Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 3:54 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wyważanie wału razem z tłokiem...?
PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 4:40 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
No właśnie. Z tego co wiem wał wyważa sie sam z korbowodem tylko. ale po założeniu tłoka i tulejki srodek ciężkości całego tego kuładu przesówa sie już z osi wału. co Wy na to zeby wyważyc całość? powinno to w mnie całkowicie wyeliminować wszelkie wibracje silnika.

Powinno to też dać efekt podobny jak przy odchudzaniu tłoka. Im lżejszy tłok tym srodek cieżkosci bliżej osi wału. Wiec gdyby zamiast tego zmniejszyć jescze trochę masę wału od strony korbowodu to masy po lewej i prawej stronie wyrównałyby się.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 5:12 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Pomysł dobry, myślalem nad tym kiedyś. Ale nie wiem czy znajdziesz kogoś kto to wykona.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 8:16 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
apollan napisał(a):
Ale nie wiem czy znajdziesz kogoś kto to wykona.



Ktoś kiedyś mi mówił że wyważał wał z tłokiem gdy przeszlifował cylinder.

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 8:08 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
apollan napisał(a):
Ale nie wiem czy znajdziesz kogoś kto to wykona


No to może samemu by sie o to pokusić? Tylko na czym dokładnie to polega?

Ja myśalem że mozna by spróbować w ten sposób: Zostawić na wale jedno łożysko i chwycić wał własnei za to łożysto w imadle. Wiadomo że cięższa strona spadnei w dół, więc z dołu trzeba przyszlifować. bądź też nawiercic otworki. Chodzi mi o to żeby to zrobić jakoś bez rozkładania wału na połowki. Domyślaem sie też że wagi połowek musza być taei same, więc nie da się przeszlifować tylko jednej połowki.

mniej więcej tak jak w załączniku. I mam dwie koncepcje:
albo nawiercić otwory z kraja(czerwone) albo na krzyż (zielone) i ta wersja wydaje mi się lepsza, bo cała masa tłoka+tulejka+korbowód skupiona jest w miejscu gdzie znajduje się tulejka na wale.

ps. można by jeszce przy tym odchudzić tłok i korbowud jednak, żeby różnica mas była jak najmniejsza, wtedy mniej trzeba będzie ubrać z wału zeby dojść do stanu równowagi całego układu.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 5:03 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
na czym to polega? Macie w załączniku


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 6:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
omnia2005, z kad masz ten text? masz tego więcej????

A co do tego co zamieściłęś to nie bardzo to rozumiem... tam jest o tym bardziej żeby obie połówki wału miały środek w tym samym miejscu mówiąc po chłopsku :) ale co z wagą? waga korbowodu w takim razie nie ma znaczenia? Rys 2.14.1 pokazuje jak wyrównywać połowki na swożniu.

Mi bardziej chodzi o rozkłąd masy, a o tym nie ma tam ani słowa :( Np czy masa wytoczeń na połowkach w sumie jest równa masie korbowodu z tujejką? czy tez z tłokiem??

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 6:41 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
To jest część książki Romet wydawnictwa WKŁ Ze względu na prawa autorskie dałem tylko 2 strony. Wał musi być centrowany po to by "nie bił" (efekt mimośrodu) Wpływa to na trwałość silnika a przede wszystkim łożysk

Wydaje się mi, że masa nie ma tu aż takiego znaczenia Silnik jawki jest szybkoobrotowy Wał jest pełen (okrągły) Powyżej na rysunku masz wał od polskiego silnika - tam wał jest powycinany i rozkładem masy spełnia rolę coś na kształt koła zamachowego

To takie moje zdanie


Ostatnio edytowany przez omnia2005, Pią Cze 22, 2007 6:45 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 6:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
A jaki tytułjesli mozna wiediec jestem nowicjusz w porównaniu do was dopiero niedawno sie uporałem z remontem motorynki i to tylko silnika trwał 3 tygodnie :(


