Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Wrz 22, 2024 6:32 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 2:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Witajcie
Jako, że jestem podczas remontu generalnego mojego rometa to nie obeszło się bez paru problemów.
Nie wymienię tutaj wszystkich bo dopiero jestem na etapie rozbierania silnika. Dlatego będę uzupełniał temat kolejnymi pytaniami jeżeli mi się takowe nasuną :-)

1. Najbardziej potrzebna odpowiedź dotyczy szczęk hamulcowych. Muszę złożyć dzisiaj zamówienie na nowe, ale nie wiem czy będą pasowały do kół 19" (pojęcia nie mam czy romet ma uniwersalne do każdego koła czy nie). Chodzi o te szczęki:

http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/ro42338 ... lcowe.html

Resztę pytań oczywiście na razie zapomniałem ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 2:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Będą.

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 3:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Cze 30, 2011 3:23 pm
Posty: 385
Miejscowość: Małopolskie-Skidziń
Pojazd: Fiat 126 Elx '99
Tak pasują do kół od 16" do 19" wszystkie szczęki z wyjątkiem charta , on ma większe.

_________________
GG :31705835 Usługi lakiernicze !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 3:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Szczęki zamówione, dzięki saalutuj

Kolejne dwa:
1. Czy do rejestracji motorku (a właściwie przejścia przeglądu) będzie potrzebny klakson elektryczny (takie jak w oryginale były), czy starczy zwykły dzwonek rowerowy (teraz mam takiego wypasionego na kierownicy i nie wiem czy zamawiać nowy <lol> )

2. Czy bagażnik wyglądał tak w oryginale? Bo wydaje mi się że trochę tu inwencji twórczej poprzedniego właściciela ;P
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 4:01 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
1. Na przeglądzie musisz mieć sprawny jak w oryginale klakson.
2. Bagażnik to jest jakiś wymysł samego właściciela. W oryginale nie ma tej blachy.

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 5:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Podejrzewam że jakbyś założył dzwonek rowerowy to nic by się nie stało. Faktycznie tej blachy na bagazniku nie było, można się domyślać że ktoś przymocowywał sobie przyczepkę ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 4:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Dobra: klakson zamówiony, a bagażnik potraktuje chyba szlifierką i tyle lokurva

Jak rozpoznać z którego roku jest romet? No kurde całą ramę oglądnąłem i ani na numerze ramy ani na silniku nie ma nic przypominającego daty produkcji :| Jedyne co zauważyłem to rok wybity na uchwycie od lusterka, ale czy tym się można sugerować?:
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 4:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Rokiem na uchwycie lusterka sie nie sugeruj, bo to może być np. data kiedy lusterko zostało wypuszczone.

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 4:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
a jest jakieś miejsce gdzie można odczytać rok produkcji? Bo mam potwierdzenie złożenia do rejestru, ale tam taż nie widzę...
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 4:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Zrób foto numeru na główce ramy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 4:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Dobra znalazłem :) Było w papierach z ubezpieczenia... mam rometa z 1981
Ale kolejne pytanie:
Czy to jest oryginalna rama od 50-t-1?!
Image
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 5:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Tak to jest oryginalna rama od Rometa T-1 wczesna wersja. Pewnie masz rok 79.

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 1:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Odświeżam temat. Wróciłem z urlopu, części doszły i wziąłem się za składanie silnika saalutuj
Wszystko było ok dopóki nie zacząłem składać zapłonu :/
Otóż koło magnesowe trze o nową cewkę zapłonową... spiłowałem ją już co nieco ale dalej ociera. Pytanie czy magneto samo "zeszlifuje" cewkę do właściwej grubości nie uszkadzając się przy tym, czy też trzeba potraktować ją pilnikiem do skutku?

Drugi problem to śrubka na wodziku od biegów. Czy jest ona założona dobrą stroną? (grubsza część w środku)

Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 8:43 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
własnie pozbyłeś się nowej cewki zapłonowej ! Cewka ma specialnie takie rowki by wytworzyła się indukcja. rówków nie ma - iskry brak proste.
Magneto masz krzywe, albo źle złożyłeś iskrownik:)
tą śrubkę najwygodniej jest grubszą stroną do siebie dać, czyli na odwrót następnie nakręcić kontrę tzn tą mniejszą. Oczywiście to jest wedle uznania, wazne jest aby biegi wchodziły odpowiednio :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [50-t-1] Parę problemów podczas remontu
PostWysłany: Śro Sie 31, 2011 8:11 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Potwierdzam. Cewka nie może trzeć o magneto. W Ogarze też mi tarła, więc postanowiłem ją oszlifować :) Efekt 23zł w plecy


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [romet ogar 205]wypadek podczas remontu

Bo ja jestem Alex

3

1907

Sob Maj 01, 2010 9:00 am

Zamotek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [MOTORYNKA] Pare Problemów...

Thomas

1

1209

Czw Maj 28, 2009 9:05 pm

flow Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 023 Parę problemów z gaźnikiem

Majonez

5

1448

Śro Wrz 22, 2010 6:40 am

Majonez Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jakie łożyska do remontu kapitalnego?

doman150

4

1802

Sob Lip 31, 2010 5:50 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Ogar 205] jaki koszt remontu?

Diabloo

6

2515

Pią Maj 02, 2008 8:19 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 22 Queries | GZIP : Off ]