Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 10:50 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: WSK 125 robię instalację na akumulator 12V
PostWysłany: Śro Cze 25, 2008 9:16 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
Witam ziomki! <jupi>
Jestem nowy na forum i widzę na prawdę masę ciekawych tematów.... ale to powoli przejrzę.

No więc tak, robię instalację elektryczną do WSK 125 na akumulator
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc0 ... 0282c.html - coś takiego.
Tam gdzie jest regulator napięcia to muszę wstawić mostek?
Jeśli tak to bardzo proszę mi powiedzieć jaki?
Czytałem na forum, że warto też zastosować kondensator elektrolityczny - jaki i gdzie?

Mam akumulator żelowy 12V 7,2Ah.
Ładowanie będzie z 2 cewek świetlnych 6V.
Bardzo proszę o pomoc - najlepiej jak by mi ktoś dokończył mój schemat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/189 ... 111a2.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 25, 2008 3:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Dokończyłem schemacik ale nie moge go dodać.
P.S. Schemat przesłałem na poczte.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 25, 2008 5:37 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/801 ... e8a79.html - tu jest Twój schemat. Dzięki <spoko>
Czyli rozumiem, że ma to być tak:
z tych dwóch cewek wychodzi po jednym kablu - więc te 2 kabelki z cewek podpinam pod 2 wejścia mostka (jaki dokładnie mam kupić ten mostek - proszę o link) A po co radiator na mostku? No i jeden kabel z mostka idzie na masę i jeden do + aku.

Jakoś dziwnie ten kabel do świateł namalowałeś. Bo światła mają być zasilane przez aku.

Bardzo bym Cię prosił, abyś mi namalował schemat bez świateł tylko to co tyczy się ładowania aku.

A ten regulator to co? Chodzi o regulator napięcia czy o jakiś inny? Bo jeśli chodzi o reg,napięcia to nie ma sensu go zakładać bo on jest tylko do alternatorów.

I gdzie mam założyć kondensator elektrolityczny? Bo słyszałem, że jest lepsze ładowanie jak się go założy.

Jeżeli cewki będą dawały np.18V to muszę je przewijać?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 26, 2008 9:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Ju po koleji odpowiadam na pytania.
1. To śą cewki 6V czyli żęby otrzymać 12V trzeba połączyć szeregowo dwie cewki. W takim przypadku należy odłączyć drugi koniec drutu który jest zgrzany do rdzenia cewki i połączyć go z kablem od krógiej cewki a do mostka ma iść kabel z jednej ceki a z drógiej odpięty od rdzenia drut. Sam widze żę zrobiłem tam mały błąd.

2. Radiator w mostku jest po to żeby mostek się nie grzał przez co zmniejsza się jego wydajność. Masa czyli rama po to rzeby niie ciągnąć osobnych kabli od minusa akumulatora do swiateł klaksona itp.

3. J sa zasilane przez akumulator. Ten czerwony kabel co idzie do miejsc gdzie pokazuje strzałka włącznik świateł to ten kabel jest włącznikiem czyli plus z akumu możęsz przełączać na światła długie , krutkie albo 0 na rysunku jest właśnie w takim położeniu.

4. Schemat namaluje za chwilkę i wyśle.

5. Chodzi o regulator napięcia. Jest on potrzeny ponieważ cewki (orginalne) w takich magnetach, zwiększają swoje napięcie wraz z obrotami silnika. Napięcie również zależy od obciążenia. W simsonie właśnie ebla była i działała w takim samym układzie.
Cewek nie należy przewijać na małych obrtach jedna możę dawać nawet 4V a na wysokich 13V jeśli je obciążysz żarówką orginalną to na max obrotach w czasie jazdy powino być 6V.

P.S. jak chcesz to wstawie Ci tam kondensator 25V 4700uF lepiej wygładza prąd.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 10:52 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
Dzięki kolego <lol>
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef4 ... 989f8.html

mostek zakupiłem taki:
http://allegro.pl/item385967388_mostek_ ... html#photo
mam nadzieję, że dobry. Radiator założę jakiś z komputera, bo mam takie małe.

A bezpiecznik jaki polecasz?

kamil_ziomek napisał(a):
5. Chodzi o regulator napięcia. Jest on potrzeny ponieważ cewki (orginalne) w takich magnetach, zwiększają swoje napięcie wraz z obrotami silnika. Napięcie również zależy od obciążenia. W simsonie właśnie ebla była i działała w takim samym układzie.
Cewek nie należy przewijać na małych obrtach jedna możę dawać nawet 4V a na wysokich 13V jeśli je obciążysz żarówką orginalną to na max obrotach w czasie jazdy powino być 6V.


