Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Chart 210 50/4 Co i jak?
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/chart-210-50-4-co-i-jak-t25405-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  krzysiuslapa [ Pon Cze 28, 2010 7:22 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Cytuj:
Z identycznym spawakiem jak dałem Ci schemat na 50/4 w charcie z oknem wydechowym na 26, płukami na 35 rezo na 3b zaczynało się od 65-70 do 90km/h. Ale nigdy nie będzie identycznie, nie ma dwóch identycznych wydechów i cylindrów.

Za dużo jak dla mnie, nie planowałem takiego żyłowania silnika. Więcej niż 80 raczej jeździł nie będę.
A co z kolankiem? Czytałem, że dłuższe kolanko wydechowe zaniża strojenie wydechu. Uciął bym moje tylko od strony wydechu to było ponad 26cm, zaniżyło by to wtedy rezo i gitara.

Autor:  yazimoo [ Pon Cze 28, 2010 8:51 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

To nie jest tak, że zaniża rezo. Ogólnie na prostym kolanku fi26 jest strasznie lipne rezo i nikt nic na to nie poradzi. Owszem, teoretycznie zaniża strojenie jeśli jest dłuższe. To żadne żyłowanie silnika, 7000-9000tyś idealna jazda.

Autor:  krzysiuslapa [ Pon Cze 28, 2010 9:30 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Na pewno zwykłe 50/4 się dokręci tak wysoko bez uszczerbku na zdrowiu? Planuję przynajmniej 8tys. objechać na jednym wale (z epoki po regeneracji porządnej).
Cylek 50/4 takie, że dało by rade jeszcze okna większe zrobić (planowałem max 80km/h, teoretycznie robiony pod gaźnik 21mm), ale większe nie będą. Ja się nie znam na tym, a znowu płacić za drobne przeróbki nie mam ochoty. Do tego tłok z sima i gaźnik Mikuni VM20 (21mm).
Podkładka pod cylek będzie robiła progi bo taka wyszła (za dużo rozpiłowana). Nie wiem jak Ty miałeś, ale domyślam się, że było na tip-top zrobione, u mnie tak nie będzie niestety :/ i muszę się z tym liczyć. Nie chce tez kręcić silnika na wysokie obroty po to, żeby jakoś jechał.
Mało gdzie mam teren żeby więcej niż 70 lecieć, a tu dopiero rezo by się zaczynało... Musi być po prostu niżej, MAX 8tys
Taki tuning przy którym bierze się pod uwagę nie tylko osiągi, ale także żywotność silnika, spalanie i jego "kulturę pracy".


PS.
Ewentualnie wyspawam ten wydech i zobaczę co się będzie działo jeżeli innych propozycji brak.
Jak mi nie spasuje to można spróbować przedłużyć walec, powinno wtedy strojenie spaść trochę.

Autor:  yazimoo [ Pon Cze 28, 2010 11:18 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

http://iv.pl/images/62275396964247569003.jpg

Autor:  krzysiuslapa [ Wto Cze 29, 2010 8:06 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Dzięki Yazimoo. Myślę, że ten będzie mi bardziej odpowiadał.

Autor:  krzysiuslapa [ Wto Cze 21, 2011 9:36 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Witam! Odswierze temat co by nowego nie robic.
Jako, że wczesniejsze linki wygasły a miałem juz ze 3 formaty to tamte projekty przepadły i zrobiłem nowe.
Pozatym pojawiły się 2 pytania:
1. Jaki wpływ ma pojemnosc wydechu na jego pracę. Podobno im mniejszy tym lepiej bo mniej się impuls wytraca. 2 litry to dobry wynik?
2. Podobno w koncowce tłumiącej lepiej zastosowac większą srednicę rurki niż na stinger. I tu mam problem. Program pokazuje 16,5mm na 19cm stinger. Ja bym dał 5cm rurki 16,5mm a potem na koncowkę poszło by ~20cm 19mm. Git majonez czy leciec całosc tą 16,5mm?

Wydech mi wyszedł taki i zamierzam do 15 lipca go wyspawac.
[img]imageshack.us/f/88/bezkolanka26mm.jpg/[/img]
Proszę o jego ocenę i ewentualne poprawki.
Kolanko chartowskie, może na 33 uda się uciąc...

Ewentualnie taki z roz. kolankiem ale raczej odpada. [img]imageshack.us/f/232/zkolankiem.jpg/[/img]

Autor:  Garry1 [ Wto Cze 21, 2011 12:00 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Jakby co to jestem w stanie wyspawać wydech z kolankiem rozszerzającym do charta ;)

Pojemność wydechu ma wpływ na moc poza rezo, im większa pojemnosć tym elastyczniejszy silnik. W końcówkach zawsze stosuje grubsze rurki niż stinger i jest git ;)

Autor:  krzysiuslapa [ Wto Cze 21, 2011 7:49 pm ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Samo kolanko ile by kosztowało? Takie z 8 czesci żeby kwadratowe nie było. Bo blache nierdzewke mam i spawanie tłumika za flaszke załatwie tylko kolanka nie chce sie koles podjąc bo nie chce mu sie :P

A w rezo lepiej miec małą czy dużą pojemnosc? Bo ja liczyłem żeby jak najmniejszy wydeszek był.

Autor:  Garry1 [ Śro Cze 22, 2011 8:36 am ]
Temat postu:  Re: Chart 210 50/4 Co i jak?

Na pewno im więcej mocy poza rezo tym mniej w rezo, to normalna zasada ;) więc wywnioskuj sam

Podbij na gg jakoś się dogadamy.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/