Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 10:36 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart 210 - nie mam pojeciaco z nim jest.
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 3:14 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
Witam.
Chart po remoncie generalnym, ale same z nim problemy. Gdy go odpale, to nie sposob utrzymać mu równe obroty, musze trzymac na pół gazu, a silnik sobie dodaje i odejmuje obrotów. Tak przez około minute, potem w miare ok (chodzi o zimny silnik). Gdy daje gazu to najpierw przymula, potem dopiero wkreca sie na obroty. Przymulenie trwa jakies 3 sekundy. Gdy sie rozgrzeje jego predkosc maksymalna spada z okolo 65 do rowno 50, i ani km wiecej. Na około 4\5 gazu silnik przerywa (cos jakby odlaczenie zaplonu). Dzis zdjąłem dekielek od strony filtra powietrza, ku mojemu zdziwieniu po zdjeciu filterka i zakrycia dokladnie otworu ręką silnik o niebo lepiej wkreca sie na obroty. Po zdjeciu gumy od gaznika (mocuje ja na zacisk metalowy regulowany), wylało sie z niej okolo 2-3 lyzeczki lepkiej benzyny. Guma mocująca jest dosyć szczelna, lecz nie idealnie pasuje do filtra (troszke jakby przy krótka).
Gaznik to 14MC, czy króciec, który mozemy obejrzec po wpisaniu w Allegro hasła "Chart" bedzie pasowal do tego gaznika? Bo moze to wina krocca, moze ten co mam go to jest od czegos innego?
Ludzie, pomózcie bo mnie krew zalewa juz na tą maszyne, te same problemy przed i po remoncie. Części nowe. Silnik dobrze dotarty (troszke ponad 1000km).

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 4:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
jacek_44 napisał(a):
po remoncie generalnym, ale same z nim problemy

Remont myślę że masz na myśli nowy cylinder tłok, itd......
W okresie docierania nie powinieneś zbytnio szybko jeździć, więc nie dziw się że Twój motor tak się zachowuje.
Możesz również poregulować gaźnik, oraz prawidłowo ustawić zapłon.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 10:07 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 22, 2007 5:01 pm
Posty: 135
Miejscowość: Malanów
sprawdz czy na laczeniu cylinder-gaznik nie ma zadnych nieszczelnosci czy nie lapie lewizny, wyczysc gaznik i dysze w nim. sadze ze wina bedziepo stronie gaznika, albo podstaw od rometa czy kamora i zobacz co sie bedzie dzialo.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 1:57 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
Gaznik wyczyszczony, a dalej to samo.

powiem na dodatek, ze iskre to mam taką do bani, ze az mnie głowa boli. Nie to że żółta, to skacze jak szalona, a jak mocniej kopne to przerywa. To znaczy nie przeskakuje regularnie. Spradzanie na 3 swiecach Iskra f-100 z roznymi odstepami na elektrodach, i na NHG B8HS. Eksperymentowalem jak nie wiem, ale ta iskra to tragedia. Ledwie ja widać. Za to silnik na zimno pali od 3 kopa, ale nie moze zlapac obrotow, a na cieplo na pol kopa, a nawet na ostatni ząbek. Jak wykręcę fajke, to od samego przewodu idzie bardzo ładna iskra, dluga i taka jasnoniebieska. Idzie równo. Swiece dobre, bo sprawdzalem u kumpla w ogarze i iskry są lux.
Przewod wysokiego napiecia jest jakby zbyt krótki, i mocno naciągnięty przez co mocno dociska do ramy (tam pod bakiem), tak mocno ze wytarł juz farbę na ramie. No i tu przy fajce taki jakby przypalony. To moze byc wina fajki i przewodu? Bo naprawde tak mi muli, tylko czasem idzie naprawde dobrze.

