Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Cze 15, 2024 10:45 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Nie Lip 05, 2009 10:35 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
Dzień dobry w końcu!
Tak, przepraszam modów i adminów od razu. To ja. Łowca Śrubek, aktywny zdaje się jeszcze przed rokiem (ale coś nie mogę znaleźć swoich postów) - Może mnie pamięta kilka osób. Założyłem drugie konto, gdyż po remoncie forum stare przestało działać. Nie mogłem się ani zalogować ani wysłać hasła. Na marginesie, stęskniłem się za wami :D

Tyle powitania.

Wstęp.

Robimy z kuzynem jedno wielkie niewiadomo-co. Mamy stare szczątki z Rometa Ogara 200 i kilka części w ramie od Pony 301. Będziemy robić sobie choppera samoróbkę. Rama od Ponego miała przespawaną tuleję kierownicy gdy ją kupiliśmy - jest bardziej przechylona i nadaje bardziej "harleyowskiego" wyglądu. Aby normalne lagi z Ponego nie były za krótkie, założyliśmy widły z Ogara. Powstały trzy problemy.

1 Bęben koła od motorynki jest za szeroki do widełek Ogara.
2 Jeden lag widełek ma "miejsce spoczynku" w innym miejscu niż drugi, i jest w ten sposób bardziej wciśnięty.
3 Nacięcia na widełkach na ośkę koła były za wąskie. To nic. Założyliśmy ośkę z koła od Ogóra. Ale łożysko w kole ma za duży otwór i nie styka się z ośką - pytanie, jakie łożysko by pasowało, lub czy warto robić tulejkę?

To tylko 3 problemy z wielu które będą nas jeszcze spotykały, więc proszę o zaglądanie tu co jakiś czas ;)

PS - przyrzekam, że obie ramy z których składamy choppera nie nadają się do restauracji, a uzupełnianie wybrakowań by było zbyt kosztowne.

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Nie Lip 05, 2009 11:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
1. Zastosujcie koło z Ogara o ile macie. Choppery zazwyczaj mają z przodu większe koło :)
2. Nie za bardzo rozumiem, możesz dać zdjęcie jakieś?
3. Możecie dotoczyć tulejki, bądź zastosować koło z Ogara :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Pon Lip 06, 2009 9:54 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Cytuj:
2. Nie za bardzo rozumiem, możesz dać zdjęcie jakieś?


Chyba chodzi mu o to, że jedna laga jest za krótka. ;-)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Pon Lip 06, 2009 1:24 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
2 - jedna laga jest jakby "wciśnięta". tak jakby w czasie jazdy motór osiadł, ale tylko na jedną lagę i nie wróciła ona do swojego normalnego stanu.
1,3 - Koło od Ogara odpada, jest pogięte, wybrakowane (szprychy, łożyska, klocki hamulcowe), a poza tym nie mamy sprawnych gum. Raczej byłbym za tą tulejką, ale kuzyn mówi że za mała różnica średnic. Kij, ale ja widzę tylko sens w tulejce, bo szukać dobrego łożyska to jak igłą w stogu siana...

Zaraz do niego idę robić tył, więc wieczorem zarzucę fotkami. Tylko się nie przeraźcie, bo na razie się zapowiada się WT, ale mamy dobry plan.

Aha, przypomniałem sobie inny problem á propos tyłu.
Otóż z tyłu dajemy też wahacz z Ogóra i pojawił się kolejny problem, że nie wiadomo czy się zmieści zębatka, której nota bene nie mamy.
Jeśli chodzi o tylne amorki, damy prawdopodobnie Jawowskie. Na razie nie pasują długością, bo Ogar ma za daleko mocowania, ale w ramie dryny zmienimy cały tył i wtedy będzie ok... Z resztą, pokażę za parę godzin ;)

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Pon Lip 06, 2009 9:14 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
/////////////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
prosze bardzo, narazie 3 fotki

Tak prowizorycznie poukladane czesci, zeby mozna bylo sobie wyobrazic jak to bedzie wygladalo.
http://www.bankfotek.pl/view/282764

Miejsce na siodełko i rama błotnika pójdą precz - będzie na poziomie ramy od błotnika mniej więcej zagięte siodło Ogara.

