Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 3:55 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Romet ogar 200] nie odpala mimo iskry i dopływu paliwa
PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 5:31 pm 
Offline

Rejestracja: Pią Sie 13, 2010 4:58 pm
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200
Witam to mój pierwszy temat na forum, ale zapewniam, że przeglądam je od dłuższego czasu i szukałem podobnego problemu jednakże nie znalazłem. Jestem nie do końca szczęśliwym posiadaczem Rometa Ogara 200 z czeską jawką pod bakiem, niestety więcej z nim grzebania niż jazdy.. zostało w nim wymienione wszystko co najważniejsze nowy tłok, cylinder, pierścienie, nowa cewka, fajka, świeca, na nowo izolowane przewody, czyszczone do glancu gaźnik, kolanko, bak, dodany filtr paliwa, powietrza. jednym słowem nowa maszyna, która swego czasu działała jak zegarek, jednak po czasie straciła na mocy i po prostu motórek padł.. wyszło że wina kompresji, po wymianie uszczelek, szpilek, w końcu i cylindra nadal zero rezultatu, więc zdecydowałem się przykleić cylinder na silikon. Teraz kompresja zdaje się jest mocna. problem polega na tym że kiedy nie mam wkręconej świecy to słychać i czuć jak tłok przewraca się w cylindrze, kiedy założę świecę mogę kręcić kołem na biegu, a tłok stoi w miejscu! czasem przeskoczy i zrobi lekkie pierdnięcie ale to zdecydowanie za rzadko. przecież nawet jakby nie dochodziło paliwo to powinien tłok skakać nie?

mili panowie weźcie pomóżcie.. ; )


Ostatnio edytowany przez Kashub Nie Sie 22, 2010 7:39 pm, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motórek nie trybi, a ja już siły nie mam... pomocy!
PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 8:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
Kashub napisał(a):
kiedy założę świecę mogę kręcić kołem na biegu, a cylinder stoi w miejscu! czasem przeskoczy i zrobi lekkie pierdnięcie ale to zdecydowanie za rzadko. przecież nawet jakby nie dochodziło paliwo to powinien cylinder skakać nie?


cylinder nie może się ruszać :) tłok jesli się nie rusza to coś w skrzyni nie trybi lub pękła korba... aha, jeśli załorzyłeś 60ccm cylinder, to sie nie dziw ze korba poszłą bo mi poszły 2 oryginalne korby...nie wiem czemu chyba tłok za cięzki

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: motórek nie trybi, a ja już siły nie mam... pomocy!
PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 8:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
Jesli krecisz kolem a tłok nie rusza sie w cylku, a masz wrzucony bieg to moze to byc wina sprzegla.

_________________
Romet 50t-1
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/59332"

Jawa 350 TS
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... port/84155"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motórek nie trybi, a ja już siły nie mam... pomocy!
PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 9:08 pm 
Offline

Rejestracja: Pią Sie 13, 2010 4:58 pm
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200
Cytuj:
cylinder nie może się ruszać tłok jesli się nie rusza to coś w skrzyni nie trybi lub pękła korba...


masz rację, wybacz mój błąd chodziło o tłok ; ) wiem, że za czasów wcześniejszego właściciela był założony cylinder 60ccm wiadomo że razem z innym tłokiem, ale wtedy to jeszcze jakoś działało, więc korba jest napewno cała,

Cytuj:
Jesli krecisz kolem a tłok nie rusza sie w cylku, a masz wrzucony bieg to moze to byc wina sprzegla.


masz rację, jednak kiedy mam "wyłączone" (czyt. wykręcone czy jak to zwał ) sprzęgło to jest tak samo.

dzisiaj jednak jeszcze oczyściłem głowicę od silikonu, (już była tam taka metalowa uszczelka jednak oryginalnie nic tam nie ma), poprawiłem szpilki i zjechałem z górki na drugim biegu. ku mojemu zaskoczeniu tłok (nie cylinder ; p ) poprykał, przez chwilę widoczny był nawet dym, jednak zaraz było po wszystkim. Jednakże na pierwszym biegu jak go MOCNO rozruszam to cylinder w końcu daje znak, wreszcie świeca jest mokra, iskra też jest, paliwo dochodzi, ale On nie pryka...


