Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Maj 18, 2024 9:14 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 12:58 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Gru 28, 2009 12:41 am
Posty: 70
Pojazd: Jawa Robby
Witam!
Jestem po raz pierwszy na tym forum i zauważyłem że większość osób ma 2-suwy i je właśnie tuninguje.Ja mam 4-suwa i nie znam się na 2-suwach więc mam do was prośbę: objaśnijcie mi na czym polega tuning 2t tj.membrany itp.
I nie mówcie mi ze mam szukać bo to jest rozległy temat.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 10:01 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
ojapier ojapier
To co że rozległy... chyba jak sobie troche poszukasz, to korona Ci z głowy nie spadnie..

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 10:35 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
No i pamiętaj, że 4 -suw to nie to samo co 2-suw.

jak chcesz tuningować 4 suwa to nie patrz na tuning 2 suwów. Wpisz w google "tuning 4t"

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 12:30 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Gru 28, 2009 12:41 am
Posty: 70
Pojazd: Jawa Robby
Wiem wiem dlatego chodzi mi tylko o teorię


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 10:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 8:08 pm
Posty: 1259
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: Motorynka m2
OOOO A4





Rezoholik :]
Co chcesz tuningować bo nie wiadomo czy 2t czy 4t :| Z resztą teorii jest masa, jak się nie chce poszukać to się samo nie przyniesie.

_________________
"Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla i tak się uradował tą doskonałością, że siódmego dnia stworzył do niego Audi" TDI 18:9–6

A Ty gdzie położyłeś swój samochód?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 12:33 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 10, 2009 10:15 pm
Posty: 274
Miejscowość: Głuszyca
Pojazd: Renault Clio c1ph1 1.4kat "Energy" 80Km 92r aka "Malinka"
Człowieku! O tuningu, przeróbkach są całe książki pisane a ty chcesz żebyśmy ci to streścili tu na forum? Wujek google jest na prawdę bardzo przyjazny i nawet na naszym forum sporo znajdziesz. Ująć całą teorię, (nie wiem za bardzo o co dokładnie ci chodzi) w tym temacie chyba będzie ciężko. Ogólnie tuning to usprawnianie, przerabianie pojazdów w celach mechanicznych i wizualnych. Żeby np. lepiej wyglądał, brzmiał, był szybszy, mocniejszy itp.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 6:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
O tuningu można by pisać godzinami, jest mnóstwo możliwosci trzeba czytać i zdobywać doświadczenie, nikt odrazu wszystkiego nie wiedział.
Najpierw poznaj dobrze działanie silnika 2T(suw) później myśl nad jego udoskonaleniem :)

Poszperasz trochę po forum a może coś znajdziesz chociaż i tak nie ma tego wiele tutaj <lol>

A tak odemnie: najwięcej zależy od całego rozrządu czyli tego wszystkiego co dzieje się w cylindrze, naprawdę dużo rzeczy ma znaczenie zaczynając od dolotu, poprzez wysokość wszystkich okien a kończąc na wydechu który odgrywa również bardzo ważna rolę... :P Następnie przekłada się to na przełożenie które jest po to aby korzystnie wykorzystać charakterystykę silnika


Skoro tak ci ciężko to dam ci trochę linków ale tylko dlatego że jesteś nowy :
tuning-tech-f27/mapy-tuningowe-cylindrow-t14942.html" target="_blank <lol>
tuning-tech-f27/rasowanie-polskiego-silnika-t1790.html" target="_blank <Czytaj>
tuning-techniczny-f3/profesjonalny-tuning-silnika-t317.html" target="_blank
tuning-techniczny-f3/membrana-t18286.html" target="_blank :] :D

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning-teoria
PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 3:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Teoria jest prosta: Moc=Moment obrotowy razy obroty (chyba w radianach na sekunde) lub
N = (pe * S * F * n * lc)/450000 dla 2T;
N = (pe * S * F * n * lc)/900000 dla 4T,
gdzie
N - moc maksymalna
pe - ciśnienie użyteczne (iloczyn sprawności mechanicznej silnika (między 0,7 -0,85) i ciśnienia indykowanego (ciśnienie zmierzalne - w tym przypadku znamionowe - poprawcie mnie, jeśli się mylę))
S - przekrój czynny tłoka
F - skok tłoka
n - liczba obrotów
lc - liczna cylindrów
450000 - przyjęta wartość iloczynu stosunku paliwa do powietrza (stechiometryczne 14,75 do jednego ), wartości kalorycznej

paliwa, częstotliwości wybuchów na pełen obrót wału itd.
Duży moment obrotowy uzyskuje się przez poprawe napełniania cylindra (-ów) przy pewnych obrotach.
Więc widzisz co można zmieniać aby uzyskać żądany efekt.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów tuning

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

brabus9o

15

7848

Pią Sty 13, 2006 5:04 pm

SMOG Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ten tuning

omnia2005

13

5923

Nie Cze 11, 2006 5:13 pm

Zonk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning..

zawada

8

4713

Sob Paź 14, 2006 6:02 pm

Adrian31592 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning

ogar2007

3

3031

Czw Wrz 21, 2006 8:35 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Tuning

romet

1

2047

Nie Mar 18, 2007 7:24 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.044s | 19 Queries | GZIP : Off ]