Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 7:11 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Elektryka w Charcie:)
PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 7:59 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Witam was:P Dawno nie zakładałem postu:) Ale do rzeczy. Wkurza mnie to w charcie, że zaraz po przekręceniu stacyjki na pozim 2 włącza się tylne światło i podświetlenie licznika. Na zapalonym silniku nie jest to problem bo jest ładowanie, ale jak silnik jest wyłączony to czerpie mi to akumulator a wystarczy chwilowy postoj i trzeba bawić się z kluczykiem i zmieniać na poziom 1. W elektryce zielony nie jestem a więc piszcie do rzeczy. Ja patrząć na schemat elektryki w charcie doszłem do wniosku, że kabel zasilający tylnią lampę można przeciąć i podpiąć pod włączanik przedniego światła i w ten sposób tylnie światło zaświeci się tylko wtedy jak zapalę światła a światło stop ma odzielne zasilanie także z tym nie będzie problemu. Jest jeszcze jeden plus tego rowiązania, mianowicie to np. w przypadku nocnej awarii silnika albo po prosto gdy zabraknie paliwa i co nie ma światła przedniego i trzeba kierunkami mrugać aby cię te debile nie rozjechali, a tak lampa przednia nie będzie zależna od silnika ale też od akku ( a w przypadku słabego akku też będzie ona świeciła bo plus z akku będzie połączony z plusem od cewki świetlnej). Ale niestety jak wszędzie w każdym patencie są też minusy: Jeżeli połączę plus od akku z plusem od cewki świetlnej to będzie to takie jakby dodatkowe ładowania akku tyle, że cewka świetlna chyba nie jest połączona z prostownikiem i będzie podawała nie sprostowany prąd zmienny i czy to nie uszkodzi akku?? Piszcie wszystkie minusy i plusy tego rozwiązania bo jeżeli z akku będzie wszystko wporzo to napewno przerobię tak elektrykę i bedzie git:D

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 9:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Mateusz529 napisał(a):
plus z akku będzie połączony z plusem od cewki świetlnej

Było by to trochę trudne do wykonania, ponieważ (o ile nie przerobiłeś :P) w charcie jest prądnica która daje prąd zmienny a nie alternator który daje prąd stały :P (będzie trudno znaleźć + i - w prądzie zmiennym :D). Jak podłączysz cewkę prosto pod akumulator to go po prostu uszkodzisz. Po to właśnie jest mostek prostowniczy w charcie do ładowania akumulatora-on zmienia prąd zmienny na prąd stały (można powiedzieć, że działa on jako ładowarka do akumulatora).

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 10:16 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Nie chodziło mi o to, że znajdę plus tylko ten kabel zasilający lampę przednią połączę z kablem zasilającym światło tylne czyli plusem ( a w ramie jest masa czyli stąd wywnioskowałem, że zepnę plus akku z plusem cewki świetlenej). Czyli jeżeli zepnę kabel zasilający (od akku) lampę tylnią z kablem zasilającym lampę przednią (z cewki świetlnej) to uszkodzę akku?? Bo ja miałem tak zrobić, że zasilanie tylnej lampy zepnę z zasilaniem przedniej lampy i to razem do włacznika świateł a z drugiej strony (od włącznika) połączę tylnią lampę z przednią. Kapujecie??:P Jeżeli nie to mogę narysować :P Nie zdało by to egzaminu??

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 10:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Nie, ponieważ jak już pisałem z cewek świetlnych idzie prąd zmienny a akumulator uszkodzisz podłączając od razu pod cewkę bez mostka prostowniczego a dodatkowo uszkodzisz go prądem zmiennym. Ale ja mam lepszy pomysł. Robisz ładowanie akumulatora ze wszystkich cewek (cewki ładowania oraz świetlne) i zamiast podłączać lampę do cewki to podłączasz do akumulatora. Tak dodatkowo chciałbym zauważyć, że na ramie jest biegun ujemny ale części instalacji w której masz prąd stały. Po 2 nie byłbyś w stanie podłączyć masy prądu zmiennego do ramy bo w prądzie zmiennym biegun ujemny jest raz na jednym kablu a raz na drugim (właśnie dlatego nazywa się prądem zmiennym).

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 29, 2008 10:18 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Achaaaa. No ja właśnie też myślałem żeby tak zrobić, że z trzech cewek zrobić ładowanie czyli z dwóch ladowania i jednej świetlnej a lampę przednią na stałe pod akku. Tylko jak te trze trzy cewki spiąc ze sobą?? Mógłby mi to ktoś powiedzieć?? Acha i jeszcze jedno w różnych książkach o rometach np. z w tej żółtej jest napisane, że aby sprawdzić stan naładowania akumulatora to należy włączyć światła i przycisnąć klakson i jak światło przednie przygaśnie to akku jest słaby a jak nie przygaśnie w trakcie naciśnięcia klaksonu to znaczy, że akku jest dobrze naładowany. Ale co światło przednie ma wspólnego z akku?? Przecież ono nigdy nie przygaśnie bo jest zasilane z cewki.

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 9:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
"Stopień naładowania akumulatora moża sprawdzić włączając kilkakrotnie sygnał dźwiękowy przy właczonych światłach pozycyjnych. Jeżeli nie występuje wówczas przygasanie świateł, stopien naładowania należy uznać za zadowalający."

Wiadome, że chodzi o światło tylne, światło stop itd. Ale to sprawdzanie jest bezsensu bo choćby był akumulator naładowany nie wiem jak mocno i był nóweczka to i tak zawsze przygasa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 1:44 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
No dobra a powiecie mi jak zrobić to ładowanie na trzy cewki?? Dwie ładowania i z jednej świetlnej. Bo mam zamiar podpiąć wszystko pod akku czyli przednie światło, tylnie itp. tylko, że wtedy będzie akku szybko siadał a więc zrobię dodatkowe ładowanie z cewki świetlnej i wtedy może jakoś wyrobie:) Tylko przedałby się KTOŚ kto by mi powiedział jak to podpiąc pod jeden mostek prostowniczy i będzie git:D

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 31, 2008 10:14 am 
Offline

Rejestracja: Pon Mar 31, 2008 9:44 am
Posty: 2
Miejscowość: Łódź
Panowie, mam pytanie. Czy w Charcie migacze są podłączone do prądnicy, czy tylko do akumulatora? Już tłumaczę o co chodzi - czerwonego diabła kupiłem na jesieni ale miał więcej szmat niż blachy. Właściwie to kupiłem wielką szmatę z silnikiem Charta. Siłą rzeczy stał całą zimę (w garażu). Wczoraj go odpaliłem, trochę zakopcił... i wszystko pięknie ale nie mam migaczy. Aku na pewno jest trup bo już z nim byłem u magików i kazali mi go od razu wyrzucić. Pamiętam że jak go kupiłem i aku jeszcze troche zipał miałem migacze... Czy to możliwe żeby były zasilane tylko z aku? Muszę kupować nowy? [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec63fb06cbc69557.html][IMG]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Kwi 01, 2008 10:35 am 
Offline

Rejestracja: Pon Mar 31, 2008 9:44 am
Posty: 2
Miejscowość: Łódź
No to pędzę kupić...

[ Dodano: 1 Kwiecień 2008, 11:49 ]
A tak BTW Sławku... Obejrzałem sobie zdjęcia Twojego Charta i stwierdzam że zdecydowanie masz coś z łepetyną... Tylko czekać jak zapukają do Ciebie z muzeum motoryzacji i Ci skonfiskują. Ja bym takie cudo w tapczanie trzymał ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Elektryka w charcie

szary841

1

1474

Wto Kwi 03, 2007 2:07 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. elektryka w charcie

tomek3317

8

2935

Sob Cze 14, 2008 8:19 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka w Charcie

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

przemko

21

5219

Wto Sie 12, 2008 8:40 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektryka

-aren-

3

2559

Pią Kwi 07, 2006 7:14 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

tomacho

6

2921

Sob Cze 16, 2007 7:59 am

MaximusResetus Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 24 Queries | GZIP : Off ]