Więc regulator mam dać za mostkiem i kondensatorem i przed bezpiecznikiem?
Powiedz mi jeszcze jaki bo nie mam zielonego pojęcia. Najlepiej jak byś podał link.
A to ten regulator może być z samochodu? Bo ja mam jakiś regulator napięcia samochodowy, ale on jest do alternatora przystosowany.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 6:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Bezpiecznik myśle że w granicach 3 do 5 AAle najlepiej byłby 3,5A. Mostek spokojnie wystarczy.

Regulator z alternatora nie bedzie bo działa na innej zasadzie. Z simsona by pasoał może od prądnicy z malucha by jakoś dało się go przystosować nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Jeśli masz czym to zmierz napięcie akumulatora na zapalonym silniku na maksymalnych obrotach jeśli nie przekroczy 14,5V to nie trzeba regulatora. ( oczywiście po przerobieniu na 12V)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 11:24 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
kamil_ziomek, dzięki za konkretne odpowiedzi.
Nikt na żadnym forum mi nie pomógł w tym temacie.
Masz u mnie bardzo dużego plusa.
Na prawdę jestem Ci bardzo wdzięczny za pomoc <spoko>

PS: dla pewności powiem co dokładnie kupię:
kondensator: http://eltronix.pl/products/1807
regulator z Simsona: http://allegro.pl/item381389299_elba_si ... iemcy.html

To będzie dobre, tak?

Ostatnia odpowiedź i zabieram się do pracy <rotfl>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 29, 2008 3:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Powinno być dobrze a w tym regulatorze masz odrazu przerywacz do kierunków. W razie jakichkolwiek problemów służe dobrą radą :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 2:50 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
A w którym miejscu ma być regulator napięcia?
Zobacz ten schemat i czy w dobrym miejscu go namalowałem?:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd ... 91ff8.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 02, 2008 11:03 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Zacisk 59a do plusa który wychodzi z mostka prostowniczedo , 31b do masy , 49 poprzez włącznik (stacyjke) do + na akumulatorze , 49a do przełącznika od kierunków (zamiast przerywacza)

Tak jak tu http://obrazki.elektroda.net/42_1205274495.gif


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 02, 2008 11:45 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
OK rozumiem. <spoko>
Dzisiaj do domciu przyszedł mi kondensator: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... 8b19c.html
Powiedz mi jeszcze który drucik to + a który to - ?
Mi się wydaje, że dłuższy to +, ale wolę zasięgnąć porady specjalisty <rotfl>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 02, 2008 1:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Za zwyczaj jest padek z napisem minus na obudowie , też myslew że dłuższy to plus ale najlepiej skontaktuj się z sprzedawcą bo na 100% to pewien nie jestem. Możesz jescze sprawdzić woltomierzem może jest delikatnie naładowany.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 02, 2008 4:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Xabingo, gdzie masz pasek, tam masz -. Na tym pasku powinny też być -.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 1:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Ale po tym zdjęciu coś mi się zdaje że nie ma tego paska ( chociaż to dziwne bo zawsze był)

[ Dodano: 8 Lipiec 2008, 11:13 ]
Zrobiłeś już tą instalacje?? napisz co i jak.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: WSK 125 robię instalację na akumulator 12V
PostWysłany: Śro Lip 23, 2008 12:20 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Cze 25, 2008 8:49 am
Posty: 13
Miejscowość: się biorą dzieci?
Instalki jeszcze nie zrobiłem, bo jak na razie składam silnik.

na kondensatorze jest przy krótkiej nóżce pasek (poniżej link do zdjęcia) - powiedz czy o ten pasek chodzi? On oznacza minus?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a21 ... d409d.html

A tutaj zdjęcie mostka - dokręciłem go do radiatora i dałem pastę termo przewodzącą:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67f ... eefcd.html
I pytanie: na mostku mam z jednej strony oznaczony tylko + i ~, a który to minus?


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów mam instalacje 6V i akumulator 12V

Sk@tty1

13

5531

Czw Sie 23, 2007 11:00 pm

Laszlo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Jak podłaczy instalacje w mz etz 150

jaworx5

4

4177

Czw Sty 06, 2011 5:43 pm

Wojtek666 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson S51] czy opłaca się kupić instalacje elek. ?

marcintroc01

8

2963

Pon Lis 03, 2008 6:45 am

marcintroc01 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów AKUMULATOR

Aren

10

5464

Wto Paź 04, 2005 6:04 am

DaN Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Akumulator 12v

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

r4g3

31

10855

Pon Sie 28, 2006 9:47 am

Garry1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 86 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 21 Queries | GZIP : Off ]