Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 8:48 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 5:27 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
Witam. Jakiś czas temu kupiłem silnik z DT 50MX przerobiony na 90cc(rozwiercony cyl. 80). Jednak sprzedawca trochę mnie oszukał, ale to nie o tym... Mam pytanie czy mogę założyć do tego silnika zestaw z allegro 60cc? Czy gdy wyciągnę cylinder 90 to podejdzie cylinder 60?Czym się różnią cylindry; 50 a 80? Drugie moje pytanie to czy splanowana głowica z dt 80 podejdzie do tego cylka 60? I jeszcze jeden problem, czy ten silnik będzie działał na cewce butelkowej z charta(zapłon platynkowy).Pozdro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 6:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Ale wytłumacz mi, od czego ty masz założony w charcie zapłon platynkowy z cewką butelkową? Zwykły romet ma tą cewke w iskrowniku, a chart ma taką cewke z tym że jest w nim zapłon elektroniczny bezstykowy. Ale podejść podejdzie ale może albo palić świece albo cewki (może nie musi) a jaka tam cewka jest? 6v 12v czy może 8v ale uważam że 12v dlatego raczej nie zabardzo ją chartowską ztoleruje. Co do cyla jeśli ich wysokość (a właściwie położenie okien) jest takie same i skok tłoka jest równy to zapewne niczym ale tu się zbyt nie wypowiadam bo na tych nowszych maszynach to średnio się znam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Pon Gru 06, 2010 7:37 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
Bo podłączyłem do tego silnika z DT cewkę z charta, niby iskra jest ale nie odpala, da coś jak zmienię cewkę np od jawki? Iskrownik w silniku jest na 6v, instalacje w charcie miałem na 6v więc cewka z charta ma pewnie 6v.Z tym cylindrem to chciałem się głównie dowiedzieć o to czy gdy do DT 50 daje się cylinder 80 to trzeba rozwiercać kartery czy nie, bo jakbym założył mniejszy cylinder do rozwiercanych juz karterów to pewnie kiepsko by to działało.Z tego co dotychczas wiem o DT'tkach(a wiem niewiele) to silniki MX różnią się tylko cylindrami i gaźnikami...
Sory że ja tak mieszam, ale mam głupi problem <lol> ,dodam że silnik z DT mam w charcie i chcę zmniejszyć pojemność gdyż mam w fatalnym stanie tłok i nie mogę znaleźć nowego pod pojemność 90, a ten co mam to jest najparwdopodobniej z WFM'ki i na dodatek fatalnie przerobiony...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Wto Gru 07, 2010 4:41 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Nie no jak na iskrowniku jest 6v to powinna cewka podpasować, choć to troche dziwne (wg mnie) by w DT była instalacja 6v no ale . Nie wiem a próbowałeś spytać o ten tłok w salonach czy tam sklepach yamahy? Bo może byli by w stanie ci go sprowadzić. Bo jak rozumnie chcesz zmiejszyć pojemność bo tłoka do swojej nie możesz znaleść.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Śro Gru 08, 2010 10:15 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
No właśnie tak jak mówisz, niemogę znaleźć tłoka puki co, ale przyznam że tylko po necie szukałem a tak po salonach to nie wiem nawet gdzie się ruszyć ... Zapłon jest na 100 6V bo to jest już starszy silnik, nie wiem z którego roku ale swoje lata ma, na razie nie mam kasy to postaram się jakoś ogarnąć ten silnik i spróbować go odpalić, poradźcie mi proszę w sprawie gaźnika, bo mam okazję kupić amala 19 za fajną kasę, a za jeszcze fajniejszą mikuni(27mm chyba) i neiwiem który kupic, czy ten mikuni nie zalewałby i czy by w ogóle na nim odpalił, co do cewki to spróbuję jeszcze z jawki podczepić.Jeszcze jedna sprawa, w tym silniku mam splanowaną głowicę i podkładkę pod cylem, powiedzcie mi czy trzeba jakoś inaczej ustawiać teraz zapłon czy dak jak serwisówka nakazuje?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 4:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
raczej do rozwierconych karterów nie możesz dać mniejszego cyla, chyba że szerokość zewn tuleji tam gdzie wchodzi w komore korbową ostanie ta sama, a tuleje zmienisz na mniejszą, będziesz miał poprostu grbszą tuleje. okna nadkleisz lub nie powinno śmigac.

