Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 3:16 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tuning Ogara 205
PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 10:03 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 21, 2007 8:36 am
Posty: 1616
Miejscowość: Ostrołęka
Pojazd: Audi A4 B5 1.6 '95

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 200 '89
Romet Ogar 200 '83
Romet Ogar 200 '86
Romet Ogar 205 '82
Romet Komar 2350 '72
MZ TS 150 '82
WSK B3 125 '80
WSK B3 125 '81
Malaguti F-10 '92
Zamieszczam tuning wg. mojego pomysłu. Zdjęcia ściągałem z neta i nie są moją własnością.

1. Tłok
Skracamy nóżkę tłoka przy kanale ssącym (od strony gaźnika) o 2 mm i wyrównujemy
krawędzie od wewnątrz tak jak na zdjęciu i polerujemy na lusterko. Zaczynamy od papieru ściernego 400 potem 600 i na koniec 1000. Przeróbka ta jest czasochłonna i wymagająca precyzji, używamy pilników i papieru ściernego o różnej grubości. Aby spiłować tłok pilnikiem trzeba się namęczyć z dobre 2 godziny. Oczywiście trzeba potem wypolerować

Image

Image

-Denko trzeba elegancko wypolerować :

Image

2. Przerobić okna w cylindrze:

- Zwiększyć szerokość okna ssącego o 2,5mm.

- Zwiększyć szerokość okna wydechowego o 1,5mm.

- Wysokość okna wydechowego zmienić na 28mm

3. Splanować głowice o 1,5mm.

4. Sprzęgło 3 tarczowe od 50-t-1 i jakąś mocną sprężynę od skutera.

5. Polerka

- Okno ssące i okno wydechowe należy polerować papierem o gradacji 180 a później wyrównać najdrobniejszym i wypolerować pastą.

- Gardziel gaźnika

- Komorę spalań w głowicy

- skrzynie korbową

Image

- ścianki wału od zewnątrz jak i od wewnątrz :

Image


-kanały płuczące

Image

[b]Polerować można bardzo drobnym papierem ściernym lub specjalną pastą polerską.[b/]


6.Korygowanie cylindra z karterami. Wystarczy zaopatrzyć się w pilniki iglarki.
Powszechnie wiadomo że w silniku 2T nie powinno być żadnych progów by mieszanka mogła szybciej przepływać. Przeważnie jest to zahamowywane przez niedorobione uszczelki albo też kapitalistyczne odlewy aluminium w cylindrach. Najlepiej koryguje się gdy ma jest się w trakcie remontu silnika, gdy jest rozpołowiony. Bierzemy jedną część karteru, wkręcamy dwie szpilki i zakładamy cylinder. W miejscu gdzie przechodzi mieszanka do kanałów płuczących w cylindrze musi być równo.


Image

-Następnie należy skorygować tłok z cylindrem. Łatwo się skapnąć że trzeba też coś wypiłować :

Image

7. Wydech

Image

Tradycyjne kolanko jest za wąskie i należy wykonać nowe kolanko. Od strony cylindra należy wykonać lejek, który z oryginalnej średnicy płynnie przejdzie na średnicę kolanka WSK, czyli 35 mm. Kolanko powinno mieć długość 300 mm .. Kolanko nie powinno wchodzić w tłumik bardziej niż 3 cm.
8. Zapłon

W nowym silniku zapłon musi być bardzo dokładnie ustawiony. Najlepsze efekty daje wyprzedzenie w granicach 2.5 do 3mm przed GMP Wytrzymałość tego silnika jest już znacznie mniejsza niż w silniku standardowym.

9.Gaźnik


Bardzo dobre rezultaty daje gaźnik od Simsona. Ważne jest jednak żeby po zastosowaniu gaźnika o większej średnicy gardzili zwiększyć średnicę króćca.


10. Średnica opony tylnej zmienić na 2,75/17.



11. Zfazować pierścienie tłoka

Image

Image

_________________
Było, minęło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 10:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Po pierwsze nie podałeś osiągów

Po drugie niektóre zdjęcia wziołeś z mojej stronki, dobrze zę sie przyznałeś .Tylko ja byłem na tyle twardy by rozpołowić wał a potem go wstawić do silnika :)

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 22, 2007 7:44 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
No ładnie łądnie :) ile mneijwiecej to daje :)? i ile czasu w to wsadzic trzeba :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 03, 2007 6:23 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
dobry pomysl ale przez pierwszy rok...za duzo widzialem WT zeby w to uwierzyc.

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning ogara 205

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Moby

30

10031

Nie Mar 16, 2008 12:44 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning ogara

SiMi39

2

2269

Wto Cze 07, 2011 8:52 pm

Hanus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning Ogara 205

cyprus33

6

3798

Wto Maj 15, 2012 9:45 am

maro Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning ogara na crossa

morele14

2

2019

Pon Lut 25, 2008 6:57 pm

R-Man Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Tuning Ogara by schutze

schutze

13

5028

Wto Lip 08, 2008 9:59 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 22 Queries | GZIP : Off ]