Krzywe lagi - jeden jest wciśnięty
http://www.bankfotek.pl/view/282765

luz na łożysku
http://www.bankfotek.pl/view/282763

Sorry za duuże zdjęcia i za burdel w garażu (to nie mój garaż ;] )

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Pon Lip 06, 2009 9:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Nie no chłopaki dobrze wam idzie... Tylko obetnijcie uchwyt na seryjne siedzisko i coś zdziałacie:P to na początek...

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 9:04 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
taki zamiar mamy :P jak ojciec albo wujek sie zmobilizuja to nam obetna i rurkę od siodełka i ramę błotnika (nam, młodym szlifierki zabronili używać) i tam przyjdą później kątowniki, tak wpasowane żeby znalazło się miejsce na błotnik od Sima-skuterka, i żeby mocowania zawieszenia się zgadzały, bo teraz za duży jest rozstaw i amory nie sięgają.

No fajnie że nam dobrze idzie, I'm glad, ale co zrobić z tymi lagami? Luz na łożysku - dziś będę z ojcem jechał na złomowiska szukać części, w tym ponoć ojciec tam gdzieś widział kompletne koło od komara (te które mamy mają rozsypane łożyska).

Wahacz trzeba rozgiąć, bo nie ma miejsca na zębatkę
http://www.bankfotek.pl/view/283089
Ponadto musimy zciąć trochę tuleje osi wahacza, bo jest za szeroka ta z ramy dryny do wahacza Ogara
http://www.bankfotek.pl/view/283094

Dalej mamy problemy z przednim kołem, które raz że się nie mieści to dwa że nie będzie się dało jechać bo lagi są krzywe.
http://www.bankfotek.pl/view/283096
http://www.bankfotek.pl/view/283095


Tutaj kilka części które mamy:
amory Jawowskie (ponoć, tak nam mówił kumpel który załatwiał), przy czym mamy jeszcze cztery zwykłe motorynkowe z czego 2 są lekko zgięte.
http://www.bankfotek.pl/view/283100
zębatka, której nie użyjemy - powód widoczny na zdjęciu
http://www.bankfotek.pl/view/283099
tu jeszcze cała skrzynia złomu - błotniki z Ogara, wcześniej wymieniony błotnik z Sima, z motorynki, bagażnik z Ogara, mocowania błotników, kolanka niestety tylko do motorynki, trzy tłumiki, itd itd...
http://www.bankfotek.pl/view/283101

Mamy teoretycznie dwa silniki które raczej damy radę złożyć w najwyżej jeden 023, ale będziemy kumpla pytać czy nie ma czegoś mocniejszego... Miał kiedyś z Vespy, z WSKi, jakiegoś crossa 110ccm... To jeszcze się zobaczy.

Narazie mamy problem z lagami. Krzywymi i za wąskimi. Ktoś ma pomysły?

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 10:14 am 
Offline

Rejestracja: Nie Cze 21, 2009 10:14 am
Posty: 7
Miejscowość: JAwoRZno
Pojazd: Romet 727
tak na marginesie skoro sa dziury w ramie to przeciez można przyspawac 2mm warswe blachy na całej ramie


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 9:31 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
yyy... o czym ty mówisz? O ramie Ogóra, która nie ma połowy tulej? Zobacz na zdjęcie ogólne - już odcieliśmy kawał tulei od kierownicy - raz, dwa - połowy mocowań nie ma, kawał ramy jest wycięty przez poprzedniego właściciela. Dostaliśmy złom na części zamienne. I teraz z tego korzystamy. Nie ma sensu robić ramy Ogara, bo jest zbyt zniszczona ;/

