Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 6:59 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 10:00 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Tak, z tym, że nie wiem dlaczego wczoraj pisałem o żarówce 21W.

Podłącz to jak mówiłem wcześniej, ale na żarówce z włóknem 5W.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 10:18 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
A kórat tak padło że i tak miałem 5w użyć XD. Jako zasilacza użyłem 4 baterii AAA. I brak efektów. Sprawdzałem że takie zasilanie pociągnie tą żarówke to że użyłem baterii może mieć wpływ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 10:35 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Niee. Powinno działać, jeśli dobrze podłączyłeś, spróbuj dać rezystor do bramki o mniejszej wartości np 1k. Jeżeli masz omomierz, sprawdź, czy pomiędzy anodą i katodą oraz odwrotnie (katodą a anodą) jest przejście, czy go nie ma.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 12:40 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Jest przebicie ale nie pomiedzy katodą a anotą tylko między nóżkami zewnetrzymi. Oraz między środkową a tym takim uchwytem do przykręcenia.

--------- Pią Maj 28, 2010 3:38 pm Połączono ---------

Zmiejszyłem opór z 1k na jakieś 700 ohm i działa normalnie (dodatkowo zmieniłem bateryjki). Wiesz może jak sprawdzić te diody prostownicze i kondensatory? Oraz czy zamiast tego kondensatora tantalowego urzyć jakiegoś innego?

--------- Pią Maj 28, 2010 9:40 pm Połączono ---------

Z związku z tym że ten tyrystor ciężko znaleść to odnalazłem zamiennik TIC126N TYRYSTOR 700V-7,5A Czy się on nadaje oraz gdzie jest anoda kadioda i baza.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 11:51 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Tyrystor TIC126N może działać, ale nie gwarantuję ile podziała, gdyż jego prąd maksymalny jak podałeś wynosi 7,5A, napięcie przebicia 700V, a dla tyrystora 2n6399 jest to 12A i napięcie przebicia 800V. Może być kiepsko. Możesz spróbować z tyrystorem BT151 ale TYLKO w odmianie 800R (800v). Niektórzy stosują tyrystory w wersji 650R (650V), z tym, że mogą się zdziwić jak będzi buuuuuu i tyle iskrę widziano...Aha i nie zdziw się, jak podmienisz na tyrystor bt151 i iskra się nie pojawi - trzeba przerobić sterowanie, a jak? Wszystkiego zdradzić nie mogę :)

Diody prostownicze sprawdzasz omomierzem, najpierw jedną sondą do np anody diody, a drugą do katody, a potem odwrotnie. Przewodzić może tylko w jedną stronę, jeżeli taki sam opór wykazuje w dwie strony to dioda jest przebita i trzeba ją wymienić.

Kondensator ma być tantalowy 10uF/25V, można go kupić w sklepie elektronicznym. Nie może to być elektrolit (posiadający biegunowość).

Kondensator wykonawczy 1uF/400V można sprawdzić, podłączając go przez jedną diodę prostowniczą do cewki zasilającej w Charcie, czyli: przewód cewki zasilającej podłączasz do anody diody prostowniczej (ta strona diody, gdzie nie ma kreski), katodę diody podłączasz do wybranej nogi kondensatora 1uF, a drugą jego nogę podłączasz do masy. Kopnij raz. Uważając, aby nie dotknąć końcówek kondensatora (nieźle kopie) - zewrzyj je czymś co przewodzi prąd, ale tak, żebyś Ty nie dotykał za przewodzącą część. Gdy zewrzesz nogi kondensatora, to powinno się zaiskrzyć, a nawet strzelić lekko.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 7:07 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
To jakiego tyrystora użyć zamiast orginalnego żeby nic nie zmieniać i przerabiać? Bo ten 2n6399 jest nieosiągalny (bynajmniej w moich możliwościach).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 9:25 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Musisz po prostu poszukać zamienników, wiem, że oryginalny tyrystor jest niemal nieosiągalny, sam się nakombinowałem dość, żeby zbudować taki moduł od 0. Musisz wziąć pod uwagę, że inny tyrystor wcale nie musi dobrze pracować z układem, czasem trzeba przerobić troszkę sterowanie jak pisałem wyżej.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 9:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ne lepiej by było ci kupić moduł niż kombinować ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 11:11 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
daniel11

bigsoft napisał(a):
Te moduły się nie palą (uszkadzają się w inny sposób), a gdyby był "spalony" jak mówisz, to nie było by iskry wcale, bo skąd? Tam jest tylko tyrystor jako element wykonawczy i diody prostownicze. Jedynie one mogły dostać przebicia, ale wtenczas nie mogło by być mowy o jakiejkolwiek iskrze.

Jednak zgodzę się z tym, że może to być wina modułu, nie zdziw się, gdyby Chart na tym module kiedyś odpalił i chodził dalej :>

(wynika to z pewnej usterki, wady fabrycznej, "dzięki" której może się tak dziać - przeszedłem to na własnej skórze, potem zrobiłem własny moduł i był spokój do końca).


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 8:39 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Tyrystor miałem dobry. Wimieniłem wszystko opróczniego i jako tako to chyba działa. Opory w porządku. Iskra jest całkiem dobra (gruba niebieska) ale odpalić nie chce. Układ tłok-cyl w porządku. Podejrzewam że iskra nie jest w stanie się wytworzyć pod ciśnieniem. Czy to może być wina cewki WN? Dodam że jak kiedyś mnie kopneło ze świecy to waliło mocniej niż teraz.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 9:29 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 20, 2006 7:15 pm
Posty: 488
Miejscowość: Równe
Pojazd: Romet Ogar 900 '08
WFM M06 '59
rafik, a sprawdzałeś po złożeniu modułu opór ?? Ja na swoim tez mam 228 ohm, ale nie wiem czy jest sprawny bo mam walniętą cewkę zasilającą.

bigsoft, za ile sprzedawałeś te moduły ?? :P

_________________
Romet Ogar 900 '08
Romet Chart 210 '90
WFM M06 '59
Romet Ogar 205 '86


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 12:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Fajne te bigsofta moduły bo mógł sobie obroty max ustawiać na yt jest filmik ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 12:36 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Takie sprawy to na PW ;)

Ten moduł z regulatorem poszedł do kumpla z innego forum, który ma motorynkę 70cm3 z zapłonem Chartowskim, tam był moduł z regulacją obrotów i regulator napięcia z prostownikiem. Wiem, że jest zadowolony, sam mi pisał kiedyś, że nie ma co porównywać do platyn, no i nie odcina mu w połowie rezo, tylko ponoć ciągnie do końca, a strojenie ma chyba na ok 10tys (ręki uciąć sobie za to nie dam).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart Problem z jakością zapłonu
PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 8:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Na starym (tj przed "emontem") miał 228 ohm teraz ma już 322 ohm więc różnica jest. Ale i tak kupuje nowy. Jak coś bedzie do sprawdzania i na czas kupna następnego.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów CHART - REGULACJA ZAPŁONU

jacek_44

9

4844

Czw Sie 02, 2007 9:14 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Chart] Ustawianie zapłonu

adriandlugi

3

4234

Wto Sty 27, 2009 8:52 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Regulacja zapłonu Chart

doktor13xxx

2

2403

Wto Cze 14, 2011 9:22 pm

doktor13xxx Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart] Odcięcie zapłonu

yazimoo

12

5043

Śro Kwi 01, 2009 10:15 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet chart 210] Nie wyłącza zapłonu

xamasz

4

1846

Czw Kwi 30, 2009 8:07 pm

MaciejH92 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 56 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 21 Queries | GZIP : Off ]