Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 5:53 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 1:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Może i potrzebnie, a może i nie potrzebnie ale piszę ten temat po to, żeby nie było znowu pytań czy ELBA będzie w Charcie działać. A więc mówię wam, że DZIAŁA! Dzisiaj właśnie sam sobie kupiłem do Charta i muszę przyznać, że elektronika to elektronika. Najlepiej schować ją w schowku gdzie filtr powietrza.

Jak podłączyć?

59a - raczej nie podłączać, bo to jest do regulatora, jeszcze nie próbowałem ale myślę, że w Charcie to nie zda egzaminu
31b - do masy
49 - przewód oznaczony jako "+", który był podłączany do przerywacza bimetalicznego
49a - przewód oznaczony jako "L", który jest od manetki i był podłączany też do przerywacza bimetalicznego

Plusy:
- mniej pobiera prądu (na rozładowanym akumulatorze, na zwykłym przerywaczu już kierunki tylko raz zaświeciły i koniec, po podłączeniu ELBY, na tym samym akumulatorze świecą)
- elektroniczny przerywacz (niby pisze 2x21W, ale inaczej też będzie działać)
- kierunkowskazy mocniej świecą i cały czas równym tempem
- po bimetalicznym to kierunkowskazy naprawdę szybką się włączają jak w samochodzie

Minusy:
- zależy gdzie, ale w niektórych sklepach jest dość droga
- nie ma wyjścia na kontrolkę kierunkowskazów choć wiele bimetalicznych przerywaczy też nie ma

---- Połączono -----

Dodam jeszcze, że cały czas mówię o prawdziwej ELBIE. Wiele razy na allegro pisze w tytule aukcji ELBA, a jest to SEGU, a tego nie próbowałem i nie wiem jak działa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Sob Sie 30, 2008 11:29 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 20, 2006 3:04 pm
Posty: 640
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Romet Chart 210:
Dzięki za informację, sam zamierzam kupić taki przerywacz (ze względu na to, że mam żarówki mini). Powiedz mi jeszcze czy Ty masz w Charcie oryginalne żarówki czy może te mini na 6v?

_________________
Dawniej ChaRCik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 3:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Oryginały, niby tam pisze 2X21W ale inaczej też raczej działa, w końcu elektroniczny. I jak odłączyłem żarówkę jedną i była tylko jedna 21W to nie świrował tak jak czasem bimetaliczny tylko normalnie chodził jak powinien.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 3:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Tak taką, są jeszcze minimalne spadki ale nie takie duże jak miałem na zwykłym bimetalicznym przerywaczu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 3:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Kwasowy 11Ah.

---- Połączono -----

Ale już trochę padnięty, nie bardzo ale troszkę. :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 3:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Hmm nie miałem nigdy czegoś takiego ale mocne ładowanie masz. Ja jak mam rozładowany aku dajmy na to 5,5V i odpalę to prawie nic nie wzrasta, tylko troszkę. Jak sprawdzałem takim moim sposobem czyli podłączyłem bezpośrednio przewody od cewek do żarówki to wywnioskowałem, że ładowanie mam o mocy 6-7W. To nie wiem czy to nie za mało, lampa tył z podświetleniem ma 7W, to ładowanie nigdy nie wystarczy. Musze jeszcze zmierzyć ile amper dają. Mają dawać 2,3A?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 3:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
I mogę to tak sprawdzić podłączając miernik pod przewody gdzie się podpina akumulator?

---- Połączono -----

Kurde z tego co wiem to się jakoś szeregowo podłącza? Mógłbyś mi wytłumaczyć jak to sprawdzić?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Pią Wrz 19, 2008 4:19 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
A co do tej elby. Ja mam simka sr50 nie wiem jaka to wersja: jest 4-ro biegowy isktownik 12V ale platynkowiec, przednia żarówka 35/35W siedzenie zwykłe jak w B4 amorki też zwykłe jak w B4 a więc wszystko na to wskazuje, że to sr50 B4 ale czy one miały z przodu żarówkę 35/35W? Mi się wydaje, że 25/25, ale mniejsza z tym. czy każdy simek sr miał elbe?? Bo ja nie mam :| przerywacz kierunków mam zwykły od samochodu jakiś niemiecki ale elby nie mam i regulatora napięcia też nie :| Jest to możliwe czy ktos wymontował?? A jak wymontował to do czego podpiąć ten regulator?