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 7:01 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Jeśli chodzi o cewke to nie musisz inaczej ustawiać zapłonu tylko tak jak fabryka kazała. A jak masz splanowaną głowice i podkładke pod głowicą czy pod cylem? Jak pod głowicą to ok bez lipy wszystko jak było a jak pod cylem to ktoś od tuningu musiałby się wypowiedzeć bo nie jestem pewny ale też powinien zapalić a potem to już doświadczalnie ustawisz. Co do salonów wejdź sobie na zumi.pl i wpisz tam np. yamaha coś znajdziesz i zadźwoń tam napisz e-mail lub po prostu ich odwiedź. Szukaj takich słów jak części yamaha.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 2:03 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
Odpalił, jak na razie działa w porządku, podkładkę mam pod cylkiem, puki co jest git, a co powiecie na temat tych gaźników? brać mikuni 27mm czy amala 19? I mam jeszcze jeden problem, otóż do silnika dałem zębatkę zdawczą z charta i patrząć od tyłu łańcuch jest prosto,zębatki są równo, ale no ciągle mi spada, i mam pytanie jakie wymiary ma łańcuch od DT 50 mx i czy tylna zębatka z mxa podejdzie do koła z charta?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 4:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Pytasz się czy zębatka łańcuchowa duża z DT podejdzie do koła z charta? Bez przeróbki wątpie ale po małej przeróbce raczej tak. Zastanów się i zbadaj czy łańcuch żywota nie skończył oraz czy ogniwa sią proste mniałem tak (krzywe ogniwo) i jest jak wrzud na du***e. Zaznaczam na przyszłość tematu że nie miałem do czynienia z Yamaha DT 50 więc są to moje podejrzewania i tak się będe wypowiadać dopuki ktoś kto miał ten pojazd się nie wypowie lub temat zostanie zamknięty. Zależy jaka średnica gardzieli jest fabrycznie w 50 jak powiedzmy jest te 19 to weźmiesz 27 najwyżej dysze miejszą dasz.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 11:15 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
No i masz rację, jakoś niezauważyłem wcześniej jak łańcuch jest powyginy, kilka ogniw jest powykrzywianych...mam nadzieję że jak kupię gaźnik to się problem ze spadającym łańcuchem skończy ojapier co do gaźnika to rozwierciłem gaźnik z sima, 16n3-4 do 18mm udało mi się, i dyszę też rozwierciłem, wypolerowałem w środku, ile się dało powiększyłem dolot gaźnika i o dziwo bardzo dobrze jezdzi <rotfl>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 12:04 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
To dziwne że udało ci się dobrze dysze rozwiercić. Osobiście tego nie robiłem ale dokładności w otworach dysz i tym podobne muszą być dokładne więc dziwię się że ci się udało. SZACUN.

--------- Nie Gru 12, 2010 1:04 pm Połączono ---------

Lepiej coś wymyś innego z tym gaźnikiem bo nie wydaje mi się by na dłuższą metę to działało tak jak powinno.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 5:08 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
ten gaźnik to jedna wielka improwizacja :D dyszę rozwierciłem najmniejszym wiertełkiem jakie miałem, leżał nieużywany i niepotrzebny to czemu miałem niesprubować :D ale i tak będę kupował tego amala 19


mam jeszcze jeden problem, otóż zlikwidowałem juz problem ze spadającym łańcuchem, teraz jak się rozpędzę i wrzucę na 5 to po chwili skrzynia skrzynia się blokuje, wszystko po prostu staje, puki nie zrzucę do 3, zabić się można, pomóżcie mi jakoś...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 5:40 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
coś się zacina w skrzyni, musisz rozebrać i zobaczyć czy jakieś łożysko nie skonczyło swojego zywota i nie klinuje skrzyni pod najwiekszm obciążeniem na 5b, dla sprawdzenia przejedź kilkaset metrów na 4biegu zeby wykluczyć go, w charcie blokowało mi koło na ostatnim biegu przez wytarty wodzik.

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 6:28 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
Jutro go sprubuje na 4 biegu tak jak mówisz, sie zobaczy, szkoda skrzyni, teraz zima to tam nic się nie dzieje, jakbym jechał po asfalcie to by tryby szlak trafił pewnie...
nie wiecie jak jest z dostępnością części do dt50mx? można gdzieś na necie dorwać nowe części np ze skrzyni biegów?

--------- Nie Gru 12, 2010 10:31 pm Połączono ---------

Ej a jak myślicie, może to być wina złej regulacji? Wyczytalem na forum że pod koszem sprzęgłowym jest śruba regulacyjna do skrzyni, może to jest przyczyna?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Yamaha DT MX cylinder, 50cc a 80cc
PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 1:39 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lip 19, 2010 5:22 pm
Posty: 10
Pojazd: 2 x CZ350 i Chart z silnikiem DT50MX
Powiedzcie mi czy grubość uszczelki na karterach ma jakies znaczenie?Może ja ma mza grubą lub za cienką i dlatego jest ten problem ze skrzynią...


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów chopper 50cc

pchelka95

2

1143

Nie Sie 08, 2010 9:46 am

RKDom Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Silnik 223] Cylinder a cylinder

housemdt

6

2474

Pią Wrz 23, 2011 2:27 pm

housemdt Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Yamaha dt 50

gwh

0

2135

Sob Gru 30, 2006 12:00 pm

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów yamaha dt 50

zukmen

4

2492

Czw Sie 09, 2007 7:53 pm

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Yamaha TDR 125

TEDRA 125

7

3511

Pią Kwi 11, 2008 2:00 pm

TEDRA 125 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 71 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.064s | 21 Queries | GZIP : Off ]