Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 3:25 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 11:17 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
Witam mam problem a mianowicie w moim charcie największa prędkość jaka wyciągam jest 50 - 55 km/h części są oryginalne,tłok zmd iglica ustawiona na środkowym zębie. jeżeli może to w czymś pomoc to przy prędkości 50 silnik zaczyna tak jakby odcinać na chwile prąd i za chwile wracać ( ogólnie to ciężko mi to opisać) Pozdrawiam. P.S Mam Tłumik od jawki 50

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 11:25 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 24, 2010 9:59 am
Posty: 90
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: ***
za mała dawka bęzyny

_________________
Yeaa Blue petrol Yeaaa
Yeaa 78 octane Yeaaa

Już wkrótce Ogar 200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 6:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
Świeca sucha ładna brunatna ;)

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 9:46 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 06, 2009 9:14 pm
Posty: 213
Miejscowość: Gdynia
Pojazd: Romet Kadet M780
A nie dałeś może za dużo oleju do paliwa


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 10:18 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Zapłon ustaw na 2,5mm przed GMP

KaLiSiu napisał(a):
odcinać na chwile prąd i za chwile wracać ( ogólnie to ciężko mi to opisać)


Zapewne silnik po prostu przerywa, szarpie, a nie jedzie. Zwiększ dawkę paliwa - podnieś iglicę do góry. Jeżeli to nie pomoże, to może być uszkodzony, któryś z elementów układu zapłonowego.

Tłumik to ja bym założył Chartowski...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 10:20 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
Świeca ma kolor kawy z mlekiem. Zapłon jest ustawiony dobrze. chart mało dymi dobrze startuje ale 50 to tak jakby granica jego możliwości.

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 10:32 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Spróbuj zwiększyć dawkę paliwa. Sprawdź czy na luzie silnik wkręca się na maksymalne obroty po odkręceniu manetki do końca. Z tym, że nie sprawdzaj tego tak, że dasz manetkę na full na czas 1 sekundy, tylko daj na full i poczekaj z 5 sekund, niech pokręci - silnikowi nic nie będzie, a będziesz wiedział, czy sam układ zapłonowy działa w miarę poprawnie. Jeżeli zacznie przerywać, strzelać, to gdzieś masz coś walnięte w układzie iskrowym. Może być cewka butelkowa lub świeca, ale także cała reszta jak cewka zasilająca, impulsator, kabel WN i/lub fajka, a na module kończąc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 11:44 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
A ja wam mówię od razu, że to nie jest wina zapłonu, ani gaźnika tylko wyrąbanego cylindra, gównianego tłoka i pierścieni. Miałem tak w charcie, po szlifie problemu nie było.

A teraz dam taki przykład w tuningowym simie (chociaż w serii tak jak mówiłem, też się tak dzieje). Dajmy na to rezo (jakby to określić...najlepszy moment obrotowy dla silnika, najlepiej wtedy silnik ciągnie) mamy od 7000-9500, jeśli jest dobry tłok, pierścienie i dobry szlif to wykręci bez najmniejszego problemu jeszcze trochę obrotów ponad koniec rezo przykładowo te 9500rpm. Ale gdy wszystko jest już rozwalone, kompresji prawie nie ma, luz na zamku z 1mm ponad, do tego puchnący badziewny tłok i w momencie gdy kończy się rezo zaczynają trzaskać pierścienie i całym motorem aż szarpie, jakby bawić się wyłączaniem zapłonu.

A sprawdź to w ten sposób, że:
Odpal go na totalnie zimnym, nie grzej go ani na nic nie czekaj tylko but i jazda na pełny gaz. Jeśli będzie choć troszkę lepiej jak na ciepłym no to to jest to co pisałem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 1:27 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
jak przestawię iglice w górę chart mocno dymi i ma ogromne spalanie. Prawdopodobnie jest to problem z cylindrem. ;/

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 2:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ja tak miałem że przy 55 tak jakby muchy uderzały o lampę lub coś takiego taki dźwięk. :D Zmieniłem pierścienie i przez tydzień (100 km ) miał zajefajnego kopa i leciał 65 lecz potem znów więc to wina cylindra. Najlepiej kup jakiś inny, tylko że zmd i ew zrób szlif i od razu bd inaczej. :) Ja kupiłem inny cyllinder nominał uzywany i leciał 65 zawsze i we dwie osoby na 3 biegu radził spokojnie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 8:36 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
bigsoft napisał(a):

Tłumik to ja bym założył Chartowski...



Dlaczego ? czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi tłumikami ? bo rozważam kupno oryginalnego tylko zastanawiam się czy warto?

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 8:45 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
Bo do Charta jest robiony tłumik od Charta,jawka ma inaczej okna w cylindze więc i tłumik jest inaczej projektowany.Poza tym stwierdziłeś, że po zwiększeniu dawki paliwa silnik kopci, lecz nie sprawdziłeś czy osiąga normalną jak na charta prędkość.Być może masz założoną inną którąś z zębatek(zdawcza lub ta przy kole).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 8:48 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Przecież to nie wina tłumika ojapier przez ten tłumik by nie stracił tyle mocy bo powód jest inny ponieważ pisze że przerywa przy tych obrotach.