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 07, 2011 10:17 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 7:55 pm
Posty: 64
Miejscowość: Siedleczka
Pojazd: ROMET CHART 210 Elektronik
FIAT 126p EL
ROMET 50 T1
Witam, czy na prawde nikt nie sprawdzał działania regulatora w ELBIE ? Właśnie zakupiłem , i kusi żeby to podłączyć, mam dobry mostek Gretza 25A 1000V, i się zastanawiam czy poprawi to jakoś kiepskie ładowanie w Charcie, bądź je ustabilizuje.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Nie Sie 07, 2011 4:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 27, 2007 9:36 pm
Posty: 537
Miejscowość: Las ndk Oświęcimia
Pojazd: WSK Kobuz 175
Simson S51
Da rade czemu by miało nie dać. Musi działać pod 59a podłącz prąd z cewki a na 49 wychodzi prąd wyprostowany ustabilizowany i wyregulowany.

_________________
PJ CONSTANTINE
YOUTUBE PREZENTACJA SIMKA
BIKEPICS CONSTANTINE
Image
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=318813


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 9:44 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
rasiak145 napisał(a):
Witam, czy na prawde nikt nie sprawdzał działania regulatora w ELBIE ? Właśnie zakupiłem , i kusi żeby to podłączyć, mam dobry mostek Gretza 25A 1000V, i się zastanawiam czy poprawi to jakoś kiepskie ładowanie w Charcie, bądź je ustabilizuje.


Nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Skoro prądnica podłączona przez mostek do akumulatora, nie jest w stanie go przeładować, to po cholerę Ci dodatkowe urządzenie jakim jest regulator napięcia? Jakim cudem ma to poprawić ładowanie w Twoim Charcie? Skąd ten regulator weźmie dodatkową moc? Z powietrza? Ludzie myślcie trochę. Dodając regulator możesz tylko pogorszyć sprawę. Co innego, gdyby cewki Charta były w stanie przeładować akumulator, a problem masz przecież odwrotny...

Dodam jeszcze jedno. Motorower Romet Chart jest wyposażony w prądnicę ze stałym magnesem. Oznacza to tyle, że w przeciwieństwie do np alternatora samochodowego - nie mamy tutaj możliwości regulacji prądu wzbudzenia. Oznacza to tyle (tak powtarzam się... ;]), że prądnica Charta daje non stop maksymalnie tyle mocy ile może dać. Skoro więc prądnica pracuje cały czas "na maksa" w danym zakresie obrotów i nie jest w stanie przeładować akumulatora to po co ładować kompletnie niepotrzebny regulator napięcia?. Gdyby regulator taki był potrzebny, to znajdowałby się tam fabrycznie, choćby zwykły bimetaliczny (były kiedyś takie).

Jeżeli chodzi o poprawę ładowania bez przewijania cewek, to można kupić dwa mostki 3A/500V, wyprowadzić cztery przewody z cewek ładowania (ten wspólny rozdzielić) i podłaczyć każdą cewkę pod osobny mostek, a następnie do akumulatora. To najwydajniejszy sposób.

Jeżeli ładowanie dalej nie domaga i cewki oraz akumulator masz na pewno sprawny (po pełnym naładowaniu musi trzymać napięcie 6,3-6,4V) to pomoże tylko przewinięcie cewek i wtedy jeżeli będzie potrzebny - można zastosować regulator napięcia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Wto Sie 09, 2011 8:00 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 7:55 pm
Posty: 64
Miejscowość: Siedleczka
Pojazd: ROMET CHART 210 Elektronik
FIAT 126p EL
ROMET 50 T1
I w jakim stopniu rozdzielenie cewek pomaga? , jeśli dobrze rozumiem to jeden mostek pozostaje ten sam a drugi dołożyć , bo wartości na mostku to prąd i napięcie maksymalne a działanie takie samo.

I czyli nawet na najwolniejszych obrotach cewki ładowania dają taki sam prąd jak przy maksymalnych.???

