-rozwiercenie gaznika
-zaplon bateryjny
-dodatkowe 2 kanaly pluczace
-zastosowanie gaznika z simka
-dorabianie kanalow na plaszczu tloka
-liczony wydech

jak cos mi sie przypomni to dodam.

edit@cos zauwazylem...
Cytuj:
d)cylinder
- jeśli mamy cylinder od simsona jak najbardziej możemy go zastosować. Konieczne jednak stanie się robienie otworów na szpilki o inny rozstawie. Oczywiście będziemy potrzebować głowice, tłok i gaźnik od simsona.
- wszystkie kanały w cylindrze wypolerować najlepiej jak się da
- jeśli dacie radę możecie podpiłować okno wydechowe o 1mm do góry i 1,5mm z dwóch stron(nie więcej!!)
- bardzo dobrym rozwiązaniem jest dorobienie nowych kanałów płuczących. Jeżeli zdecydowaliśmy się na taką przeróbkę to pozostają nam 2 wyjścia. Pierwsze to zawieść do specjalnego zakładu zajmującego się tego typu przeróbkami, a drugie to zrobić to samemu :-) Jeśli zdecydowaliśmy się na to drugie to konieczne stanie się wybicie tulei z cylindra. UWAGA! Nie w każdym polskim cylindrze da się wybić tuleje bez specjalnych maszyn, gdyż posiada ona próg w wewnątrz cylindra. Jeśli posiadamy cylinder z progiem u góry wybijamy tuleje i wiercimy w niej dodatkowe otwory do których musimy doprowadzić dodatkowe kanały w cylindrze prowadząc je ze starych. Otwory muszą być ładnie spiłowane(uwaga aby nie zrobić za dużych, nie mogą być większe od starych), a kanały ładnie wypolerowane.



TAK TAK, po pierwsze tuleje wybijesz tylko z cylindrow DDR i wegierskich, z polskich nie wybijesz, nie dlatego ze jest tam prog<lol>, tylko tuleja jest zlewana razem z aluminium. Pomieszalo ci sie z cylindrami rometowskimi...

I jeszcze cos, kanaly da sie zrobic bez wybijania tuleji, ale tylko 2. Robi sie to wiertlami :P.

I gdzies tam wczoraj widzialem zeby niby spilowac troche korbowod, TO NA H*J ON jest wzmacniany? niby jak? lozyko tylko?:O, korbowod grubszy staje sie mocniejszy, i na tym tez polega jego wzmocnienie, a ty chcesz go jeszcze oslabic.

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Ostatnio edytowany przez Zigus, Śro Sie 13, 2008 9:56 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 9:51 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
1. Nie napisałem, że tłumik daje 10% ale daje i jest to sprawdzone.
2. Jakbym miał wymieniać cylinder to wolałbym kupić taki niż zwykła 50cmm. Jeśli tuningujemy to co za problem powiększyć kanały ;]
3. Jeśli dobrze wyregulujesz gaźnhik to nic nie będzie mulić.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning cylka dezamet 019

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

spider15

24

8782

Wto Lip 29, 2008 8:12 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning Motorynka Dezamet 023

Wzlot

8

5697

Wto Paź 18, 2011 7:47 pm

szkp Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning silnika Dezamet 019

kanilox

5

4864

Sob Mar 23, 2013 6:33 pm

kanilox Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning Romet 205 2 biegowy Dezamet:)

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sOfx

24

11003

Pią Sty 20, 2012 6:14 pm

przemek5535 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów romet ogar 2 świece tuning <dezamet 023>

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

bobber96

21

9004

Czw Sty 05, 2012 9:33 pm

Garry1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 22 Queries | GZIP : Off ]