Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 10:07 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [017] Tuning silnika
PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 11:03 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Witam,
Tuninguje właśnie silnik od rometa model 017 mianowicie usunąłem całą skrzynię biegów kopkę sprzęgło wszelkie wałki zębatki a nawet magneto. W miejsce gdzie było magneto przyjdzie wariator ze skutera automat'a wyciąłem już troszkę aluminium żeby o nic nie wadził podczas pracy i z tym nie mam problemu natomiast problemem dla mnie jest u kład zapłonowy chcę zrobić układ o oznaczeniu CDI bez magneta i ładowania tymczasowe rozwiązanie a żeby ten mój wynalazek zaczął pracować moje pytanie brzmi co dokładnie jest potrzebne i jak to podłączyć i wyregulować aby wszystko ładnie chodziło? "WIEM ŻE JEST O TYM DUŻO PROSZĘ O NIE USUWANIE TEMATU I PISANIE ŻE JEST O TYM DUŻO PONIEWAŻ DZIEŃ PO DNIU BĘDĘ PISAŁ CO Z TEGO WYSZŁO JAK TO DZIAŁA ITP." czytając to pewnie nasuwa się wam na myśl to jak on będzie odpalał bez kopki i biegów? mam w planach zamontować bendiks i rozrusznik ponieważ talerz wariatora jest dostosowany do tego typu odpalania i ma zęby wkoło. Wracając do układu zapłonowego mam cewkę moduł i akumulator co dalej? przypominam że układ zapłonowy będzie z prawej strony a nie z lewej jak standardowo jest. I jeszcze jedna sprawa chcę założyć obrotomierz do tego silnika jak podłącze końcówkę linki do środka wału to będzie dobrze pokazywał? i będzie w miarę prawidłowo pokazywał? Jak myślicie jakie obroty maksymalne osiągnie ten silnik bez obciążenia i czy możliwe jest że moc się zwiększy? Za wszelką pomoc będę wdzięczny:) pozdrowionka P.S wiecie może jaką powierzchnie komór płuczących ma taki silnik w standardzie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Śro Lis 05, 2008 8:51 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Hmm. Szkoda silnika 017, mogłeś zabrać się za 023. Jak dla mnie przeróbka mocno bez sensu, gdyż nie uzyskasz mocy takiej jak w oryginale, a dużo się napracujesz. Poradzę Ci jedynie w sprawie obrotomierza - mam przerobiony elektryczny obrotomierz z fiata, tak by pokazywał dobrze w dwusuwach.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 1:24 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 27, 2007 12:01 am
Posty: 185
Miejscowość: Lidzbark Welski
;|
Zdradź swoje wszystkie plany co do tego silnika... A jak rozwiążesz sprzęgło? A później przeniesienie napędu na tylne koło?

_________________
Simson.
bikepics


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 3:54 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Sprzęgła nie będzie a przeniesienie napędu będzie przez pasek napędowy bezpośrednio na koło a zamiast tylnej zębatki na kole bedą dwie wypukłe na zewnatrz tarcze dociskane sprężyną sztywno dokręcone do koła w takim kształcie)(=. )(to są tarcze = a to spręzyna. Wariator na niskich obrotach nie napędza paska, tylko się ponim pasek ślizga dopiero przy troszkę wyższych obrotach rolki w wariatorze dociskają go tak że pasek zaczyna się rozpędzać tak jest w skuterach motobi wiem bo naprawiam takie i serwisuje robię remonty silników tych chińskich skuterków tej marki i stąd wzięła mi się ta przeróbka w moim:) mam pytanko jak zrobić zapłon bateryjny ale w innym wydaniu zamiast platynek impulsator? impulsator jest o wiele wytrzymalszy:) mam cewkę z kłada i moduł jakby co:) piszczie doradzajcie wszelkie pomysły mile widziane pozdrowionka:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 4:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Nie lepiej zrobić automatycznie sprzęgło?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 5:12 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 1:54 pm
Posty: 102
Miejscowość: Trzcianka
Pojazd: Simson SR70/4 '87
Komar 2352 '80
Ogar 200 '85
Romet Pegaz typ 750 '74
z 017 można to samo co z 023 tyle ze ma reczne biegi :P
cylinder z 019 gaznik inny :P

_________________
Simson SR 70/4 <-- Malowanie 40%
Ogar 200 <-- Naprawa cewki
Komar 2352 WT tuning by pawelz :D <-- Extreme 023 50/4
Romet Pegaz Typ 750 <--- Skompletować zrobić go na oryginał
Plany Kupić Simsona KR51 albo Charta 210 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 1:58 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Ale po co inny cylinder? nie widzę sensu ponieważ ten jest oryginalny ZMD i daje radę gaźnik będzie i tak inny:) a co do automatycznego sprzęgła to prawie to samo co wariator a wariator w dodatku już zamontowałem:) I wydaje mi się że moc będzie większa niż w oryginale ponieważ obroty znacznie się zwiększą:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 7:27 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Zapodaj foty :]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 10:46 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Z miłą chęcią podrzucę jakieś fotki ale dopiero jutro ale i tak mało mam jeszcze zrobione:( za mało pomysłów:( pomóżcie ludzie a wyjdzie z tego cudo:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Pon Lis 10, 2008 6:44 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Oto pierwsze zdjęcia na których widać zamontowany już wariator:)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d8 ... bcc4d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/151 ... 44098.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e0 ... 08e81.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a4 ... 5d59d.html

tylko tyle do teraz udało mi się zrobić ponieważ zbieram części jeszcze i dużo obmyślam a standardowy gaźnik po sprawdzeniu wszystkiego zmienię na BING'a:) teraz możecie już coś pomóc bo macie praktycznie namacalny wizerunek tego z prawej strony będzie układ zapłonowy bateryjny:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Śro Lis 12, 2008 8:39 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Dobra, ale ten silnik będzie bez dekla?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Śro Lis 12, 2008 4:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
BING... Ale jaki BING?

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning silnika ROMET 017
PostWysłany: Śro Lis 12, 2008 7:27 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
tu są fotki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f5 ... 29adc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd0 ... bae39.html

nie pamiętam jakie miał oznaczenie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [017] Tuning silnika
PostWysłany: Nie Lis 16, 2008 11:07 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Witam,
Wraz z kumplem o nicku jasiu111_2007 wykonaliśmy w sobotę zapłon bateryjny z prawej strony silnika było dużo szlifowania i cięcia ale głownie była przycięta krzywka i szlifowana podstawka platynek z herkulesa ale udało sie po 3 godzinach precyzyjnej pracy i wygląda jak oryginał a iskra juz jest pozostało mi tylko zamontować rozrusznik i bendiks:)

tutaj są fotki niestety zapomniałem fotki finałowej zrobić ale jeszcze to nadrobię:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/074 ... 09c8c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d11 ... 433a1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00d ... f1d4f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e41 ... f3a8b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f43 ... ed3bd.html

Nie bójcie się komentujcie:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [017] Tuning silnika
PostWysłany: Pon Lis 17, 2008 6:31 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
No ciekawie. Zaczynam wierzyć, że coś z tego wyjdzie.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8546

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5447

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13314

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika

hubert723

14

6104

Wto Sie 26, 2008 2:08 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Tuning Silnika

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Addadko

26

10324

Czw Mar 12, 2009 7:24 am

Pumba Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 20 Queries | GZIP : Off ]