I jeszcze mogę dodać że ELBA pracuje również przy kierunkach ledowych. w moim przypadku 9xled5mm na żarówke, oba kierunki biorą chyba ok 2W...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Śro Sie 10, 2011 5:34 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
rasiak145 napisał(a):
I w jakim stopniu rozdzielenie cewek pomaga? , jeśli dobrze rozumiem to jeden mostek pozostaje ten sam a drugi dołożyć , bo wartości na mostku to prąd i napięcie maksymalne a działanie takie samo.


Jest takie coś jak przesunięcie przebiegu prądu w fazie. Jeżeli połączysz cewki równolegle, które nie są od siebie przesunięte o 90st., to występuje przesunięcie fazowe o dany kąt i część prądu zostaje "wygaszona" w cewkach - czyli straty. Jeżeli odseparujesz cewki od siebie stosując osobne mostki, wtedy omijasz ten problem i masz trochę więcej mocy.

rasiak145 napisał(a):
I czyli nawet na najwolniejszych obrotach cewki ładowania dają taki sam prąd jak przy maksymalnych.???


Nie. Zauważ, że gdyby tak było, to żarówka przednia musiałaby świecić tak samo w każdym zakresie obrotów. Prąd wzrasta wraz ze zwiększaniem się obrotów silnika. Wydajność prądnicy jest wtedy większa.

rasiak145 napisał(a):
I jeszcze mogę dodać że ELBA pracuje również przy kierunkach ledowych. w moim przypadku 9xled5mm na żarówke, oba kierunki biorą chyba ok 2W...


Dzieje się tak dlatego, że elba ma przerzutnik elektroniczny pracujący niezależnie od obciążenia na wyjściu, w przeciwieństwie do bimetalicznego przerywacza, w którym obciążenie wyjścia jest elementem bardzo ważnym.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Śro Sie 10, 2011 10:14 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
slawek90 napisał(a):
On pyta o cewki ładowania, więc żarówka przednia tutaj nie gra żadnej roli, ponieważ jest zasilana z cewek świetlnych.


Nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. Nawiązałem do żarówki przedniej, żeby wyjaśnić mu jak to jest z tymi prądami i obrotami silnika, a to czy dana cewka ładuje akumulator, czy zasila żarówkę, to akurat nie miało znaczenia w tym momencie. Chodzi o samą pracę prądnicy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 210 i ELBA z Simsona
PostWysłany: Czw Sie 11, 2011 2:36 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 20, 2010 7:55 pm
Posty: 64
Miejscowość: Siedleczka
Pojazd: ROMET CHART 210 Elektronik
FIAT 126p EL
ROMET 50 T1
Aha, ok , tylko dowiem się jeszcze w jakim (może obrazowym) stopniu separacja cewek poprawia ładowanie ?
Bo nie będzie to dla mnie żaden kłopot , i zrobię to szybko na konektorkach porządnie tylko żebym wiedział że jest sens.

I tak pragnę zauważyć że w mojej ELBIE, zależnie od obciążenia prędkość migania jest zmienna, i w ogóle w mojej jest to jakieś dziwne bo miga z bardzo dużą częstotliwością ponieważ żarówka nawet nie zdąży zgasnąć. na jednej 21 W miga dosyć szybko , a przy dwóch już zwalnia. Dzieje się tak przy przerywaczu podłączonym do prostownika bo akumulator kiepski, a przy przerywaczu podłączonym do instalacji Charta , i tych kierunkach led migało akurat dosyć wolno , trochę wolniej niż chciałem. Więc jestem nieco zdezorientowany...


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [ Romet Chart 210] cylinder z simsona w charcie !!

mk666

2

1843

Pon Lip 07, 2008 7:31 pm

mk666 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. ELBA 12V

tomek_wifi

3

1511

Wto Sty 29, 2008 4:20 pm

tomek_wifi Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elba w ogarze 200 prosze o pomoc i problemy/ wady instalacji

Womax

3

1802

Czw Sty 07, 2010 2:03 pm

sumarek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart stacyjka simsona

dzaro95

1

1677

Nie Maj 01, 2011 11:36 am

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Podstawa iskrownika simsona,magneto w silniku 023

adamiix

6

3682

Nie Wrz 12, 2010 3:12 pm

adamiix Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 19 Queries | GZIP : Off ]