Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Spawanie tłumika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/spawanie-t-umika-t16419.html
Strona 1 z 3

Autor:  Sk@tty1 [ Czw Lis 06, 2008 6:14 pm ]
Temat postu:  Spawanie tłumika

Powiedzcie mi bo nie wiem, co to jest to całe spawanie tłumika?

Autor:  yazimoo [ Czw Lis 06, 2008 6:18 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Obliczasz tłumik pod swój silnik/cylinder programem i musisz wyspawać taki tłumik o odpowiednich kątach itd.

Autor:  Konrad [ Czw Lis 06, 2008 9:34 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

a dokładniej chodzi o to zebyś miał kopa w danym zakresie obrotów.. tłumik czyni cuda w 2t

Autor:  Sk@tty1 [ Nie Lis 09, 2008 3:52 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

A macie może jakiś program którym da się to obliczyć??

Autor:  Konrad [ Nie Lis 09, 2008 4:04 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Exhaust calculator 2

Autor:  Sk@tty1 [ Pon Lis 10, 2008 12:44 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

A nie ma jakieś polskiej wersji tego programu?? Bo jakoś z tym mi nie idzie do końca

Autor:  adaś [ Pon Lis 10, 2008 12:58 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Nie znalazłem polskiej wersji ale masz tłumaczenie:

swept volume - pojemnosc skokowa

duration of the exhaust port - czas otwarcia okna wydechowego w stopniach

maximum power rpm - obroty mocy max

diameter of the exhaust port - srednica kanalu wydechowego przy ujsciu do kolanka

lenght of the exhaust port - dlugosc kanalu wydechowego (tlok->wylot kanalu)

Header angle - kat rozszerzania sie kolanka. W przypadku sima-> 0st

Header lenght factor, midsection factor - trzeba dobrać odpowiednie wartosci, by otrzymac optymalne wartosci.
Wg autora programu:

Header lenght factor- Jesli nie dobierzemy odpowiedniej liczby, silnik nie bedzie uzyskiwal mocy maksymalnej. Liczbe te zmieniamy kontrolujac jednoczesnie dlugosc walca srodkowego, aby otrzymac realna wartosc, tzn nie 40cm itp itd.

Midsection factor- srednica walca srodkowego jest zalezna od wpisanej tutaj liczby. Zazwyczaj od 2,5 do 3,6. Nie jest to az takie wazne, nalezy uzyskac 'wykonalna' srednice tego walca.

Cone angel- jest to kat pod jakim 'idzie' stozek, podobny kat do tego z dyfuzora.

Autor:  Sk@tty1 [ Wto Lis 11, 2008 4:19 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

OK Dzięki :) A tak z ciekawości spytam czy ktoś sobie może obliczał już taki tłumik do Charta po cylek 50ccm??

Autor:  adaś [ Wto Lis 11, 2008 7:39 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Pod cylek zwykłej 50ccm się nie opłaca, bo przecież ten, co masz jest dobry.

A tu masz pod zwykłą 50:
Image

Żeby obliczyć tłumik potrzebujesz kąt otwarcia okna wydechowego (duration of the exhaust port), dokładniej będzie jak zmierzysz kątomierzem, nie wiem czy te są dobre ale wydaje mi się że tak ;)
24mm-184*
25mm-180*
26mm-176*
27mm-171*
28mm-165*
29mm-160*
30mm-156*
(mierzysz od górnej krawędzi tuleji do górnej krawędzi okna wydechowego)

Autor:  przem578 [ Wto Lis 11, 2008 9:43 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Ten wydech się nie nadaje ;-)

Autor:  Olo [ Wto Lis 11, 2008 9:46 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

adaś, czemu wziąłeś pojemność skokową 24cm3?

Autor:  adaś [ Wto Lis 11, 2008 10:02 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Mały błąd się wkradł ;[
(nie wiem czy to jest dobrze jeśli ktoś się zna lepiej niech mnie poprawi, bo ja dopiero zaczynam :P)
Image

Autor:  przem578 [ Wto Lis 11, 2008 10:11 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Seryjny chart ma moc max przy 5800obr/min to to chyba będzie za wysoko i jeszcze kanał wydechowy ma około 50mm długości.

Autor:  adaś [ Wto Lis 11, 2008 10:17 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Kanał wydechowy mierzyłem i wychodzi taki. A co do obrotów to chart osiąga większe obroty niż 5800 :P a ja w programie dałem max 8000 bo przy takim tłumiku powinien do nich dociągnąć.

Autor:  przem578 [ Wto Lis 11, 2008 10:18 pm ]
Temat postu:  Re: Spawanie tłumika

Ja bym tak nie szalał :P

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/