Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Maj 01, 2024 4:46 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Remont - zapalanie.
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 3:36 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
Witam, wymieniałem sobie wał w silniku, tarcze sprzęgłowe półksiężyc, kopniaka łożyska na wał, cylinder 60 ccm, tłok, pierścienie sworzeń. Złożyłem silnik, "wyregulowałem" (robię to pierwszy raz, i wydaje mi się, że zrobiłem to dobrze) zapłon, iskrę mam wielką (wymieniałem cewkę zapłonową, świecę i kondensator). Kopię w kopniaka ze 100 razy i nic, w końcu pchnąłem go najmocniej jak mogłem i nagle coś tak huknęło, że w uszach mi piszczało potem przez pół godziny, kolega który stał za tłumikiem mówi, że z tłumika buchnął jakby plomień z dymem i że go coś w nogę walnęło dosyć mocno :P. Byłbym wdzięczny, jakby mi ktoś wytłumaczył, co to było :|. Aha- i mam jakiś duży opór (da się ruszyć kopniakiem, ale wcześniej był mniejszy), a jak dokręcę mocno magneto, to się w ogóle wał nie chce ruszyć- wydaje mi się, że łożyska na wale nie weszły na niego do końca. Jeszcze proszę o podanie przyczyn jakie mogą powodować, że ogar nie chce odpalić (oprócz zapłonu). Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź. Pozdr


Ostatnio edytowany przez dyko, Śro Wrz 05, 2007 7:04 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 4:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
zalałeś go... pod dużym ciśnieniem odpaliło ci mieszankę i pierdutło :P mogło ci łożyska wybić ,... sprawdz zimmeringi


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 5:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
jak zapłon dobrze ustawiłeś to jedynie gaźnik pozostaje :) i kranik przeczyść mżoe paliwo nie dochodzić ;]

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 6:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
R-Man, to że zalałem, to możliwe :P, bo gaźnik też mam nowy (zapomniałem napisać), ale zapłon to na pewno mam źle, bo nie mogę magneta dokręcić i ono się rusza trochę, bo jak dokręce, to dociska do karteru (ta wystająca część wału nie wychodzi na odpowiednią odległość, bo jak już napisałem, łożyska są nie do końca włożone. Zdjąłem ten silniki dzisiaj wepchne te łożyska dalej i jutro zobacze :). Aha- jak mam cylinder 60, to muszę większe wyprzedzenie zapłonu ustawić ? <co?>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 6:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
Mi ciężko kopnik chodził jak mi klina ucieło.Niewiem czemu.Wykręć świecę i zobacz czy dalej jest tak ciężko.Jak dalej bedzie tak cieżko to coś chrupnęło w silniku.

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 6:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Co do huku to możliwe że nie spalone paliwo zapaliło się w tłumiku


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 7:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
kroczus, ja wiem dlaczego to jest, bo mi się nie chciało dociskać łożysk do końca, myślałem, że jak skręce silnik, to się docisną (wsuną dalej na wał) i wał się kręcił gładko, a jak mocniej skręciłem, to coraz trudniej. rozpołowiłem właśnie silnik i wsadzam te łożyska głębiej. Ja je wcześniej założyłem tak, że jeszcze z 1~2 mm można było dalej wcisnąć.
Kamis, No może i tak (ja się dobrze nie znam), bo jak ogień buchnął z rury. Ale jeszcze póżniej dymek się w okolicach gaźnika unosił. A jak ruszałm kopniakiem, to wylatywał z tłumika.

[ Dodano: 1 Wrzesień 2007, 21:43 ]
R-Man napisał(a):
sprawdz zimmeringi
Aha, właśnie- jeden zimmering mam jakby pęknięty, jest w nim 3 centymetrowe takie przecięcie, taka kreska, nie wiem, czy to może tak być, pewnie nie.... (tylko się nie śmiejcie :P) a w tej komorze tam, gdzie jest cały wał (to się nazywa chyba komora korbowa, ale nie jestem pewien, dlatego nie pisze tak), to ma być całkiem sucho, bo jak teraz rozpołowiłem, to jest na wale i w tej komorze minimalnie oleju nalane, nie ma jakiejś ilości wielkiej, tylko taka powłoka na wale i na karterze.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 7:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
ja tez tak miałem i to był simmerek :D

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 8:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Mar 30, 2006 8:29 pm
Posty: 605
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Ogarojawosim
dyko napisał(a):
Aha- i mam jakiś duży opór (da się ruszyć kopniakiem, ale wcześniej był mniejszy)


Tak zawsze jest z nowym cylindrem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:06 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
wojtek, ok, dzięki.
piotrek121991, znaczy co miałeś? Że nie mogłeś zapalić czy co?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:26 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
ze był olej w komorze korbowej :D

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
Ale miałeś jakoś dużo tego oleju? Ja miałem tylko taką warstwę cienką na wale i na tej komorze. co się stanie, jak tam trochę oleju się wleje ?

[ Dodano: 1 Wrzesień 2007, 23:50 ]
Jak mam cylinder 60 ccm, to muszę większe wyprzedzenie zapłonu ustawić?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
tego nie wiem ale mi olej ze skrzyni dostawał sie do cylindra i w komorze był jak by przepalony :D ale problem rozwiązany hehe:D

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 10:14 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
Ja kurde kupowałem w sklepie zimmeringi nowe, ale typ mi powiedział, że to są do jawy 50/ ogara, na wał korbowy, a one są jakieś za duże, po prostu są inne od tych starych, średnica większa o jakieś 0,5 mm i są cieńsze, kupiłem je i du** :/. I jakoś mi się nie chciało potem do tego sklepu jechać, bo to na drugim końcu miasta :(. Ale teraz, jak już znowu rozpołowiłem, to je kupie- pojadę do sklepu, albo na allegro. A może ktoś inny wie, czy trzeba ten zapłon ustawić z większym wyprzedzeniem <co?>

[ Dodano: 2 Wrzesień 2007, 00:20 ]
A przy okazji- mam ten ( http://www.allegro.pl/item226395168_now ... html#photo ) tłumik, przy łączeniu z kolankiem trzeba to jakoś zacisnąć??, bo żadnego zacisku nie dostałem do niego, ale wydaje mi się, że musi on tam być. Wezmę z jakiejś blachy zrobię :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:14 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
dyko, koniec od kolanka przypomina mi simsonowski (kup obejmę do simsona i posmaruj kolanko silikonem czerwonym(tak sam zrobiłem bo mi tam ulatywały spaliny))


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów zapalanie, motorynka

marian

7

2082

Sob Kwi 26, 2008 8:16 am

Boulik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapalanie na ciepłym silniku

maciek-info

7

2470

Sob Lip 07, 2007 9:22 pm

Adrians Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ciężkie zapalanie ogara 205

Pasjonata

3

1569

Śro Sie 08, 2007 6:23 pm

adik93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Kolejne zapalanie na ciepłym silniku.

maciek-info

5

2087

Sob Maj 12, 2007 3:25 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Remont generalny

Kermit

2

1725

Śro Lis 22, 2006 9:21 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 20 Queries | GZIP : Off ]