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 2:27 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 22, 2007 5:01 pm
Posty: 135
Miejscowość: Malanów
jacek_44 napisał(a):
Gaznik wyczyszczony, a dalej to samo.

powiem na dodatek, ze iskre to mam taką do bani, ze az mnie głowa boli. Nie to że żółta, to skacze jak szalona, a jak mocniej kopne to przerywa. To znaczy nie przeskakuje regularnie. Spradzanie na 3 swiecach Iskra f-100 z roznymi odstepami na elektrodach, i na NHG B8HS. Eksperymentowalem jak nie wiem, ale ta iskra to tragedia. Ledwie ja widać. Za to silnik na zimno pali od 3 kopa, ale nie moze zlapac obrotow, a na cieplo na pol kopa, a nawet na ostatni ząbek. Jak wykręcę fajke, to od samego przewodu idzie bardzo ładna iskra, dluga i taka jasnoniebieska. Idzie równo. Swiece dobre, bo sprawdzalem u kumpla w ogarze i iskry są lux.
Przewod wysokiego napiecia jest jakby zbyt krótki, i mocno naciągnięty przez co mocno dociska do ramy (tam pod bakiem), tak mocno ze wytarł juz farbę na ramie. No i tu przy fajce taki jakby przypalony. To moze byc wina fajki i przewodu? Bo naprawde tak mi muli, tylko czasem idzie naprawde dobrze.


jak najbardziej ze moze byc tego wina. wymien fajke i kabel i sprawdz zasilanie z cewki(ten zielony kabel z magneta co idzie do modulu) i napisz jaki jest. oczywiscie sprawdzaj na zmiennym pradzie AC


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 3:40 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
"jak najbardziej ze moze byc tego wina. wymien fajke i kabel i sprawdz zasilanie z cewki(ten zielony kabel z magneta co idzie do modulu) i napisz jaki jest. oczywiscie sprawdzaj na zmiennym pradzie AC"

przemo89_2006 - mógłbyś sprostować ? Czym to zmierzyć, i co to znaczy na zmiennym prądzie? Bo na elektryce to sie kiepściutko znam, jednak jesli wytlumaczysz to sobie poradze.

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 3:51 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 22, 2007 5:01 pm
Posty: 135
Miejscowość: Malanów
jacek_44 napisał(a):
"jak najbardziej ze moze byc tego wina. wymien fajke i kabel i sprawdz zasilanie z cewki(ten zielony kabel z magneta co idzie do modulu) i napisz jaki jest. oczywiscie sprawdzaj na zmiennym pradzie AC"

przemo89_2006 - mógłbyś sprostować ? Czym to zmierzyć, i co to znaczy na zmiennym prądzie? Bo na elektryce to sie kiepściutko znam, jednak jesli wytlumaczysz to sobie poradze.


masz miernik? to tam jest skala oznaczona znakiem "V~" albo "V AC" to ustaw na jak najwieksza wartosc np 700 i jak jest kostka przy module to podepnij jeden kabel z miernika pod zielony a drugi pod czarny, i mocno kopnij i zobacz ile ci tam wyskoczy na mierniku i napisz.

wlasnie, a zaplon jest dobrze ustawiony??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 5:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Nie chcę Cię straszyć ale mój jak go kupiłem, to też nie właził na obroty. Moduł bym walnięty. Jeden z moich kolegów miał podobnie w charcie (pozdrawiam) i to też był moduł. Czyli jak kabel i faja nie pomoże, to szykuj kasę (60zł) na nowy moduł.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 8:28 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
XawiD - szczerze, to mam nadzieje ze to moduł. Skończyły by sie wkoncu wszelkie moje problemy z tą maszyną.

Teraz wracajac od koleżanki, drogą leśna jakies 3km zauważyłem że w lesie pracował równo. Tak równo, że aż miło. To postanowiłem zrobić jeszcze 2km i uwaga - jadę, na takim samym gazie jak w lesie a on nagle jakby zwalnia (tak jak przy puszczeniu gazu), a zaraz rzyspiesza. Równo trzymam gaz a on co chwile zwalnia, przyspiesza znowu. Chwile jedzie rowno, zaraz znowu tak zwalnia (lekko) ale mozna odczuc.

