Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Mapy tuningowe cylindrów
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/mapy-tuningowe-cylindrow-t14942-30.html
Strona 3 z 7

Autor:  yazimoo [ Czw Gru 17, 2009 10:15 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

przem578 napisał(a):
W końcu narysowałem schemat cylindra od charta :D

Image


Ogromny błąd z płukami, mają po 13mm szerokości...

Autor:  przem578 [ Czw Gru 17, 2009 10:25 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

No człowieku to masz refleks, że teraz to zauważyłeś :D Jak będę miał okazję to sprawdzę ile dokładnie mają, ale raczej nie sądzę żeby miały 13mm, bo w 023 jest już więcej. 13 to może mieć najwyżej almot :P

Autor:  yazimoo [ Czw Gru 17, 2009 11:18 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

ZMD ma 13mm, oczywiście kąta wpadania mieszanki nie mierz, sam otwór i ma 13mm, simson ma 15mm, a ma większe płuki jak chart.

Autor:  przem578 [ Czw Gru 17, 2009 11:19 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Ja mierzę z kątem, bo tak jest wygodniej i lepiej ;)

Autor:  yazimoo [ Pią Gru 18, 2009 1:27 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

No ale od kiedy mierzy się z kątem? Otwór się najbardziej liczy, a co to za problem? Jak jest tuleja wybita bierzesz suwmiarkę i mierzysz, jak jest wbita no to gorzej ale wszystko się da.

Autor:  przem578 [ Pią Gru 18, 2009 8:09 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

yazimoo napisał(a):
No ale od kiedy mierzy się z kątem?

Ja tak zawsze, mierzę, bo równie dobrze okno wydechowe i dolotowe ma przecież inną szerokość wewnątrz i na zewnątrz tulei.
yazimoo napisał(a):
Otwór się najbardziej liczy, a co to za problem?

Nie jest to żaden problem, ale z tego co zauważyłem dla mnie jest lepiej mierzyć z kątem i tyle ;) Każdy ma swoje teorie i sposoby bo nikt nie ustalał żadnych zasad co do mierzenia tego :]

Autor:  yazimoo [ Sob Gru 19, 2009 12:45 am ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

No w sumie tak ale na każdym schemacie podają bez kąta...Jak mi się zachce i narysuje to jutro wstawię schemat mojego cylka z charta, jeździ bardzo ładnie więc może się komuś przyda ;]

Autor:  yazimoo [ Sob Gru 19, 2009 3:57 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Image

Autor:  MaciejH92 [ Sob Gru 19, 2009 6:02 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Strojenie 8800rpm to niezbyt się zgodzę, bo to zależy też od wydechu :)

Autor:  yazimoo [ Sob Gru 19, 2009 9:20 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Racja i na tyle właśnie będzie wydech. Tak mi się jakoś napisało bo z tymi wymiarami raczej takie strojenie jest najbardziej odpowiednie.

Autor:  ślonzok [ Sob Gru 19, 2009 9:28 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Ja mam podobnie jak Yazim tylko że cylek sima wydech na 25 a płuki 35 z groszem bardziej szerokie mam płuki i ssące niżej.

Autor:  yazimoo [ Sob Gru 19, 2009 9:37 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

No tylko wiedz, że do danego strojenia ssący ma mieć odpowiedni kąt otwarcia. Nie robi się tego na oko np. 2mm w dół, gówno to da ;]

Daniel płuki daj wyżej, do wydechu na 25 teoretycznie mają być na 34,5. Na ile to masz strojone?

Autor:  ślonzok [ Sob Gru 19, 2009 9:54 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Wydech o ile pamiętam był na 9k, tak wiem o tym ssącym i też to kiedyś liczyłem...
Płuków nie ruszam bo jest idealnie z mocą, tylko dwa wydechy dorobię i inny zapłon...

Autor:  yazimoo [ Sob Gru 19, 2009 9:55 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

A to czemu inny zapłon?

Autor:  ślonzok [ Sob Gru 19, 2009 9:57 pm ]
Temat postu:  Re: Mapy tuningowe cylindrów

Bo nie kręci max. obrotów, tak zwane odcięcie :) było przy 10.500 teraz już przy 10k

Strona 3 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/