emsi o co chodzi z tym regulaminem, długi jest, a mnie oczy bolą. poza tym one wszystkie wyglądają tak samo ; p ale ok nadrobię tę stratę i go przeczytam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problem z kompresją i odpaleniem mimo iskry i dopływu paliwa
PostWysłany: Sob Sie 14, 2010 10:44 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Kashub napisał(a):
zostało w nim wymienione wszystko co najważniejsze nowy tłok, cylinder, pierścienie, nowa cewka, fajka, świeca, na nowo izolowane przewody, czyszczone do glancu gaźnik, kolanko, bak, dodany filtr paliwa, powietrza. jednym słowem nowa maszyna, która swego czasu działała jak zegarek


Nie wszystko. Nie napisałeś czy cokolwiek robiłeś z układem zapłonowym (w silniku), a konkretnie przerywaczem, kondensatorem, regulacją wyprzedzenia.

Kashub napisał(a):
jednak po czasie straciła na mocy i po prostu motórek padł.


Wziąłeś pod uwagę zatarcie silnika?


Kashub napisał(a):
wyszło że wina kompresji, po wymianie uszczelek, szpilek, w końcu i cylindra nadal zero rezultatu, więc zdecydowałem się przykleić cylinder na silikon.


Sylikonem trzeba umieć się w tym przypadku posługiwać. Lekko za gruba warstwa i masz zatkane kanały płuczące (wyciśnie go po skręceniu do środka i będzie straszna lipa). Polecam do tego uszczelkę + hermetyk.

Kashub napisał(a):
Teraz kompresja zdaje się jest mocna.

Po jakich pomiarach tak twierdzisz? Jakie jest ciśnienie kompresji? Powinno być minimum 9 barów.

Kashub napisał(a):
problem polega na tym że kiedy nie mam wkręconej świecy to słychać i czuć jak tłok przewraca się w cylindrze, kiedy założę świecę mogę kręcić kołem na biegu, a tłok stoi w miejscu! czasem przeskoczy i zrobi lekkie pierdnięcie ale to zdecydowanie za rzadko. przecież nawet jakby nie dochodziło paliwo to powinien tłok skakać nie?


Czekaj jak będziesz kręcił rękami kołem na biegu a silnik ruszy i wejdzie na wysokie obroty, możesz się zdziwić jak Ci palce wciągnie nie tam gdzie trzeba. Dlaczego nie odpalasz go z rozrusznika nożnego zwanego kopką? Nie działa czy co? Naciskasz i wał korbowy się nie kręci? To też by ułatwiło diagnozę.

Weź sobie gedor 8mm - włóż w borkop wiertarki. Ściągnij cały dekiel od zapłonu, nałóż ten klucz zamontowany w wiertarce na śrubę trzymającą krzywkę, dociśnij (żeby nie objechało) i włącz wiertarkę. Jeżeli masz regulację obrotów to od woilnych do maksymalnych ją rozkręcaj. Oczywiście w kierunku pracy silnika, czyli jak patrzysz na wirnik to w prawo. Sposób trochę partacki, ale możesz dzięki temu kręcić wałem przed dłuższą chwilę i obserwować co się dzieje i czy coś w ogóle się dzieje z silnikiem.

Napisz co się dzieje z przerywaczem, czy iskrzy podczas przełączania, jak bardzo iskrzy i jak często. Może masz walnięty kondensator i to też może być powodem niemożności uruchomienia tego silnika.

Mówisz, że wymieniałeś cylinder, a ktoś pisał o urwanej/uszkodzonej korbie. No chyba przy zdemontowanym cylindrze można to określić...

Kashub napisał(a):
dzisiaj jednak jeszcze oczyściłem głowicę od silikonu


No chyba sobie żartujesz z tą głowicą skręcaną na sylikonie...

Kashub napisał(a):
Jednakże na pierwszym biegu jak go MOCNO rozruszam to cylinder w końcu daje znak


Co to znaczy "mocno rozruszam"? Pchasz go do przodu dłuży odcinek czy co?

Kashub napisał(a):
emsi o co chodzi z tym regulaminem, długi jest, a mnie oczy bolą. poza tym one wszystkie wyglądają tak samo ; p ale ok nadrobię tę stratę i go przeczytam.


To, że regulaminy są podobne, to nic dziwnego. W końcu na sporej ilości for wymaga się tego samego zachowania lub podobnego. Skoro więc wszystkie są wg. Ciebie takie same, to powinieneś już je na tyle dobrze znać, że nawet nie powinno to twoje pytanie "co z tym regulaminem" się tu pojawić. Regulamin jest po to, aby go przeczytać i się zastosować do reguł w nim zapisanych. Tyle.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet ogar 200] nie odpala mimo iskry i dopływu paliwa
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 7:40 pm 
Offline

Rejestracja: Pią Sie 13, 2010 4:58 pm
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200
do bigsoft :
- kondensatora nie sprawdzałem, to fakt.
- zapłon ustawiony książkowo
- przerwy bodajże 0,4 czy 0,5 cm
- nie wziąłem pod uwagi zatarcia silnika skoro cylinder i tłok są nowe, chyba że zatarcie silnika oddziaływuje także na inne podzespoły?
- silikonu dałem mało, w końcu szpilki powinny starczyć
- kompresja ZDAJE mi się być mocna, nie mierzyłem tego w żaden sposób
- masz rację zdziwiłbym się niesamowicie gdyby zaistniała sytuacja wkręcenia się reki po stronie zewnętrznej koła, gdzie ręka ma nieograniczoną swobodę ruchu. pomińmy to.
- kopka nie daje efektu, gdyż została starta już od jej używania ta blokada czy jak to nazwać, od strony kopki jest ok ząbki całe, ale nie trzymają się reszty, jednym słowem nie działa i nie ma możliwości naprawy.
-równie dobrze mogę go po prostu popchać
- przerywacz iskrzy od czasu do czasu, rzadko, ale na świecy iskra jest zawsze, pytanie jeszcze co ma do tego kondensator? pytam z racji mojej niewiedzy
- korba cała, to oczywiste, a z tą głowicą to nie żartowałem, myślałem pierwotnie, że to powinno być 100% szczelne ^- 'wybacz mi Ojcze bo zgrzeszyłem'
- tak, pisząc 'mocno rozruszam' miałem na myśli, że przebiegnę się z nim kawałek, z włączonym biegiem oczywiście. nie jest to przednia rekreacja, ale cóż.. ; )

przeglądając forum doszedłem do prawdopodobnej przyczyny problemu, w silniku WOGÓLE nie ma simmeringów. i tu ostrzegam - Ja osobiście nie ogarniam zbytnio jeśli chodzi o mechanikę, ale założyłem się że ten motor odpalę - to odpalę. O ile dobrze rozumiem bez simmeringów olej ze skrzyni miesza się do cylindra i to daje taką czarną mieszankę z rury? drugie pytanie to gdzie te całe simmeringi powinny się znajdować i jakie są ich rozmiary? bardzo bym prosił o rzeczową odpowiedź i dzięki wszystkim za poprzednie.


a nazwa tematu zdaje się być teraz jak najbardziej zgodna z regulaminem, jeśli nie jest - > prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet ogar 200] nie odpala mimo iskry i dopływu paliwa
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 9:11 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Kashub napisał(a):
do bigsoft :
- kondensatora nie sprawdzałem, to fakt.


