Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 1:00 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Czy podoba siĂŞ mĂłj artykuÂł??
Tak 46%  46%  [ 6 ]
Nie 54%  54%  [ 7 ]
Razem głosów : 13
Autor Wiadomość
 Temat postu: Prawdziwy tuning silnika
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 8:01 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lip 01, 2007 10:39 pm
Posty: 7
Miejscowość: Łęczna
Przeczytałem mnóstwo artykułów sałka.Jestem w trakcie remontu i tuningu ogara 205.I opisze wam prawdziwy tuning.Aż żal mi d*** ściska jak czytam takie tematy na forum: http://moto.kirc.pl/topics30/czy-to-prawda-vt10139.htm . Przecież to absurd jeżeli wywiercimy otwór to gdzie będzie kompresja w trakcie sprężania mieszanki i skrzynce korbowej.Kompresja będzie równa ok 2 atmosfer a powinno być ok 6,5 -7,5 . chyba ze z boku tłoka zmieniając czas otwarcia okna ssącego. Zastanawia mnie czy ktoś na tym forum wie jak pracuje dwusuw??

Ale opisze tuning:
Warto zacząć od remontu motorka ponieważ nowe i odnowione podzespoły wytrzymają dłużej jeżeli będziemy je docierać spokojną jazdą przez ok 1500km.
Jeżeli jesteśmy w trakcie remontu warto wypolerować skrzynkę korbową najpierw papierem ściernym 400 potem 600 800 i 1000.Mając nowy cylinder należy zgrać kanały płuczące z karterami odpowiednio papierem ściernym 400 potem 600 800 i 1000.Robimy to następująco:
Przykręcamy cylinder na 2 szpilki o równamy próg. Potem do drugiego karteru i 2 próg.
Warto wykonać podkowę w zależności od wału.Wypełniacz powinien być wykonany bardzo dokładnie ponieważ najmniejszy błąd może doprowadzić nasz silnik do granicy bezużyteczności.
Image
Ilustracje zaczerpnięte z świata motocykli. Wypełniać należy przymocować śrubami m4 i bardzo dobrym klejem najwyższej jakości.Tą przeróbkę zalecam bardziej doświadczonym mechanikom.Sam z niej zrezygnowałem. Warto wyrównać również kanał wylotowy spalin po to aby spaliny miały swobodny przepływ a nie miały dodatkowe zawirowania. Kanały płuczące należy spiłować zgiętym na palniku pilnikiem iglakiem.Kanały a raczej sam początek kanału powinien być spiłowany pod katem 45*(nie podwyższamy okna ale go wyrównujemy). potem polerujemy papierem ściernym 400.Teraz zajmijmy się tłokiem."Nóżki" tłoka należy podpiłować od środka aby tworzyły taka siekierkę.Więcej na zdjęciu powyżej.Prawa "nóżka" tłoka jest podpiłowana tak jak trzeba, lewa oryginalna.Samo denko tłoka polerujemy papierem ściernym 400.Złożony silnik należy traktować olejami z nieco wyżej półki.Silnik przerobiony tym sposobem wykazuje (po odpowiednim dotarciu) więcej mocy.Warto wyczyścić układ wydechowy z nagaru.Warto też wspomnieć ze dobrze dobrany układ ssący podnosi moc silnika.Do silników romet'owskich zalecam gaźnik k60b o czym z pewnością każdy wie. Natomiast nie wiem jak ma sie sprawa z silnikiem jawki,na pewno trzeba przerabiać króciec ssący.

Uwaga! Sprzęgło po takiej przeróbce jest najsłabszym elementem silnika.Raczej koniec z zrywami chociaż z życia wiem że i tak każdy musi po takie przeróbce chociaż baczka zakręcić.

Zachęcam do takiej przeróbki ,a nie do jakiś neonów czy innych wynalazków.Motocykl to nie choinka aby ciągle go jakoś zdobić i wieszać na nim lampki.Zadbajcie o jego serce a on to wam wynagrodzi sporą dawka niezłej zabawy i niezawodności.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 8:06 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Mar 02, 2008 2:53 pm
Posty: 1
Miejscowość: Opole
daro11l napisał(a):
Więcej na zdjęciu powyżej.Prawa "nóżka" tłoka jest podpiłowana tak jak trzeba, lewa oryginalna.


a nie na odwrót ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 8:07 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lip 01, 2007 10:39 pm
Posty: 7
Miejscowość: Łęczna
A no tak przepraszam. Lewa nóżka tłoka jest prawidłowo spiłowana, prawa oryginalna.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 10:20 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 25, 2007 4:32 pm
Posty: 36
Miejscowość: wrocLove
sprzeglo tez mozna sobie ladnie wzmocnic, i nie musi byc najslabszym elementem <Czytaj>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 11:33 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 04, 2006 11:59 pm
Posty: 259
Miejscowość: sejny
sprzegło od 019 spełni dobrze swoja role
wypełniacze napewno duzo dadza,ale wymien tez koniecznie symeringi jak bo beda bardziej potrzebne niz zwykle hehe

_________________
posiadam na sprzedaz wiele czesci do ruznych motorowerów,motocykli
wykonuje remonty motocykli,motorowerów,gruntownych i innych


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Prawdziwy tuning silnika
PostWysłany: Śro Mar 05, 2008 2:38 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lut 25, 2008 7:20 pm
Posty: 234
Miejscowość: Głogów dolnyslask
Cóż, wszystko fajnie, to polerowanie, dziury w korbie i te okrągłe korki ale....

JAK MAJĄ DZIAłAć TE WYPEłNIACZE!?!?!?!?!

Przecież jak zablokujemy szparę miedzy kołami wały korbowego korbowód nie biedzie miał gdzie pracować!!! Wydaje mi się na obecną chwilę totalnym absurdem. Chyba że jestem niekumaty, to niech mi ktoś to wytlumaczy :P

_________________
http://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=21339

Co do Stelli: trzeba zrobić elektrykę... Potem rejestracja, następnie przeróbki i malowanie :D
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Stella/33810

Remont Stelli............43%
///////////////////////////////////////////||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 05, 2008 2:52 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Sty 30, 2008 5:10 pm
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław
Te, panie tuning master........ normalnie otworzyłeś nam oczy i oświeciłeś każdego z nas blaskiem prawdy............ Twój magiczny przepis wydedukowany poprzez lata badań i doświadczeń przewinął się przez to forum chyba z milion razy....


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:51 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lip 01, 2007 10:39 pm
Posty: 7
Miejscowość: Łęczna
Łowca Śrubek to polega na wypełnieniu samych otworów a nie na wylot z 2 stron wszystko musi byś dopasowane a wypełniacze zmniejszają szkodliwa pojemność skrzynki korbowej a co z tym idzie mieszanka jest wtłacza do tłoka pod większym ciśnieniem.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8544

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5445

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13312

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika

hubert723

14

6103

Wto Sie 26, 2008 2:08 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [017] Tuning silnika

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

dj_bialy1988

42

16815

Wto Mar 10, 2009 8:19 am

ślonzok Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 30 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 25 Queries | GZIP : Off ]