Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 7:03 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 5:25 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
przy skróceniu układu dolotowego o 65% to max moment obr przeniesie się w górę o ok 1800-2000 obr a ten silnik seryjnie osiąga max moment przy 3tys obr więc po takim skróceniu układu ssącego przypadnie na 5 tys a silniki te osiągają ponad 6 tys seryjnie więc ma to sens i może działać


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 7:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Dokładnie to osiąga napełnianie rezonansowe przy 3600obr/min a po skróceniu o 65%
4400obr/min. Może ktoś poda średnice rury wydechowej i kąt otwarcia okna wydechowego ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:11 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
nie wiem jak ty to liczyłeś ale źle ci to wyszło bo samo skrócenie układu ssącego o 65% czyli o ok 30 cm podnosi max moment obr o ok 2 tys a nie jak wyliczyłeś o 800 obr


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:13 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
ten silnik ciężko wyliczyć, nietypowy króciec na pewno zmniejsza opory przepływu czyli mieszanka porusza się wolniej, do tego wpada do cylindra pod kątem prostym, podobnie z wydechem, gdzie dominują procesy akustyczne.

Jeżeli ktoś na poważnie myśli o tuningu to na początek zająłbym się poprawnym ukształtowaniem całego kanału ssącego i odpowiednim doborze średnicy rury wydechowej ;] a potem liczeniem...


od jakiegoś czasu myślę nad tą przeróbką, mam już pewien projekt
Image

kruciec i rurę wydechową można by wykonać z miedzianych rur, które są w łatwo dostępne np. w budowlanym (duży wybór średnic). Odpowiednio podgiąć i pospawać.

mam jeszcze jeden pomysł, cylinder jest dość wąski wiec można by tak poprowadzić gaźnik , żeby wystawał za cylinder, dzięki temu można zrobić krótszy kanał ssący


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Wojtek_17. napisał(a):
nie wiem jak ty to liczyłeś ale źle ci to wyszło bo samo skrócenie układu ssącego o 65% czyli o ok 30 cm podnosi max moment obr o ok 2 tys a nie jak wyliczyłeś o 800 obr
Nie pisałem o momencie obrotowym tylko o napełnianiu rezonansowym


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:55 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
a max moment obr przypada wtedy gdy napełnianie rezonansowe cylindra jest największe więc na jedno wychodzi


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 9:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
No czyli nie wiem kto się myli obliczałem dla długości dolotu 35cm ( 55 orginalny) i tak wyszło reszta to wymiary podane tu na forum

Ps. Dla 25cm jest 5300 obr/min więc róznica jest 1700 więc się zgadza ale po skróceniu org. układu ssącego o 65% wychodzi 35 cm


Ostatnio edytowany przez Kamis Pon Lut 04, 2008 9:08 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 9:06 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
no właśnie tu robisz błąd długość dolotu wynosi ok 55-60cm


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. brak rury wydechowej

Adam@pl

4

2120

Pią Mar 30, 2007 7:32 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [223] Wymiary okień,płuków,wyliczanie cylindra

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Riddick

44

13583

Sob Lis 15, 2008 11:53 am

r4g3 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ogien z rury:p

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

bugzel

41

12028

Pią Wrz 07, 2007 5:33 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. 2 rury wydechowe u rometa

Adam@pl

3

2290

Pią Mar 30, 2007 7:37 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jaki filtr gdy bez rury jest lepiej?????

Lenar90

7

2696

Sob Maj 31, 2008 3:15 pm

Ziuton Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.043s | 19 Queries | GZIP : Off ]