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 9:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
No ja też z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że to raczej moduł. Miałem to samo, nie wchodził na obroty, nie chciał jechać. I tak samo, zrobiłem kapitalkę wtedy i było to samo. Dopiero wymiana modułu pomogła.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 9:42 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 22, 2007 5:01 pm
Posty: 135
Miejscowość: Malanów
ludzie wy to byscie tylko kase wydawaki bo chodzi legenda ze nic tylko modul moze sie zepsuc. A nie lepiej zeby chlopak zrobil pomiary i sie wtedy upewni i zaoszczedzi niepotrzebnie wydane pieniadze na nie na to co trzeba! ja tez mialem problem taki ze iskra byla slaba i nie chcial odpalic i kazdy madry mi muwil ze modul, a ja zmierzylem napiecia i stwierdzialem ze cewka zasilajaca modul daje za slabe napiecie, przewinelem ja sam(meczylem sie pol dnia) ale zalozylem i odpalil od pierwszego kopa. a jak bym posluchal tych wielce madrych i kupil modul to nadal by bylo to sami i bym tylko 6 dych stracil. Takze lepiej posprawdzac napiecia(jak beda za male to wiadomo ze cewka zasilajaca modul) i male pierdoly jak kabel itp itd i jak to nie pomorze to dpoiero winowac co innego. w twoim wypadku moze to byc modul ale przeciez upewnienie sie nic cie nie kosztuje, no nie?Takie jest moje zdanie na ten temat.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 10:04 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
skombinuje miernik i sprawdze.


ale przeciez moj Chart odpala, nawet na zimno. Po minucie mozna mu dawac wysokie obroty, wkreca sie ladnie. Tylko ze z predkoscia cos nie tak. Na dodatek jak juz pisalem tak jakby przerywa, rowno trzymam gaz a on zwalnia i przyspiesza. To samo bylo przed remontem, to samo jest teraz.

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 10:11 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 22, 2007 5:01 pm
Posty: 135
Miejscowość: Malanów
jacek_44 napisał(a):
skombinuje miernik i sprawdze.


ale przeciez moj Chart odpala, nawet na zimno. Po minucie mozna mu dawac wysokie obroty, wkreca sie ladnie. Tylko ze z predkoscia cos nie tak. Na dodatek jak juz pisalem tak jakby przerywa, rowno trzymam gaz a on zwalnia i przyspiesza. To samo bylo przed remontem, to samo jest teraz.


no to calkiem mozliwe ze modul, ale moze tez byc za slabe napiecie na cewce i jest slaba iskra i zle przepala mieszanke.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 14, 2007 12:51 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Lip 06, 2007 5:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Hecznarowice
jacek_44 jeżeli wysiadł ci moduł to polecam: http://www.allegro.pl/item225565261_mod ... lecam.html


Zaoszczędzisz jakieś 40zł


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 14, 2007 9:58 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Cze 22, 2007 1:23 pm
Posty: 92
Miejscowość: Szczytno
Dzięki P@welp, ale chyba jednak nie skorzystam. Uszkodzony moduł najlepiej wymienic na nowy - wtedy masz pewnosc ze Cie nie zawiedzie.

_________________
3x Romet Chart typ 210
Shl m11
Jawa 50 typ 20
Komar 2350
MZ ETZ 251


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [chart] Jest iskra, jest paliwo, ale niepali.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

krzysiuslapa

22

7463

Wto Paź 07, 2008 6:40 pm

Wojtek400 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jak rozgerzeje sie to jest szybszy ... ( Chart )

alfa89

12

2920

Czw Lut 28, 2008 11:15 pm

r4g3 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Romet Chart] iskra raz jest a raz nie ma.

adrianosik5

3

1934

Wto Mar 30, 2010 8:57 pm

adrianosik5 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart nie chce odpalic a iskra jest...

przemo89_2006

0

1619

Nie Lip 29, 2007 9:06 am

przemo89_2006 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. GDY JEST ZIMNA- przez jakieś 3 minuty jest bardzo słaba

cielak92

9

3096

Śro Maj 21, 2008 10:14 pm

Leszczu5000 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 85 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 21 Queries | GZIP : Off ]