Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Kanały i okna w "pseudo" 60ccm https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/kana-y-i-okna-w-pseudo-60ccm-t16257.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | SIKIERA [ Pon Paź 27, 2008 5:22 pm ] |
Temat postu: | Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Miałem problemy z ogarem po wymianie pierścieni do 4 szlifu (babka w sklepie stwierdziła, że mój cylinder jest po 4 szlifie) i wnerwiony zacząłem szukać na allegro 60ccm do ogara. Znalazłem i tam gościu pisze ze to 60ccm i ma on 40mm średnicy. Suwmiarka i do garażu. Okazuje się, że tez mam 40mm - czyli taka 60ccm jak na allegro. Teraz tylko pierścienie kupię. Ale wracając do tematu. Niektórzy piszą, że te cylindry są be, bo za małe okna czy kanały i jak już to trzeba je przerabiać. Więc chcę się dowiedzieć czy jak dobrze rozumiem, powinienem to zrobić. Ale jak już to czy kanały czy okna i które oraz jak powinienem to zrobić. Czy trzeba wybijać tuleję? Bo wolę tego uniknąć. |
Autor: | MaciejH92 [ Pon Paź 27, 2008 8:12 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Z tego 60ccm z allegro nie wybijesz tulei. Jeśli masz oryginalny cylek to będzie dużo lepiej działał jak ten "60ccm" z allegro. Grzebanie w kanałach oczywiście ma wpływ na moc i pracę silnika. |
Autor: | Lipton [ Pon Paź 27, 2008 8:28 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Wybije ale będzie ciężko |
Autor: | =XawiD= [ Pon Paź 27, 2008 8:48 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Zaczysio wybijałeś że wiesz? |
Autor: | SIKIERA [ Pon Paź 27, 2008 9:50 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Ja ogaryne kupiłem już z tym cylindrem i nie wiem kto go zakładał bo wątpię, żeby robił to obecnie ok 50 letni gościu (pierwszy właściciel), a jestem pewien, że 2 następnych tez nie. Chociaż cylek wygląda tak jak te z allegro. Z tymi kanałami coś pokombinuję. Dzięki za pomoc. A po czym rozpoznać te złe kąty otwarcia i czy da się to poprawić nie stosując membrany? |
Autor: | leśnik [ Pon Paź 27, 2008 10:08 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Kąty można pomierzyć tylko tarczą z podziałem kątowym, zamontowaną na wale, obserwując momenty otwierania i zamykania przez tłok odpowiednich kanałów. Problemem jest poprawienie kanału o zbyt dużym kącie otwarcia, jeśli jest zbyt mał to można podpiłować delikatnie krawędź okna. Minimalną poprawę w przypadku okna kanału ssącego może dać użycie grubszej uszczelki pod cylindrem, z tym że będzie to zmiana rzędu - powiedzmy - 0,5mm, a przy okazji zmienimy też niestety kąty otwarcia okien płuczących i wydechowego. Gdyby płuczące i wydechowe miały za małe kąty otwarcia, dałoby się to przełknąć, bo pewnie wtedy zbliżylibyśmy się do wartości właściwych. Dochodzi jednak jeszcze kwestia obniżenia stopnia sprężania przez to 0,5-milimetrowe przesunięcie, czyli rzecz raczej niekorzystna. Dokładnych wartości kątów nie potrafię w tej chwili podać, mam gdzieś notatki ale jeszcze przez parę dni jestem poza domem więc póki co za dużo nie pomogę. Z tego co zaobserwowałem, w cylindrze 55ccm pewną poprawę przynosi inne dostrojenie wydechu niż do 50tki, podobnie będzie z układem ssącym. Dlatego proponuję pobawić się z grubością podkładek pod króćcem ssącym i położeniem przegrody dyfuzora w tłumiku. Da się to zrobić, na zestawie 55ccm też śmigałem ponad 80km/h. Niestety, nie udało mi się rozwiązać problemu ze zużyciem paliwa - na tych cylindrach regularnie sprzęt pije mi przynajmniej 3l/100km, czyli sporo jak na jazdę bez pasażera. Te typy chyba tak mają. |
Autor: | Conqeror [ Pon Paź 27, 2008 10:44 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Cytuj: bo za małe okna czy kanały i jak już to trzeba je przerabiać. Więc chcę się dowiedzieć czy jak dobrze rozumiem, powinienem to zrobić. Ale jak już to czy kanały czy okna i które oraz jak powinienem to zrobić. Czy trzeba wybijać tuleję? szansa wybicia tuleji z tego jest dość mała . Mi sie udało ale nagrzałem cylinder do bardzo wysokiej temperatury aż zaczeła mi sie szmata topić . Podgrzewałem dwukrotnie . Nóżki są tak cienkie iż szansa ułamania jest wysoka, więc dlatego nawet nie warto probować . |
Autor: | leśnik [ Wto Paź 28, 2008 6:48 am ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Na pewnej czeskiej stronce, znalazłem patent pozwalający skuteczniej wycisnąć tuleję z cylindra. Na pewno ryzyko uszkodzenia jest dzięki temu mniejsze. Czesi polecają odlać z ołowiu (myślę że mogłaby być też cyna) walec o średnicy nieco mniejszej niż tłok, czyli tu ok. 40mm, umieścić go w zamrażarce a następnie, po nagrzaniu clindra, wprowadzić w tuleję i niezwłocznie rozpocząć wybijanie lub wyciskanie tulei. Analogicznie jak przy montażu wału w łożyskach lub samych łożysk w karterach, zjawisko kurczenia się i rozszerzania metali w różnych temperaturach. Trochę powinno to ułatwić zadanie. |
Autor: | Lipton [ Wto Paź 28, 2008 7:57 am ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
=XawiD= napisał(a): Zaczysio wybijałeś że wiesz? Tak kumplowi |
Autor: | SIKIERA [ Wto Paź 28, 2008 4:06 pm ] | ||
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm | ||
O te kąty chodzi? Bo naprawdę nie mam zielonego pojęcia... PS Tulei nie mam zamiaru wybijać
|
Autor: | leśnik [ Wto Paź 28, 2008 7:04 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Z tymi kątami to trochę inna sprawa. To co pokazane jest na rysunku, też ma pewien wpływ na osiągi, ale mniejszy. Chodzi o ilość stopni obrotu wału korbowego, przy których każde z okien jest otwarte/zamknięte. To trochę inna bajka. Katy które widać powyżej da się poierzyć kątomierzem i kawałkiem listewki, do tych które opisuję potrzebny jest specjalny rodzaj kątomierza zakładany na wał - do wykonania we własnym zakresie. |
Autor: | SIKIERA [ Wto Paź 28, 2008 7:50 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
Aha, dzięki. Czyli chodzi o to, że nie tak rozmieszczone są te okna wzdłuż tulei? |
Autor: | Garry1 [ Wto Paź 28, 2008 8:32 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
okna są po prostu za nisko lub za wysoko, o to chodzi mówiąc w uproszczony sposób... |
Autor: | Olo [ Wto Paź 28, 2008 8:38 pm ] |
Temat postu: | Re: Kanały i okna w "pseudo" 60ccm |
U mnie raz że były za nisko, to są za niskie o 2mm |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |