Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 3:14 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 3:53 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
Siema mam do was pytanie bo ustawiałem zapłon i mam pewien problem otuż :

-czy jak np wyprzedzenie zapłonu ma być 3mm to jaka ma być przerwa na platynkach bo jak dam 0.3mm to zapłon jest ustawiony inaczej niż ustawie na platynkach 0.4 i mam pytanie czy lepiej dać 0.3mm czy 0.4mm bo niewiem czy mam dobrze a dałem na platynkach 0.3 a może być zle, proszę o odpowiedz
Z GÓRY DZIĘKI


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 3:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 5:09 pm
Posty: 142
Miejscowość: Szczepanow
Pojazd: stella silnik v501m
mi sie wydaje ze to jest takie optymalne ustawienie 0,3 a 0,4 to jest taka jakby granica bledu


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 4:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Książkowo zaleca się przerwę 0.3mm - 0.4mm
Ustaw na 0.3 albo 0.4 - jak chodzi na 0.3 dobrze to zostaw 0.3, jak na 0.4 no to na 0.4, logiczne ;P
Jesli przerwa będzie źle ustaiwona, to zawsze można wyregulować ją jeszcze raz, problem to raczej nie jest.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 4:06 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
no tak tylko jak ustawie przerwe na 0.3 to musze zapłon ustawic zeby styki były zamknięte na 3mm przeg gmp a jak dam 0.4 to zapłon będzie inaczej ustawiony bo będe musiał znowy ustawiąć pod tą odległość chyba dobrze mówie i może wie ktoś jaka była w orinalnych komarkach przerwa jak by ktoś znał to proszę o napisanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 4:11 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 5:09 pm
Posty: 142
Miejscowość: Szczepanow
Pojazd: stella silnik v501m
no to orginalnie ustawiali 0,4 albo 0,3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 4:12 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
no to spoko to ja mam 0.3 powinno być dobrze


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 4:13 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Jak dasz większą przerwę, to "zapłon" będzie wcześniej, oto Ci chodzi? Można poprawić później zapłon.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 1:49 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
apollan napisał(a):
Jak dasz większą przerwę, to "zapłon" będzie wcześniej, oto Ci chodzi? Można poprawić później zapłon.


chodzi mi o to, że jak dam na platynkach 0.3 to zapłon będzie inaczej wypadał niż na 0.4 więc jak dam 0.4 to zapłon będzie póżniej wypadał a jak dam 0.3 to będzie wcześniejszy i się pytam na jakiej odległości będzie chodził najlepiej proszę o napisanie ze swojego doświadczenia swoich motorów :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 4:00 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
0.3 według mnie lepiej. A dobrze Cię zrozumiałem i napisałem, że większa przerwa, zapłon wypada wcześniej, zresztą chyba wszystko jasne...

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
ja zawsze robie tak ustawiam krzywke tak zeby platynka była najbardziej rozwarta i ustawiam, te 0,3 skręcam a dopiero potem ustawiam wyprzedzenie zapłonu. unikasz wtedy korygowania kątu po regulacji rozwarcia.

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
apollan mam do ciebie jeszcze jedno pytanie bo jak ustawie na platynkach 0.3mm to nie da się ustawiś kąta zapłonu 3mm tylko coś 4mm a jak dam 0.4 to mam coś ponad 4mm nie wazne czy mam max w lewo czy max w prawo, klin mam dobry a jak przerwe mam mniejszą niż 0.3 to wtedy da się ustawić 3mm przed gmp co może być tego przyczyną.

--------- Pią Sty 14, 2011 7:36 pm Połączono ---------

Pelas napisał(a):
ja zawsze robie tak ustawiam krzywke tak zeby platynka była najbardziej rozwarta i ustawiam, te 0,3 skręcam a dopiero potem ustawiam wyprzedzenie zapłonu. unikasz wtedy korygowania kątu po regulacji rozwarcia.


Ja najpierw ustawiłem 0.3 w gmp a pużniej chciałem kąt zapłonu dac na 3mm ale mi wychodzi ponad 4 nawet jak mam max w lewo lub w prawo co to może być???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:38 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Kąta nie podajesz w mm. Chciałeś napisać zapłon 3mm przed zz tłoka. Nie wiem, nigdy rometami sie nie interesowałem aż tak, ale może masz iskrownik z komara?

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:42 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
apollan napisał(a):
Kąta nie podajesz w mm. Chciałeś napisać zapłon 3mm przed zz tłoka. Nie wiem, nigdy rometami sie nie interesowałem aż tak, ale może masz iskrownik z komara?


Iskrownik z komara jest taki sam jak w romecie ale ja na pewno mam ten sam iskrownik bo mój ojciec go kupił nowego i mi go dał a on nigdy przy nim nic nie robił a kiedyś było dobrze a teraz nie wiem czemu nie da się ustawić

--------- Pią Sty 14, 2011 7:44 pm Połączono ---------

ale zapłon to się ustawia chyba tak, że tłok w gmp na platynkach się ustawia 0.3 wtedy magnetem w lewą strone kręci się 3mm i platynki mają się od tego położenia zaczynać otwierać ja tak ustawiałem jak coś źle robie to prosze o poprawienie mnie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:49 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Sorry, chodziło mi o wał z komara...

Robisz tak, że ustawiasz sobie najpierw przerwę na przerywaczu na starym położeniu zaplonu, później kręcisz wałem tak by tłok był te 3mm przed gmp, i wtedy przekręcasz stator by przerywacz w tym miejscu się zaczynał otwierać(sprawdzasz przejscie zarówką). Później sprawdzasz po dwóch obrotach wału czy jest si i gotowe.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapłon
PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 7:52 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 02, 2010 4:41 pm
Posty: 38
Pojazd: romet pegaz
a ja coś słyszałem że tżeba krzywke jakąć ustawić a niewiem o co chodzi z nią bo podobno jak jest zle ustawiona to kąta zapłonu się na da ustawić czy to prawda


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zapłon

Marti

3

2473

Nie Mar 05, 2006 10:12 am

Garry1 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon

marcintbg

11

4009

Nie Wrz 03, 2006 9:20 am

marcintbg Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon

html

1

1372

Pon Cze 04, 2007 5:55 pm

Kermit Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. zapłon

jakub123

2

1682

Sob Lip 07, 2007 7:41 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. zapłon

Wojtek_17.

1

1367

Śro Paź 10, 2007 4:40 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 56 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 20 Queries | GZIP : Off ]