--------- Pon Sie 09, 2010 9:51 am Połączono ---------

Michał217 napisał(a):
Bo do Charta jest robiony tłumik od Charta,jawka ma inaczej okna w cylindze więc i tłumik jest inaczej projektowany.

Jawka na tłumiku charta gorzej chodzi więc chart na jawki powinien lepiej. :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 9:14 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
G.. prawda. Dany tłumik jest projektowany pod konkretny rozrząd silnika. Gdyby tak nie było, to na cholerę spawaki do tuningowanych dwutaktów? Polecam poczytać trochę o zasadzie działania silnika dwusuwowego i o tym jak fachowcy liczą i próboją różne rozwiązania do danego silnika zanim coś uznają za w 100% gotowe. Tłumik jawki jest pod silnik Jawki i tyle. Tam są inne okna, doloty, skrzynia korbowa i gaźnik. Cała praca dwusuwa opiera się na odpowiednich ciśnieniach, jedno z drugim współpracuje (powinno).

Dlaczego zmieniłbym ten tłumik? Praca silnika no i ze względów estetycznych, ale to Twoja sprawa :)

Po zmianie dawki paliwa mówisz, że kopci bardziej - a przejechałeś się nim aby porządnie? Weź pod uwagę, że takie testowanie silnika w miejscu skutkuje często jego częściowym zalaniem.

Kolejna sprawa - warto nauczyć się rozróżniać czy silnik PRZERYWA to znaczy - gubi pojedyncze zapłony, czy DZWONI, czyli wydobywa się z cylindra charakterystyczny metaliczny stukot. Yazimmo oczywiście ma rację w tym co mówi, przeżyłem to na własnej skórze u siebie w Charcie. Z tym, że u mnie już sam cylinder wołał o szlif.

Właśnie kolejna sprawa - czy ktoś z Was zmierzył kiedykolwiek ciśnienie kompresji w silniku? Takie mierzenie przykładowo na "palec", czyli przyciskanie otworu na świecę w głowicy i "jak podniesie, to git" - takie coś to jest dobre fakt, ale do uznania, że silnik w ogóle powinien odpalić.

Ja ostatnio dokonałem pomiaru w trzech silnikach. Motorynka (silnik 023) - 10,3 bar, ogar 200 - 7 bar (i tak dobrze jedzie, powinien mieć minimum 9), jawka 50 brata - 8,2 bar (od razu czuć dużą różnicę w mocy, obydwa silniki są odblokowane). Dlaczego o tym piszę? Bo jedna atmosfera mniej niż powinno być i już silnik jest duużo słabszy. To bardzo dużo dla takiego silnika. Gdy jeszcze miałem Charta, to na silniku nr1 (był z chartem) - ciśnienie kompresji wynosiło również 10,x bar. Chart był mocny, ciągnął we 2 osoby pod strome górki i często na samą górę się wjeżdżało na 3 biegu. Vmax (w co mało osób wierzy, ale to ich sprawa) to ok 75km/h po prostej. Później przyszedł drugi silnik - już był dużo słabszy. Jeździł, tak, ale to nie było to. Ciśnienie sprężania? 8bar. Sprawa jasna. Vmax ok 55km/h nie więcej, potem "dzyn dzyn dzyn" w silniku i lipa.

Także panowie ciśnienie kompresji to PODSTAWA. Nie wiem, dlaczego tyle osób to olewa, jak to przecież jest rzecz nr 1, silnik to nic innego jak kompresor, więc skąd dobre spalanie mieszanki i wysoka moc uzyskana w efekcie jej spalania, skoro nie ma czym jej odpowiednio sprężyć.... Wtedy też ustawienie, jakość zapłonu czy dawka paliwa g..no da...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Problem z V-Max
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 11:31 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:38 am
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
Simson Sr 2 :)
Romet Ogar 205 'Kicker'
Rieju RR Spike '07

byłe:
Ogar 205
Wsk M06B3
MZ TS 150
Romet Ogar 205 'Kicker'
3x Komar 2352
Czyli jak zmienię tłumiki chart będzie miał mniej mocy niż na tłumiku jawki ?

_________________
MotoAlbum

http://motoalbum.pl/uzytkownik/6084/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Chart 210 big problem

jasiu111_2007

13

4419

Czw Lip 26, 2007 12:18 pm

jasiu111_2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problem - chart

VeGo

2

1798

Czw Lis 08, 2007 5:14 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. CHart 210 problem

kristo92

1

1445

Pią Maj 02, 2008 8:23 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problem Chart

Maciek210

4

2314

Sob Cze 07, 2008 2:35 pm

Maciek210 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów CHART-Problem

Maximus_07

5

1907

Wto Lip 27, 2010 10:29 am

bigsoft Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 88 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.078s | 21 Queries | GZIP : Off ]