Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 2:53 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 139 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 5:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Cytuj:
Aktualnie, w wielu krajach wzrasta jego popularność jako paliwa silnikowego, zwłaszcza w Europie (głównie w Holandii, Polsce, Belgii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) oraz w Indiach i Korei. Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny własności antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80.


Cytuj:
Liczba metanowa odnosząca się do LPG (gazu do napędu pojazdów) określa jego własności antystukowe, podobnie jak liczba oktanowa określa własności antystukowe benzyny.

LPG jest zwykle mieszaniną dwóch węglowodorów - propanu i butanu, choć może też zawierać niewielkie ilości metanu, etanu i pentanu. Testy na silnikach wzorcowych różnych rodzajów LPG wykazały, że najlepsze własności antystukowe spośród węglowodorów obecnych w LPG posiada metan (odpowiadające liczbie oktanowej rzędu 120), a najgorsze propan (odpowiadające liczbie oktanowej rzędu 100).

Liczba metanowa gazu do napędu pojazdów jest ustalana w sposób analogiczny do ustalania liczby oktanowej dla benzyn, przy czym za podstawę przyjmuje się tu mieszaninę metanu i propanu. Liczba metanowa 100 odpowiada czystemu metanowi, zaś liczba metanowa 0 odpowiada czystemu propanowi. Rzeczywiste, stosowane w praktyce LPG posiada własności antystukowe zawarte między tymi dwoma skrajnościami. Jeśli analizowana próbka LPG posiada identyczne własności antystukowe z mieszaniną metanu i propanu zawierającą objętościowo np.: 80% metanu i 20% propanu, to wówczas ma ona liczbę metanową równą 80.

W praktyce do ustalania liczby metanowej stosuje się nie testy na silnikach wzorcowych, lecz oblicza się je wg specjalnych algorytmów, znając dokładny skład chemiczny analizowanego paliwa. Oprócz składu węglowodorów na liczbę metanową LPG mają też wpływ zanieczyszczenia tego paliwa, takie jak: azot, tlen, woda i siarkowodór.

Ze względu na naturę pomiaru, liczby metanowej nie można w łatwy sposób przeliczyć na liczbę oktanową. LPG stosowane do napędu samochodów osobowych z silnikiem pierwotnie dostosowanym do benzyny, powinno mieć liczbę metanową między 80 a 60.



Co do strat mocy na LPG... Ja zauważyłem w moim aucie poprawę mocy o 2KM (mierzone na hamowni). Wtrysk mam sekwencyjny. A co do liczby oktanów... "Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120".

P.S.

Źródło wikipedia.pl.

P.S.2

Wiem, że zszedłem z tematu ale chciałem co nieco o zasilaniu LPG wyjaśnić, skoro taki temat poruszony został.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 8:47 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
W moim poldku też mam sekwencyjny, lepiej się zbiera niż na benzynce pomimo że silnik ma wtrysk paliwa (1,6 GSI). a co do gazu to nie jest to czysty propan i butan, napewno są zanieczyszczone jakimiś tlenkami metali.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:15 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Olo, podaj mi jakiś tlenek metalu w stanie gazowym w temp. 20C. Bo ja nie znam.

Dla silników spalinowych nie jest ważna wartość opałowa, lecz wartość opałowa mieszanki.

Taki przykład: benzyna ma większą wartość opałową niż etanol, lecz oba mają podobną wartość opałową mieszanki. (więcej by gaźnik brał etanolu i by trzeba regulować gaźnik)

Co do liczby oktanów to przy jej zwiększaniu można mieć coraz większą kompresję.

Co do N2O (nitro) to ono zwiększa ilość tlenu w cylindrze (przez rozkład) i przez to zastępując nitrem powietrze mamy więcej tlenu i możemy mieć więcej benzyny w mieszance, co zwiększa wartość opałową mieszanki.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 1:32 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
korneliuszo, tylko zauważ że gaz jako paliwo jest przechowywane w stanie ciekłym. Wystarczy że gdzieś znajduje się choć trochę wody (tlenek wodoru) i gaz w stanie ciekłym może pociągnąć za sobą do przewodów wodę i ta całą wartość opałowa spada, bo żeby woda rozdzieliła się na tlen i wodór czyli mieszankę bardzo wybuchową potrzeba ok. 3000C


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 2:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
A ile będzie tej wody?? Chyba niewiele i to mało zmniejszy trochę wartość opałową.

