Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 11:54 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Czy to sie nie spali?
PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 10:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Mam teraz zamiar zrobić podświetlenie zegarów i kontrolkę włączonych świateł. Z przodu mam żarówkę 12v 15w, a z tyłu 12v 5w. Zarówki kontrolek i podświetlania maja 12v 1,2w. W ogarze mam standardowy iskrownik, który wytwarza 20w. po podłaczeniu tych żarówek zaobserwuje spadek napięcia, czyli światła mi przygasną. Jeśli kupie dwie cewki zapłonowe i dam je w miejsce starych świetlnych, to wtedy będę mial do dyspozycji 30w. Moje pytanie brzmi: Czy po podłączeniu tego wszystkiego zarówki sie nie popalą, skoro użyte będzie 23,6w a reszta nie spali tego?


Ostatnio edytowany przez miki1002 Nie Maj 06, 2007 2:25 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 10:56 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
jakbyś miał za duże napięcie to rozumiem że się popali ale przy większej mocy to raczej nie powinnno. np. spróbuj jeździć na samej tylnej lamie i zobacz czy się przepala żarówka.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 11:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
pozwole sobie napisać co i jak :D
prądnica wytwarza tyle prądu ile potrzebujesz :P tak lakonicznie :p więc nic nie powinno się spalić ;)

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 21, 2007 4:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
miki1002 napisał(a):
Czy po podłączeniu tego wszystkiego zarówki sie nie popalą, skoro użyte będzie 23,6w a reszta nie spali tego?



Może popalić, a wręcz na pewno popali.... Wiem to z doświadczenia... To jak z tyłu żarówka 6V5W i z przodu 6V 15/15W. Wszystko jest OK do czasu kiedy nie zaczniesz zmieniać świateł - 20W idzie na tył, a żarówka przystosowana na 5W...

kroczus napisał(a):
prądnica wytwarza tyle prądu ile potrzebujesz :P tak lakonicznie :p więc nic nie powinno się spalić ;)


Widzę że powstaje nowa teoria... Odsyłam Cię do książek i praktyki...

miki1002, najlepiej będzie jak nie założysz kontrolek lub zrobisz je z diod LED. Ale w sumie nie będzie widać różnicy w świeceniu - to tylko niecałe 3W....


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 21, 2007 6:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Tylko nie wiem czy jeden led starczy na podświeltlkenie obrotomirza czy prędkościomierza, on jest troszke większy niz te rometowe. Etraz wykombinowałem zeby na przód dać żarówke która ma większą moc w ten sposób wyrównac nadmiar mocy. 6v zarówki mi sie popaliły wszystkei więc mam wszystkie na 12v


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 3:39 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
No właśnie... zmiana świateł na oryginalniej instalacji to śmieć dla tylnej żarówki. Jak miałem jeszcze starą instalacje to ciągle przy zmianie świateł była do wymiany bo sie przepalała :/

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 4:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
miki1002, 6V czy 12V, to nie ma znaczenia... Znaczenia mają tutaj "W" :). Jedna dioda wystarczy spokojnie - ale to nie problem dać 2 i po kłopocie :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Kwi 04, 2007 3:50 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Mar 30, 2007 8:09 am
Posty: 49
Miejscowość: GorzÃłw WLKP
kroczus napisał(a):
pozwole sobie napisać co i jak
prądnica wytwarza tyle prądu ile potrzebujesz

To niestety nie prawda. Ja jestem w 3 klasie technikum elektrycznego. O maszynych elektrycznach a zwlaszcza o silnikach i pradnicach wiem duzo. Kazda pradnica ma okreslona moc, prad, oraz napiecie jakie bedzie wytwarzac. Niemozliwe jest to zeby pradnica wytworzyla tyle enrgii elektrycznej ile jest CI potrzebne.

Po dodaniu cewek musisz wzucic w obzud rezystor (ale taki duzy to duze koszty) wiec elepiej podlaczyc gdzies odbiornik o charakteze rezystancyjnym ktory bedzie obciazal. Przy rozruchu pradnicy wartosc pradu na wykresie pradu sinusoidalnie zmiennego jest zblizona do wartosci zwarciowej, czyli jest wiele wyzsza niz 30W ktorymi dysponujesz. Najlepiej kup cos o mniejszej mocy np. Daj jedna cewke lepszy jest niewielki spadek napiecia niz przepiecie ktore doprowadzi do spalenia instalacji elektrycznej.

Kolejna sprawa to nagrzewanie dlugotrwale przewodow. Jezeli przez przewod pylnie prad wtedy zgonie z prawem Lenza nagrzewa sie. Jezeliizolacja przewodu bedzioe zbyt slaba, wowczas moze dojsc do awarii calej instalacji elektrycznej A TEGO BYS NIE CHCIAL. Ale moce na szczescie nie sa az tak duze wiec o rpzewody nie muisisz sie martwic.