To podstawa. Bez sprawnego kondensatora iskra na świecy może się pojawiać (nawet cały czas), a po wkręceniu świecy do głowicy, iskra będzie zanikać co uniemożliwi uruchomienie silnika

Kashub napisał(a):
- przerywacz iskrzy od czasu do czasu, rzadko, ale na świecy iskra jest zawsze, pytanie jeszcze co ma do tego kondensator? pytam z racji mojej niewiedzy


Kondensator m.in. ma zapobiegać zjawisku samoindukcji na stykach przerywacza, co powoduje zanik iskry w głowicy na elektrodach świecy oraz nadmierne wypalanie się styków przerywacza. Jest on konieczny w tego typu układzie zapłonowym.

Kashub napisał(a):
przeglądając forum doszedłem do prawdopodobnej przyczyny problemu, w silniku WOGÓLE nie ma simmeringów. i tu

... mamy przyczynę. Ten silnik nie ma prawa palić.

Kashub napisał(a):
O ile dobrze rozumiem bez simmeringów olej ze skrzyni miesza się do cylindra i to daje taką czarną mieszankę z rury? drugie pytanie to gdzie te całe simmeringi powinny się znajdować i jakie są ich rozmiary? bardzo bym prosił o rzeczową odpowiedź i dzięki wszystkim za poprzednie.


Tak, ale nie tylko. Po pierwsze wał korbowy "siedzi" na łożyskach z dwóch stron. Także po tych dwóch stronach znajdują się właśnie simmeringi. Od strony sprzęgła simmering ten ma za zadanie nieprzepuścić oleju ze skrzyni biegów do komory korbowej. Z drugiej strony wału, od strony prądnicy simmering uszczelnia po to, aby silnik nie ciągnął lewego powietrza. Awaria, tj. nieszczelność, któregoś z tych dwóch uszczelniaczy powoduje niepoprawną pracę silnika lub całkowity brak możliwości jego uruchomienia. Najgorzej jest z uszczelniaczem od strony sprzęgła, gdyż, jeżeli tam pojawi się nieszczelność, to silnik momentalnie zaciąga olej przekładniowy ze skrzyni, co powoduje niemal natychmiast zarzucenie elektrod świecy tym olejem, co prowadzi do jej przebicia (uszkodzenia), co objawia się oczywiście brakiem iskry. Dodatkowo tworzy się olbrzymia ilość nagaru na denku tłoka i w kanale wydechowym (i dalej). Objawem jest oczywiście strasznie mocne kopcenie z rury wydechowej oraz coraz gorsza praca silnika (słabnie, grzeje się coraz bardziej, aż w końcu zgaśnie).

Jeżeli twierdzisz, że na wale korbowym nie ma wcale tych uszczelniaczy, to tak jak pisałem wyżej - silnik ten nie ma jak pracować. Oprócz powyższych funkcji uszczelniaczy, dodam jeszcze wspólną - utrzymują odpowiednie ciśnienie pod tłokiem (w komorze korbowej).

Wymiary simmeringów na pewno są na forum. Trzeba poszukać.


Ostatnio edytowany przez bigsoft Pon Sie 23, 2010 10:45 am, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet ogar 200] nie odpala mimo iskry i dopływu paliwa
PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 9:56 am 
Offline

Rejestracja: Pią Sie 13, 2010 4:58 pm
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200
Bigsoft dzięki wielkie, wymienię kondensator ( w końcu to już duży koszt nie jest ) i poszukam simmeringów. jak to załatwię to dam znać.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Moto nie odpala mimo dobrej iskry

fachu123

7

2723

Nie Paź 11, 2009 5:01 pm

juhas99 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210- brak dopływu paliwa

jawas_681

3

1428

Czw Sie 26, 2010 8:13 pm

Skyer Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Ogar 205] Inaczej chodzący ogar po wlaniu paliwa

gorek321

9

4183

Sob Cze 07, 2008 1:56 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [romet ogar 900] wskazinik paliwa

Jomma

8

2960

Pią Paź 09, 2009 9:10 pm

MVVS Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Ogar 205] nie odpala

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

xwikuofsq

15

5781

Nie Sty 27, 2008 2:33 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 53 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]