Trzeba, wspomnieć, że oprócz mniejszej ilości palnej mieszanki musimy ją ogrzać do temp gazów wylotowych i tu też będzie spadek.

Zgadzam się z tobą ze wszystkim, tylko trzeba dodać, że rozkład wody jest endoenergetyczny, czyli pobierze dokładnie tyle energii co potem może oddać, więc i tak woda tylko paruje w silniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 17, 2007 12:17 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Wodę wtryskuje się czasami specjalnie do cylindra (właściwie do kanału dolotowego). Zwłaszcza przy najbardziej zaawansowanych instalacjach na podtlenek azotu. Więcej tlenu pozwala spalić więcej paliwa, ale powoduje to duży wzrost temperatury spalania. Ze względów materiałowych trzeba czasem zmniejszyć tą temperaturę, więc wtryskuje się wodę.

Xawid wzrost mocy o 2KM to błąd pomiarowy. Zwłaszcza na hamowni podwoziowej.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 18, 2007 8:22 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Wtedy trochę się zmniejszy moc, ponieważ jest to rzecz niewystarczającego chłodzenia.

N2O i WC (wodne chłodzenie) to super tandem.

Dla mnie to do ogara nie ma sensu tego robić bo zbyt dużo z tym roboty.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 22, 2007 11:00 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 5:37 pm
Posty: 158
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Ogar 900
Dawniej Romet Ogar 205.
Im więcej oktanów tym dla rometa gorzej bo oryginalnie powinien chodzic na 78 oktanów (niebieska) dlatego zawsze leje 95 i mieszam sam bo na stacji odstawiają manianę


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 22, 2007 9:24 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 30, 2006 3:48 pm
Posty: 104
Miejscowość: niewiem
tak sie męczycie a wystarczy poszukac jee kliknij


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 22, 2007 9:27 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
tomix000, nie ładnie odkopywać i do tego reklamować inne forum...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 22, 2007 9:35 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 18, 2007 11:06 am
Posty: 106
Miejscowość: Kraków
Jak wlejesz tego paliwa (co się leje do samolotów) to silnik się zaraz skończy bo to jest za mocne paliwo.

_________________
SIMSON 4EVER
Fuck the speed limit!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 12:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
konsii3 napisał(a):
to silnik się zaraz skończy bo to jest za mocne paliwo.



Nie za mocne tylko za suche.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 8:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Ja na takim jezdzilem bo mi zostało po sprzedanym autku :) Silnik kopci jak dymiara a sila przyrost o ok. 15%

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Wrz 24, 2007 10:14 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 24, 2007 10:09 am
Posty: 15
Miejscowość: Gogolin
JA bym proponował aby ktoś zakupił ten 1 l tego paliwa do modelów i sie przejechał :D
a nie że wszyscy głoszą tu swoje teorie i nic nie wiadomo

Zróbcie ktoś z was taki experyment i opowiedzcie jak bylo <spoko>

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów,
ostre zakręty są dla szybkich kierowców."


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Wrz 24, 2007 4:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 4:28 pm
Posty: 618
Miejscowość: WaWa
=XrzysieK= napisał(a):
tomix000, nie ładnie odkopywać i do tego reklamować inne forum...

więcej wniósł tym postem do tego tematu niż ty kilkoma ;]

[ Dodano: 24 Wrzesień 2007, 16:47 ]
tomix000 napisał(a):
tak sie męczycie a wystarczy poszukac jee kliknij

dobre :D
kiedyś na pewno wypróbuje, ale będę używał tylko wtedy jak bede miał sie scigac :)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 139 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Nitro

Maliniakman

2

1319

Wto Sie 21, 2007 6:51 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zestaw nitro do Ogara

michaello1004

5

2522

Śro Lis 28, 2007 5:33 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 23 Queries | GZIP : Off ]