Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Lip 16, 2025 4:14 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ładowanie regulator derbi gpr
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 1:08 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
Panowie temat wałkowany miliony razy ale teraz mam nieco inny problem. Wszystko postaram sie opisać po kolei. Motor Derbi gpr 50 2000r

Problem : za niskie ładowanie

No więc zacznijmy od początku. Mam klemy.

Image

Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem.

Napięcie na klemach : 6V
bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V :shock: (czego nie rozumiem). No więc chce zobaczyć jakie napiecie dochodzi do regulatora. Podążam za tymi małymi kabelkami ( czerwony i zółto-zielony)

Regulator 12v 80 W :

Image

Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach)

Image

I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega.

Tutaj jest kabel wchodzący do silnika, do (prądnicy?)

Image

i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny.
Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora.
Image
A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora
Image

Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V :shock: i wzrasta ale o 0.01 przy odkręceniu manętki.


Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy.
Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się.
:x

Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora !
Jestem na etapie szukania schematu do tego motoroweru


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:06 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
Z iskrownika wyłazi Ci 1 kabel od wszystkich cewek. Idzie on do regulatora. Bodajże kolor zółty- nie pamiętam już. Cewki iskrownika dostały przebicia albo regulator sie zjarał.. W mojej Sendzie ładowanie było cholernie wysokie. Przednie światło 120W + tył + aku (kierunki etc) i wsio bylo git. Nigdy go nie doładowywałem.

PS. Wyświetla Ci ujemny bo iskrownik daje prąd zmienny !!!!!!!!!!!!!!! Spalisz tylko miernik

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:14 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy coś z cewkami ? A co to jest to napięcie takie malutkie 0.25V?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
To napięcie malutkie to dosłownie nic nie znaczy. A światła Ci dobrze świecą?

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 27, 2008 2:57 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
tak, światła wszystko ok jest, tylko to ładowanie jest za małe, i nie chce mi palić z rozrusznika,

To jak to sprawdzić teraz czy, regulator jest zepsuty czy cewki?


Ostatnio edytowany przez kreska Śro Lut 27, 2008 5:21 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 11:38 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
kreska, w Derbi wszystko jest z tych samych cewek, także jesli by była to wina cewek to światła by również słabo świeciły.
Kupuj regulator. Ja dałem 70zł za używke bodajże.
Szukaj na allegro użytkownika nora_1 i pisz do niego. On sprowadza sendy na części.
Pozdrawiam;

PS. Tutaj jakiś ziom sprzedaje: http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html

Sprawdź, czy ten pasuje.. Porównaj styki ze swoim.
http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 12:56 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 27, 2008 1:05 pm
Posty: 4
Miejscowość: Nowa Wieś
mlody dzięki bardzo za pomoc. To teraz tak, mam nadzieje że to co mówisz o tym regulatorze i cewkach zgadza sie, (to że cewki są dobre jak światła działają, i to wina regulatora). Czy każdy regulator będzie dobry? Ja mam derbi gpr a nie sende, nie wiem czy mają takie same podzespoły. Ja mam regulator 12V 80 W AC DC. To tak, ja w regulatorze mam 3 styki, pierwszy od prądnicy, drugi od plusa , a trzeci jest oznaczony symbolem kółka, i takimi kreskami(nie wiem co to). I co teraz?
http://www.allegro.pl/item316696703__re ... erbi_.html ten regulator ma 4 wyjscia, i ma te styki w pozycji poziomej a ja mam w pionowej, oczywiście dałoby rade to przerobić ale czy ten regulator będzie działać? Szkoda mi tak 60 zł w błoto wyrzucić.
http://www.allegro.pl/item314388485_der ... iecia.html - tutaj ten trzeci do lewej jest bardzo podobny do mojego, ale na moim nie ma tych oznaczen L1 i L2. Ale ten kosztuje 40 zł drożej. Jak oba by działały to wolałbym wybrać ten tańszy, ale niewiadomo czy będą działać i czy problem zniknie. Powinny one działać? Boję się troche o ten 1-wszy czy będę wiadział jak podłaczać, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń.


mój regler
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 6:55 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
mlody napisał(a):
Przednie światło 120W
120W? :|

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 6:58 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 07, 2007 3:21 pm
Posty: 41
Miejscowość: Brzesko
Magnum 200, 2 halogeny po 60W ;]

_________________
Aprilia RS 125 Racing MP

Stunt Is My Life Sentence, Stunt Is Not A Hobby. It's Way Of Life...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 7:05 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Chyba że...

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów regulator napięcia

sumarek

8

5195

Czw Lip 19, 2007 6:03 am

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Regulator napiecia

radeksr2

7

5838

Czw Maj 22, 2008 9:37 am

F2B Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Regulator napięcia.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

flomaster

19

9112

Pią Lip 04, 2008 1:23 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów regulator napiecia

sumarek

9

5256

Pon Sie 04, 2008 10:22 pm

Z3US Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 350] Regulator napięcia

ślonzok

3

3703

Pią Paź 24, 2008 10:48 am

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 20 Queries | GZIP : Off ]