Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Tuning silnika Charta :> https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-silnika-charta-t9422.html |
Strona 1 z 5 |
Autor: | R-Man [ Śro Sty 09, 2008 8:49 pm ] |
Temat postu: | |
Polerka oraz powiększenie kanałów w cylindrze... można wybić tuleję i dorobić kolejne 2 abo i 4 kanały ![]() ![]() |
Autor: | Grzechu [ Śro Sty 09, 2008 8:56 pm ] |
Temat postu: | |
Ja słyszałem o podmianie głowicy z Simka. Mój kumpel miał tak w Charcie. |
Autor: | =XawiD= [ Śro Sty 09, 2008 9:02 pm ] |
Temat postu: | |
Ogólnie to słyszałem, że można dać cylinder+głowica+wydech od simsona i powinno chodzić... [ Dodano: 9 Styczeń 2008, 21:03 ] Można też nabić tuleje od simka s70/sr80. Pobawić się z przełożeniami w skrzyni (po 89 roku były zmienione przełożenia, aby ograniczyć prędkość max). |
Autor: | tomek1212 [ Śro Sty 09, 2008 10:16 pm ] |
Temat postu: | |
Ale po co kombinować z cylkiem od simsona ?? Wystarczy do chartowskiego cylindra wbić tuleje od simsonowskiego cylindra. A jak mowa o ostrym tuningu to najlepiej zamontować silnik od simsona, do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM. |
Autor: | kazik3193 [ Śro Sty 09, 2008 10:19 pm ] |
Temat postu: | |
Zastosować Gaźnik typu Dellorto,bing, Wypolerować komorę korbową na lustro jak i kanały cylindra , zastosować wypełniacze na wale , Lepsze łożyska na wał , łożysko igiełkowe odchudzić tłok skrócić płaszcz tłoka od strony okna ssącego o 1,5 , Z planować głowice , Zmienić z przodu zębatkę na 15z od MZ 150 (tego jeszcze nie sprawdzałem i nie jest to pewnie ) Dorobić dodatkowe kanały płuczące , Tak jak napisał kolega =XawiD=, można sie pobawić z tuleją od Simka s 70 . Jest to realne do wykonania ![]() ![]() [ Dodano: 9 Styczeń 2008, 21:20 ] tomek1212, ale tu chodzi o tuning silnika charta a nie o Swapie na silnik sima ![]() |
Autor: | Conqeror [ Śro Sty 09, 2008 10:41 pm ] |
Temat postu: | |
R-Man napisał(a): ... można wybić tuleję i dorobić kolejne 2 abo i 4 kanały
Akurat w tym nie można wybić. Moim zdaniem to najlepjej przypasować cały układ od simsona ale odrazu s70 . Kwestia chęci , kasy i cierpliwości |
Autor: | Grzechu [ Śro Sty 09, 2008 11:58 pm ] |
Temat postu: | |
tomek1212 napisał(a): A jak mowa o ostrym tuningu to najlepiej zamontować silnik od simsona, do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM. To sie mija z celem...
|
Autor: | Pumba [ Czw Sty 10, 2008 7:48 am ] |
Temat postu: | |
tomek1212 napisał(a): do tego cyl 90ccm, membrana, gaźnik 21mm, skrzynia 5b, zapłon typu vape no i oczywiście wydech liczony pod cylinder i można mówić o 15-16KM. Vape zapłon troche sobie kosztuje na RZT 297.00 € plus przesyłka. Cyl 90 w polsce idzie dorobić z ozebrowania almonta 70 cm koszt około 600 zł z tłokiem itp. Skrzynia 5b: SKRZYNIA V BIEGOW- TUNING 32/23 499,00 zł SKRZYNIA V BIEGOW- TUNING SZYBSZA !!!!! 32/24 519,00 zł Membrana: Koszt około 100 zł zalezy za ile sie kupi klocek aluminium i membrane mysle ze w 70 zł by się zamkło. Gaźnik 21mm: GAŹNIK AMAL 21mm tuning 229,00 zł Wydech liczony: Koszt około 50 zł. Zalezy czy spawa się samemu czy ktoś znajomy itp. Nie jest tak łatwo kupić i poskładać. =XawiD= napisał(a): Można też nabić tuleje od simka s70/sr80.
Znaleść tuleje DDR taka z cylem graniczy z cudem. Jak już jest gdzieś to ceny nie są niskie. Co do moich pomysłów to tak: Jezeli chodzi o silnik sima swap itp. Tabori tuning 50/2 albo 50/4 (tani koszt) Wydech liczony. Dysze w gaźniku zmienic. zapłon może zostaćoryginalny ale by trzeba było troche sie pobawićz ustawieniami. No i tyle przy okazji małe pieroły wypełnaicze wału itp. Co do silnika charta: Powiekszenie seryjnych okien w cylindrze polerka kanałów szkrzyni korbowej wieksza dysza w gazniku wydech moze jakis pseudak bez blachy w srodku albo liczony. |
Autor: | kazik3193 [ Czw Sty 10, 2008 1:29 pm ] |
Temat postu: | |
Pumba92, a Z kąd weźmiesz większe dyszę do gaznika charta ??? |
Autor: | tomek1212 [ Czw Sty 10, 2008 1:54 pm ] |
Temat postu: | |
Pumba92, Ja wiem że to wychodzi drogo, ale nikt nie mówił, że ma być tanio. |
Autor: | Pumba [ Czw Sty 10, 2008 3:44 pm ] |
Temat postu: | |
kazik3193, to sie gaźnik inny przystosuje. tomek1212, no nikt nie pisałze ma być tanio. JEst kilka osób w polsce chyab co mja zapłon vape i skrzynie 5-tki. bez przesady zeby pakować 1 tys w silnik a duzego przyrostu to nie daje. Mówie o smaej skrzyni i zapłonie. Już lepiej z AFK zamówić 4 od SR bieg i reszte pokombinować już. |
Autor: | kazik3193 [ Czw Sty 10, 2008 8:49 pm ] |
Temat postu: | |
Pumba92, To dopasuj takową i mi sprzedaj ![]() |
Autor: | kazik3193 [ Sob Sty 12, 2008 1:07 am ] |
Temat postu: | |
Ile można w charcie najwięcej zrobić szlifów ??? Bo mam jeden cylinder rozwiercony do 40mm ale są rysy i nie wiem czy dostane nad wymiarowy oryginalny tłok do tego zestawu bo chce zrobić mały tuning ![]() ![]() |
Autor: | =XawiD= [ Sob Sty 12, 2008 12:55 pm ] |
Temat postu: | |
tomek1212, skończ z tym zmienianiem silnika... cały czas o jednym pierdzielisz - jakby chciał zmieniać silnik na o wiele droższy i co ma te same osiągi, to by napisał... |
Autor: | r4g3 [ Nie Sty 13, 2008 4:28 pm ] |
Temat postu: | |
Gdybym miał charta brałbym się od razu za membranę i cyl do roboty na 50/5. Wydech to prosta sprawa. Gaźnika nie należy polerować, w nim zachodzi wymieszanie paliwa z powietrzem. Gaźnik jakaś 19mm (-tka) i bym tak zostawił. Mocy by miał dużo. ![]() |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |