Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tuning silnika Charta :>
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-silnika-charta-t9422.html
Strona 1 z 5

Autor:  R-Man [ Śro Sty 09, 2008 8:49 pm ]
Temat postu: 

Polerka oraz powiększenie kanałów w cylindrze... można wybić tuleję i dorobić kolejne 2 abo i 4 kanały :) można wypolerować na lustro gaźnik od środka oraz komorę korbową, zcieniować korbowód, dać łożysko igiełkowe na korbowód, wstawić zestaw od charta 70ccm, albo wymienić od razu na 70ccm 4 biegi :D , gaźnik większy, powiększyć przelot itp :)

Autor:  Grzechu [ Śro Sty 09, 2008 8:56 pm ]
Temat postu: 

Ja słyszałem o podmianie głowicy z Simka. Mój kumpel miał tak w Charcie.

Autor:  =XawiD= [ Śro Sty 09, 2008 9:02 pm ]
Temat postu: 

Ogólnie to słyszałem, że można dać cylinder+głowica+wydech od simsona i powinno chodzić...

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 21:03 ]
Można też nabić tuleje od simka s70/sr80. Pobawić się z przełożeniami w skrzyni (po 89 roku były zmienione przełożenia, aby ograniczyć prędkość max).

Autor:  tomek1212 [ Śro Sty 09, 2008 10:16 pm ]
Temat postu: 

Ale po co kombinować z cylkiem od simsona ?? Wystarczy do chartowskiego cylindra wbić tuleje od simsonowskiego cylindra.
A jak mowa o ostrym tuningu to najlepiej zamontować silnik od simsona, do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM.

Autor:  kazik3193 [ Śro Sty 09, 2008 10:19 pm ]
Temat postu: 

Zastosować Gaźnik typu Dellorto,bing, Wypolerować komorę korbową na lustro jak i kanały cylindra , zastosować wypełniacze na wale , Lepsze łożyska na wał , łożysko igiełkowe odchudzić tłok skrócić płaszcz tłoka od strony okna ssącego o 1,5 , Z planować głowice , Zmienić z przodu zębatkę na 15z od MZ 150 (tego jeszcze nie sprawdzałem i nie jest to pewnie ) Dorobić dodatkowe kanały płuczące , Tak jak napisał kolega =XawiD=, można sie pobawić z tuleją od Simka s 70 . Jest to realne do wykonania :) Jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę :)

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 21:20 ]
tomek1212, ale tu chodzi o tuning silnika charta a nie o Swapie na silnik sima :)

Autor:  Conqeror [ Śro Sty 09, 2008 10:41 pm ]
Temat postu: 

R-Man napisał(a):
... można wybić tuleję i dorobić kolejne 2 abo i 4 kanały


Akurat w tym nie można wybić. Moim zdaniem to najlepjej przypasować cały układ od simsona ale odrazu s70 . Kwestia chęci , kasy i cierpliwości

Autor:  Grzechu [ Śro Sty 09, 2008 11:58 pm ]
Temat postu: 

tomek1212 napisał(a):
A jak mowa o ostrym tuningu to najlepiej zamontować silnik od simsona, do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM.
To sie mija z celem...

Autor:  Pumba [ Czw Sty 10, 2008 7:48 am ]
Temat postu: 

tomek1212 napisał(a):
do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM.


Vape zapłon troche sobie kosztuje na RZT 297.00 € plus przesyłka.

Cyl 90 w polsce idzie dorobić z ozebrowania almonta 70 cm koszt około 600 zł z tłokiem itp.

Skrzynia 5b:

SKRZYNIA V BIEGOW- TUNING 32/23 499,00 zł
SKRZYNIA V BIEGOW- TUNING SZYBSZA !!!!! 32/24 519,00 zł

Membrana:

Koszt około 100 zł zalezy za ile sie kupi klocek aluminium i membrane mysle ze w 70 zł by się zamkło.

Gaźnik 21mm:

GAŹNIK AMAL 21mm tuning 229,00 zł

Wydech liczony:

Koszt około 50 zł. Zalezy czy spawa się samemu czy ktoś znajomy itp.

Nie jest tak łatwo kupić i poskładać.

=XawiD= napisał(a):
Można też nabić tuleje od simka s70/sr80.


Znaleść tuleje DDR taka z cylem graniczy z cudem. Jak już jest gdzieś to ceny nie są niskie.

Co do moich pomysłów to tak:

Jezeli chodzi o silnik sima swap itp.

Tabori tuning 50/2 albo 50/4 (tani koszt)
Wydech liczony.
Dysze w gaźniku zmienic.
zapłon może zostaćoryginalny ale by trzeba było troche sie pobawićz ustawieniami.
No i tyle przy okazji małe pieroły wypełnaicze wału itp.

Co do silnika charta:

Powiekszenie seryjnych okien w cylindrze polerka kanałów szkrzyni korbowej wieksza dysza w gazniku wydech moze jakis pseudak bez blachy w srodku albo liczony.

Autor:  kazik3193 [ Czw Sty 10, 2008 1:29 pm ]
Temat postu: 

Pumba92, a Z kąd weźmiesz większe dyszę do gaznika charta ???

Autor:  tomek1212 [ Czw Sty 10, 2008 1:54 pm ]
Temat postu: 

Pumba92, Ja wiem że to wychodzi drogo, ale nikt nie mówił, że ma być tanio.

Autor:  Pumba [ Czw Sty 10, 2008 3:44 pm ]
Temat postu: 

kazik3193, to sie gaźnik inny przystosuje.
tomek1212, no nikt nie pisałze ma być tanio. JEst kilka osób w polsce chyab co mja zapłon vape i skrzynie 5-tki. bez przesady zeby pakować 1 tys w silnik a duzego przyrostu to nie daje. Mówie o smaej skrzyni i zapłonie. Już lepiej z AFK zamówić 4 od SR bieg i reszte pokombinować już.

Autor:  kazik3193 [ Czw Sty 10, 2008 8:49 pm ]
Temat postu: 

Pumba92, To dopasuj takową i mi sprzedaj :) To nie jest taka łatwa sprawa :P

Autor:  kazik3193 [ Sob Sty 12, 2008 1:07 am ]
Temat postu: 

Ile można w charcie najwięcej zrobić szlifów ??? Bo mam jeden cylinder rozwiercony do 40mm ale są rysy i nie wiem czy dostane nad wymiarowy oryginalny tłok do tego zestawu bo chce zrobić mały tuning :) I moje pytanie brzmi na jaką szerokość wysokość powiększyć kanały płuczące , wydechowy i ssący ? :)

Autor:  =XawiD= [ Sob Sty 12, 2008 12:55 pm ]
Temat postu: 

tomek1212, skończ z tym zmienianiem silnika... cały czas o jednym pierdzielisz - jakby chciał zmieniać silnik na o wiele droższy i co ma te same osiągi, to by napisał...

Autor:  r4g3 [ Nie Sty 13, 2008 4:28 pm ]
Temat postu: 

Gdybym miał charta brałbym się od razu za membranę i cyl do roboty na 50/5. Wydech to prosta sprawa. Gaźnika nie należy polerować, w nim zachodzi wymieszanie paliwa z powietrzem. Gaźnik jakaś 19mm (-tka) i bym tak zostawił. Mocy by miał dużo. ;]

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/