///////////////////// Edit

Właśnie spędziliśmy z kuzynem-współpracownikiem parę godzin nad złomem. W końcu zmobilizowaliśmy wujka żeby nam przyciął te części ramy. No i ładnie uciął - nie ma w ogóle rurek od błotnika i rurka prowadząca do siodełka jest ucięta 0.5cm od spawu do reszty ramy.
Ponadto byliśmy dziś na złomowisku i nabyliśmy tylne koło do WSKi - pójdzie ono na przód, a zębatka pójdzie do koła od dryny do tyłu (już założona).
Zdecydowaliśmy że jednak wrócimy do lagów od motorynki - są szersze i w lepszym stanie. Pasują jak ulał. Przy czym oś w kole od WSKi miała zjechany gwint, wiec kuzyn założył oś z motorynki, która nie ma luzów w tym kole :D Wszystko pasi (a oś od motorynki nie zmieściła by się w nacięciach w lagach Ogara). Jest przód piękny.
Z tyłu na styk zmieściła się jeszcze zębatka (mamy wachacz od Ogara, który też jest węższy niż Poniakowski) i pozostał ostatni problem.
Wujek, gdy nacinał tulejkę od wachacza w ramie - uchlastał za mało i wachacz dalej się nie mieści. W najbliższym czasie się to dokończy.

Do koła od WSKi potrzebna jest nam dętka, bo nie było jej w ogóle. Z ramy od motorynki została tuleja kierownicy, poprzeczka na której mocowany jest bak, pionowa kolumna skrócona o mocowanie siodełka, mocowanie silnika i zwężona (jeszcze niedostatecznie) tuleja wachacza.

Zdjęcia będą jak będę miał czas, czyli najpóźniej w sobotę.

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problemy z samoróbką
PostWysłany: Czw Lip 09, 2009 11:57 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 05, 2009 10:20 pm
Posty: 37
Pojazd: Stella (023+K60B)
Renault 5 1.4mono, Peugeot 205 1.1mono
Ok, mam zdjęcia :D
To na koniec dnia, "poskładaliśmy" części żeby zobaczyć jak się to teraz zapowiada.
http://www.bankfotek.pl/view/285607

Zostały obcięte mocowania błotnika tylnego i siodełka. Blacha mocowania siodełka została odcięta od rurki i zostanie przyspawana niżej - może się dopatrzycie na zdjęciu.
Z tyłu widać czarny, wcześniej wymieniony błotnik z Simsona (podparty kawałkiem tulejki). Siodło prawdopodobnie będzie nie to, tylko to od Ogara, zagięte.

Tutaj: kolumna pod siodełkiem, mocowanie silnika nietknięte, miejsca po uciętych częściach ramy, przycięta tuleja wahacza.
http://www.bankfotek.pl/view/285614

Koło od WSKi - tylne, założone z przodu. Bez bębna hamulcowego - kuzyn mówi że zrobimy dekielek na łożysko żeby się nie zasyfiało i starczy - ale ja bym chciał jednak kompletne koło zamontować. Tutaj: jak jest dopasowane, lewa (dla kierowcy) i prawa.
http://www.bankfotek.pl/view/285620
http://www.bankfotek.pl/view/285624

Z tyłu prawdopodobnie będzie trzeba zamontować jednak zwykłe amortyzatory od motorynki - Jawowskie trudno się mieszczą i mają luz na mocowaniu przy siodełku, a mają za szerokie główki. Może coś się wykombinuje, ale to się zobaczy. Z przodu powróciły lagi z motorynki - z Ogarowskimi było za dużo problemów - były za wąskie, krzywe i miały za małe nacięcia (i się oś nie mieściła, a ta od Ogara była krzywa).

Następne foty i relacje soon ;)

_________________
Stella leży w garażu w skrzyni, rozłożona na części pierwsze... Czeka na przypływ gotówki, wolnego czasu i na lepsze dni... Kiedyś - może jakeś małe 4T?.. :)
Obok czeka też agoniująca R5...
205 jest teraz moim głównym, klekoczącym środkiem lokomocji.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów problemy z filtrem stożkowym

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

franek

43

8508

Pią Mar 09, 2007 10:39 pm

franek Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Problemy związane z Bing-iem

Kissiel00

8

2531

Pon Mar 10, 2008 6:27 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.044s | 19 Queries | GZIP : Off ]