Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Ładowanie regulator derbi gpr https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/adowanie-regulator-derbi-gpr-t10329.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kreska [ Śro Lut 27, 2008 1:08 pm ] |
Temat postu: | Ładowanie regulator derbi gpr |
Panowie temat wałkowany miliony razy ale teraz mam nieco inny problem. Wszystko postaram sie opisać po kolei. Motor Derbi gpr 50 2000r Problem : za niskie ładowanie No więc zacznijmy od początku. Mam klemy. Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem. Napięcie na klemach : 6V bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V :shock: (czego nie rozumiem). No więc chce zobaczyć jakie napiecie dochodzi do regulatora. Podążam za tymi małymi kabelkami ( czerwony i zółto-zielony) Regulator 12v 80 W : Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach) I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega. Tutaj jest kabel wchodzący do silnika, do (prądnicy?) i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny. Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora. A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V :shock: i wzrasta ale o 0.01 przy odkręceniu manętki. Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy. Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się. :x Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora ! Jestem na etapie szukania schematu do tego motoroweru |
Autor: | mlody [ Śro Lut 27, 2008 2:06 pm ] |
Temat postu: | |
Z iskrownika wyłazi Ci 1 kabel od wszystkich cewek. Idzie on do regulatora. Bodajże kolor zółty- nie pamiętam już. Cewki iskrownika dostały przebicia albo regulator sie zjarał.. W mojej Sendzie ładowanie było cholernie wysokie. Przednie światło 120W + tył + aku (kierunki etc) i wsio bylo git. Nigdy go nie doładowywałem. PS. Wyświetla Ci ujemny bo iskrownik daje prąd zmienny !!!!!!!!!!!!!!! Spalisz tylko miernik |
Autor: | kreska [ Śro Lut 27, 2008 2:14 pm ] |
Temat postu: | |
To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy coś z cewkami ? A co to jest to napięcie takie malutkie 0.25V? |
Autor: | mlody [ Śro Lut 27, 2008 2:23 pm ] |
Temat postu: | |
To napięcie malutkie to dosłownie nic nie znaczy. A światła Ci dobrze świecą? |
Autor: | kreska [ Śro Lut 27, 2008 2:57 pm ] |
Temat postu: | |
tak, światła wszystko ok jest, tylko to ładowanie jest za małe, i nie chce mi palić z rozrusznika, To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy cewki? |
Autor: | mlody [ Czw Lut 28, 2008 11:38 am ] |
Temat postu: | |
kreska, w Derbi wszystko jest z tych samych cewek, także jesli by była to wina cewek to światła by również słabo świeciły. Kupuj regulator. Ja dałem 70zł za używke bodajże. Szukaj na allegro użytkownika nora_1 i pisz do niego. On sprowadza sendy na części. Pozdrawiam; PS. Tutaj jakiś ziom sprzedaje: http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html Sprawdź, czy ten pasuje.. Porównaj styki ze swoim. http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html |
Autor: | kreska [ Czw Lut 28, 2008 12:56 pm ] |
Temat postu: | |
mlody dzięki bardzo za pomoc. To teraz tak, mam nadzieje że to co mówisz o tym regulatorze i cewkach zgadza sie, (to że cewki są dobre jak światła działają, i to wina regulatora). Czy każdy regulator będzie dobry? Ja mam derbi gpr a nie sende, nie wiem czy mają takie same podzespoły. Ja mam regulator 12V 80 W AC DC. To tak, ja w regulatorze mam 3 styki, pierwszy od prądnicy, drugi od plusa , a trzeci jest oznaczony symbolem kółka, i takimi kreskami(nie wiem co to). I co teraz? http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html ten regulator ma 4 wyjscia, i ma te styki w pozycji poziomej a ja mam w pionowej, oczywiście dałoby rade to przerobić ale czy ten regulator będzie działać? Szkoda mi tak 60 zł w błoto wyrzucić. http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html - tutaj ten trzeci do lewej jest bardzo podobny do mojego, ale na moim nie ma tych oznaczen L1 i L2. Ale ten kosztuje 40 zł drożej. Jak oba by działały to wolałbym wybrać ten tańszy, ale niewiadomo czy będą działać i czy problem zniknie. Powinny one działać? Boję się troche o ten 1-wszy czy będę wiadział jak podłaczać, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń. mój regler |
Autor: | Grzechu [ Czw Lut 28, 2008 6:55 pm ] |
Temat postu: | |
mlody napisał(a): Przednie światło 120W 120W?
|
Autor: | mlody [ Czw Lut 28, 2008 6:58 pm ] |
Temat postu: | |
Magnum 200, 2 halogeny po 60W |
Autor: | Grzechu [ Czw Lut 28, 2008 7:05 pm ] |
Temat postu: | |
Chyba że... |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |