Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 5:20 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Elektryka 3faz
PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 8:16 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Witam serdecznie.Mało kiedy sie udzielam,ale czesto przeglądam forum.Przechodząc do meritum...Mianowicie...wpadł mi pomysł zeby zrobić prądnicę 3-fazową.I nasuwają sie kolejne pytania: Czy to będzie działało,bo 2 cewki sa w fazie co 120* a trzecia juz nie.
Jak połączyć w gwiazde czy w trójkąt? I czy by było bardziej wydajne niz standardowo 1fazowa...Pozdrawiam serdecznie F2B


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 3:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
a co da połączenie 3 w fazy? ma to jakiś cel ?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 4:24 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
No jakis cel na pewno ma...bo np alternatory i prądnice są 3 fazowe....A pomysl mi wpadł taki,bo 3faz miałem w CZ i jakis powód musiał byc dlaczego dali taką a nie inną...

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 4:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
F2B napisał(a):
alternatory i prądnice są 3 fazowe

Prądnica kolego jest 2 fazowa, montowana kiedyś np. w Fiacie 125, po czym została wyparta alternatorem na 3 fazy :).

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 4:33 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
No moze faktycznie się pomyliłem...ale na pewno tez nie jest 2 fazowa;) jak juz to 1;)No ale wracajac do tematu,jaka by była sprawnosc tego i czy by to smigało?

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 4:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Według mnie to nie będzie śmigało, bo nie wiem gdzie zmieścisz tyle zwoju kabli.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 5:50 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Ale jakich zwoji?Wystarczy połączyc te cewki co są w gwiazde lub trójkąt i puscic przez prostownik trójfazowy...Tylko napisalem tutaj,bo myslalem ze mi ktos odpowie...

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 6:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
F2B napisał(a):
Ale jakich zwoji

Prądnica trójfazowa ma wiele więcej zwoju niż ta 2 fazowa o to mi chodziło.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 8:39 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
ahhh...po prostu interesuje mnie sama idea tego czy by to miało prawo zadziałac i czy byla by lepsza sprawnośc takiej prądnicy...

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 9:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
ale każdej z tych faz w alternatorze nie łączy się potem rógnolegle ? i daje to ten sam efekt ;]?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 9:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Z tego co wynika prądnica a w zasadzie alternator trójfazowy byłby wydajniejszy, od 2 faz.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 9:36 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Jacek-J129, zacznijmy od tego,ze nie od 2 faz...tylko od 1 fazy ;) ;) Mysle ze jest tu na forum ktos kto jest bardziej obeznany w tym temacie i licze ze sie wypowie na ten temat...

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 21, 2008 9:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
F2B, Widać że się znasz ... ja na lekcjach uczyłem się o 2 fazowej prądnicy a nie jedno .

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 22, 2008 9:31 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Tam mniejsza o to......ale dalej nie otrzymałem odpowiedzi :(

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 9:54 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
To tak w ogarze 200 są 3 cewki.
2 są ze sobą w fazie (standardowo świetlne)
a 2 jest przesunięta o 120 stopni

żeby mieć 3 fazy to trzeba przesunąć jedną cewkę (jakbym zlutował alu to tak bym miał)

3 fazy dają bardziej rozłożony prąd (nie ma pulsacji)(na żarówkach tego nie widać)

Jakby wymienić magneto na cewkę i przesunąć fazę to mamy alternator

Jak do tego dodać czujniki halla to można by pokusić się o zrealizowania rozrusznika


PS: prądnice są na napięcie stałe(nie stosowano mostków), maja 2 uzwojenia (na wirniku i wzbudzenia)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Elektryka

-aren-

3

2675

Pią Kwi 07, 2006 7:14 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

tomacho

6

3077

Sob Cze 16, 2007 7:59 am

MaximusResetus Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektryka

Xmass

2

1847

Czw Maj 01, 2008 11:02 am

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

kowal10a

1

1727

Pon Maj 19, 2008 5:36 pm

Piotrek91 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

Polski

2

1946

Wto Mar 22, 2011 12:49 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 97 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.067s | 23 Queries | GZIP : Off ]