Ale pamietaj spadek napiecia nie jest szkodliwy, wiec nie dozucaj cewek zaplonowych :)
Ale zamieszalem :)

POZDRO DLA WSZYTKICH OGAROWCOW :)

_________________
kristofix


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2007 7:15 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Mi to magneto pali nawet 12V 21/5W podłączoną z przodu szeregowo.

Ta prądnica (napięcia przemiennego) wytwarza daną moc zależną od obrotów.
Napięcie na niej trochę przysiada więc jak magneto da większą moc to napięcie wzrośnie a jak i ono wzrośnie to moc pobierana też, więc polecam przerobić instalację na akumulator (można zastosować go na zbiórkę nadwyżki mocy) lub dodać stabilizator napięcia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2007 9:52 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Mar 30, 2007 8:09 am
Posty: 49
Miejscowość: GorzÃłw WLKP
w zupelnosci sie zgadzam z korneliuszo. Pradnica bedzie robila za alternetor, akumulator podczas jazdy bedzie sie ladowal, i dawal napiecie stale.
Ale przy przerubce nie zapomnij o ukladzie prostowniczym. Zeby na akumulator nie plynal prad zmienny.

_________________
kristofix


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2007 9:05 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Alternator działa na podobnej zasadzie jak magneto.

Daje prąd przemienny 3-fazowy (magneto jest tak zbudowane, że nie ma przesunięć fazowych).
Regulację napięcia w instalacji w alternatorze jest sterowane przez prąd wzbudzenia.
W naszym magnecie nie ma czegoś takiego (tak jakbyśmy uzwojenie wzbudzenia podłączyli przez opornik (lub bez) do zasilania).

To, że nie pisałem o mostkach to efekt oczywistości (dla mnie) i wielokrotnego powtarzania.

Trzeba wspomnieć, że akumulatora nie można ładować prądem zbyt wysokim (zwłaszcza żelowe), i dla mnie najlepsze rozwiązanie tego problemu to prostownik i regulator (ew. akumulator).

kristofix, Jak coś tłumaczysz na forum polecam metodę na chłopski rozum by wszyscy zrozumieli (to z tym opornikiem i regułą Lenza jest trochę zbyt skomplikowanie napisane ;) ).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
kristofix napisał(a):
kroczus napisał/a:
pozwole sobie napisać co i jak
prądnica wytwarza tyle prądu ile potrzebujesz

To niestety nie prawda. Ja jestem w 3 klasie technikum elektrycznego. O maszynych elektrycznach a zwlaszcza o silnikach i pradnicach wiem duzo. Kazda pradnica ma okreslona moc, prad, oraz napiecie jakie bedzie wytwarzac. Niemozliwe jest to zeby pradnica wytworzyla tyle enrgii elektrycznej ile jest CI potrzebne.

Po dodaniu cewek musisz wzucic w obzud rezystor (ale taki duzy to duze koszty) wiec elepiej podlaczyc gdzies odbiornik o charakteze rezystancyjnym ktory bedzie obciazal. Przy rozruchu pradnicy wartosc pradu na wykresie pradu sinusoidalnie zmiennego jest zblizona do wartosci zwarciowej, czyli jest wiele wyzsza niz 30W ktorymi dysponujesz. Najlepiej kup cos o mniejszej mocy np. Daj jedna cewke lepszy jest niewielki spadek napiecia niz przepiecie ktore doprowadzi do spalenia instalacji elektrycznej.

Kolejna sprawa to nagrzewanie dlugotrwale przewodow. Jezeli przez przewod pylnie prad wtedy zgonie z prawem Lenza nagrzewa sie. Jezeliizolacja przewodu bedzioe zbyt slaba, wowczas moze dojsc do awarii calej instalacji elektrycznej A TEGO BYS NIE CHCIAL. Ale moce na szczescie nie sa az tak duze wiec o rpzewody nie muisisz sie martwic.

Ale pamietaj spadek napiecia nie jest szkodliwy, wiec nie dozucaj cewek zaplonowych :)
Ale zamieszalem :)

POZDRO DLA WSZYTKICH OGAROWCOW :)



ale zamuła.od 2 miesięcy to to i owo przeczytałem,ameryki nie odkryłeś

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:27 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Mar 30, 2007 8:09 am
Posty: 49
Miejscowość: GorzÃłw WLKP
kristofix, Jak coś tłumaczysz na forum polecam metodę na chłopski rozum by wszyscy zrozumieli (to z tym opornikiem i regułą Lenza jest trochę zbyt skomplikowanie napisane ).


korneliuszo postaram sie :)

_________________
kristofix


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 50 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 21 Queries | GZIP : Off ]