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 6:47 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Tu macie linka do aukcji z allegro tej książki

http://allegro.pl/item206929409_motorow ... _nowa.html


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 8:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Ja mam trochę inną teorię na temat wału :) Centrowanie (to co akurat jest opisane na skanach) to swoją drogą, ale spróbuj sobie do koła w rowerze zamontowac z jednej strony np nad wentylkiekm odważnik pół kilo i spróbuj jechać... :) O to własnie chodzi mi z masa. tłok + sworzeń jest właśnie takim jakby odważnikiem zamontowanym na wale. Ogranicza to wyższe obroty w jawce(moim skromnym zdaniem) i dlatego zmniejszenie masy tłoka zwiększa obroty maxymalne, bo rozkład masy jest bliższy równowadze. Domyślam sie zę gdyby dało sie uzyskać rozkład masy centralnie na osi wału można by uzyskać naprawdę duuużo większe obroty :) Ale to tylko spekulacje.

Ale nie ruzumiem natomiast tego wału polskiego... jeżeli tam rozkłąd masy nie jest na środku albo przynajmniej w jego bliskim otoczeniu to przeciez silnikiem powinno szarpać w górę i w dół jak wibratorem.

Wystarczy popatrzeć na wibrator od telefonu :)
Image

Czy nie przypomina kształtem polskiego wału? wg mnie tak, wiec silnik chodziłby dokładnie tak jak ten wibrator, gdyby tłok+swożeń+korbowód i tenkawałek wału do którego zamocowany jest korbowód nie były przeciwwagą dla tych półokrągłych cześci wału...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 1:43 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Z tym rowerem to się zgadza ale to ty oddajesz siłę na koła a w silniku to wybuch mieszanki powoduje ruch tłoka i wału czyli w drugą stronę IMHO

W polskim silniku połówki wału rzeczywiście stanowią przeciwwagę - jak pisałem działa to jak koło zamachowe Zauważcie, że polskie silniki mają zdecydowanie niższe wolne obroty - a przeciwwagi pozwalają na ruch tłoka przy niższej częstotliwości wybuchu mieszanki Ja nie jestem fizykiem (raczej humanistą) ale tu chyba chodzi siłę bezwładu - niech mnie ktoś poprawi. Słowem czyli gdy połówki wału przekroczą resztką siły jakiś moment krytyczny wówczas dalej obracają się siłą bezwładu i sprężają mieszankę aż do chwili wybuchu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 3:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
To teraz ja już nic nie wiem... :| to co wkońcu zrobić z wałem żeby zwiększyć obroty? Odchudza się tłoki, korbowody i silnik pracuje lepiej, to jaka konstrukcja wału będize najlepsza? Metoda prób i będów raczej odpada bo wał to dość drogi element,a i jego montaż wymaga dużo czasu i roboty... Coś mi sie wydaje ze lepiej sobie z tym odpuścić i wziąśc sie za coś bardziej realnego... :)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 3:39 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
omnia2005 napisał(a):
Zauważcie, że polskie silniki mają zdecydowanie niższe wolne obroty


tu duże znaczenie ma ciężkie koło magnesowe ten sam przypadek występuje w WSK 125

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 4:15 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
simson_s51, ale polski silnik 019 z takim wałem ma 2,5 konia a jawki tylko 1,4 fabrycznie... Wiem ze to nei tylko od wału zależy, ale napewno między innymi...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 5:29 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Kwi 08, 2007 7:55 pm
Posty: 23
Miejscowość: konotop
jeżeli chodzi wam o zwiększenie obrotów to dobrym sposobem na to jest stoczenie wału z dwuch stron po 1,5 mm i wtedy silnik będzie się wyzej kręcił


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów 023 z tłokiem z Jawki

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Han95

18

7752

Nie Lut 20, 2011 9:12 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Wypełniacze wału

volf

6

3006

Pią Gru 30, 2005 1:48 pm

omnia2005 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [SIMSON] Wypełniacze wału

Dawid1991

4

2008

Pon Kwi 06, 2009 1:24 pm

melor Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning wału jawka,ogar 200

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

ogar2007

18

7155

Czw Mar 29, 2007 9:37 pm

1angel Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning wału charta wypełniacze

jasiu111_2007

2

1887

Czw Lut 14, 2008 7:54 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 20 Queries | GZIP : Off ]