Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/romet-chart-210-pytanie-co-do-przerobek-t34215.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 11:07 am ] |
Temat postu: | Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Witam , planuje w swoim charcie zrobić 70cm3 , tylko teraz pytanie co się lepiej opłaca? na cylku sima to robić czy na tuleji z kosiarki dezamet. Zależy mi na bezawaryjności, wiem że na cylku sima mogę więcej zdziałać bo miejsce jest ale czy wał to wszystko wytrzyma? |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 11:59 am ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Moim zdaniem lepiej jest wykorzystać cylinder od simsona będzie taniej i lepiej.Chyba że preferujesz oryginalny wygląd to wtedy musisz zdobyć cylinder od kosiarki dezamet, roztoczyć i spasować z tuleją oryginalny cylinder i wykonać ewentualną korektę kanałów.Jeśli wał jest oryginalny i w dobrym stanie to powinien bez problemu wytrzymać seryjny cylinder simsona.Ważne jest odchudzenie tłoka ponieważ oryginalny tłok charta jest lżejszy od simsonowskiego tłoka co mogło by zmienić wyważenie wału i wprowadzić niezdrowe wibracje. tuning-tech-f27/poradnik-romet-chart-z-50ccm-na-70ccm-t15086.html - tutaj masz poradnik jak przerobić charta na 70ccm |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 12:27 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Wał daję do regeneracji na nowej korbie zmd więc myślę że powinno być ok. Czyli trzeba odchudzić tłok? |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 2:04 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Tak trzeba odchudzić bo tłok simsona s70 jest cięższy od tłoka 70ccm od charta. Najlepiej jakbyś miał czas to możesz się pobawić w wyważanie takiego wału Sprawa nie jest aż tak trudna jakby się mogło wydawać. Potrzebował byś wagi elektronicznej takiej z dużą dokładnością pomiaru (np do 0,1 g ) i np tokarki gdzie mógłbyś osadzić wał na kłach traserskich lub dwa gładkie pręty po których mógłby się toczyć wał. Musiałbyś zmierzyć procentowe wyważenie oryginalnego wału charta wystarczy osadzić wał na kłach i dobrać taki ciężar aby wyważenie wału wyniosło 100% (za każdym razem jak rozpędzimy wał powinien się on zatrzymać w innym miejscu ) i zmierzyć ciężar jaki wystarczył do wyważenia 100% i wprowadzić nasze pomiary do wzoru.Później tylko dobieramy odpowiednią wagę np. tłoka posługując się wzorami w artykule ,odchudzamy go lub robimy otwory w przeciwwagach aby odpowiednio wyważyć nasz nowy wał. http://bikepics.com/members/herobrine/p2/ link do artykułu z świata motocylki. Tam jest to ładnie opisane. PS.Jak jesteś ambitny to możesz zastosować korbę z derbi sendy ;D.Wymiary prawie identyczne jak w charcie tylko trzeba stoczyć po bokach przeciwwagi o jakieś 0,5mm i wyważyć wał jak oryginalny Powodzenia |
Autor: | seebbek [ Nie Sie 05, 2012 2:34 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Jaką konkretnie wagę ma tłok z Simsona s70 ? |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 2:38 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
A na korbie z derbi sendy mógłbym już bardziej wysilić cylinder ten z sima? np jakieś 70/4/3 + membrana i jakiś gaźniczek tylko nie wiem jaki Ta korba by pasowała http://allegro.pl/korbowod-top-racing-r ... 97126.html ? a kto by mi stoczył te przeciwwagi? |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 3:08 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
http://allegro.pl/korbowod-derbi-senda- ... 44672.html ten na pewno będzie pasował co do tego korbowodu co podałeś to musiałbyś dowiedzieć się jakie ma wymiary bo to może być inna korba niż ta co podałem. Jeśli chodzi o wysilone sety to w charcie jest problem z przestawianiem się wału przez co nie nadaje się on do użytku bo po prostu na bicie .Teoretycznie sprawę tą powinno załatwić zespawanie dolnego sworznia z przeciwwagą (trochę nie profesjonalne zagranie ale powinno być skuteczne).Najlepiej jakby było to zrobione TIG'iem przez profesjonalnego spawacza (nie dopuszczalne są jakiekolwiek wady spawu) albo migomatem.I jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem napisać wcześniej to to że trzeba jeszcze skrócić dolny sworzeń od wału z derbi ponieważ tam wał jest nieco szerszy. Jakby wał był oryginalny ZMD z korbą z derbi , dobrze wyważony i osadzony na dobrych łożyskach np FAG lub SKF to powinien beż problemu znosić 70/4/3 nawet wysilone .Co do staczania przeciwwag to wykona ci to tokarz Przy grubej uszczelce pomiędzy karterami może ta operacja nie bedzie konieczna tuning-tech-f27/korbowod-z-am6-w-charcie-t33332-15.html -tutaj masz opisane co i jak w sprawie korby z derbi lub am6 |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 3:20 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Łożyska na całym silniku będą koyo , no i właśnie myslałem nad 70/4/3 + membrana i spawak. Myślisz że wał by to wytrzymał na tej korbie z derbi sendy no i czy trzeba by było spawać ten stworzeń? , a ta korba co podałeś to jakaś chińska czy co to za firma, wolałbym coś firmowego. |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 3:32 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
No wiadomo że trzeba zastosować jakąś markową korbę. Tą co podałem to był tylko przykład i najprawdopodobniej jest to chińszczyzna. Dlaczego wybierasz akurat łożyska koyo ?? Ta firma nie ma złej opinii ale nie była testowana przez wielu simsonowców tak jak fag czy skf.Ja wybrałbym coś sprawdzonego. Co do spawania tego sworznia to przecież nie jest to jakaś kosztowna operacja a może sprawić że wał dłużej posłuży.Zresztą to zależy od tego czy sworzeń będzie ciasno spasowany z przeciwwagami. edit: @seebbek http://bikepics.com/pictures/2392395/ - tutaj masz napisaną wagę tłoka |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 3:43 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
No to może wybiore fag albo skf , tego jeszcze nie wiem, czyli podsumowując , trzeba nadspawać kartery, kupić korbe od derbi sendy , skrócić dolny sworzeń o 3,5mm , stoczyć przeciwwagi o 3,5 ale z każdej strony po 3,5mm czy w sumie? no i to chyba tylko tyle tak? |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 5:57 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Raczej polecałbym Ci Fagi. Kartery możesz również nad kleić poxyliną którą możesz zeszlifować pilnikiem, jak będziesz nad spawywał kartery to musisz oddać do frezowania żeby miejsce styku z cylindrem było proste. Dolny sworzeń z derbi ma 44 mm a chartowski 37 mm czyli trzeba go skrócić o 7mm.Przeciwwagi przydało by się stoczyć (ok.0,5mm obydwie połówki wału z zewnętrznej strony )ale nie jest to konieczne przy dosyć grubej uszczelce między karterami np z grubej tektury lub grubego gambitu lub kryngielitu. |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 6:18 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
No właśnie się pomyliłem z tym 3,5mm , w tym temacie co podałeś mi o korbie z am6 do charta to tam pisało że 3,5mm jest dłuższy stworzeń. |
Autor: | seebbek [ Nie Sie 05, 2012 6:28 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Zbyt grubej uszczelki między kartery nie da się wstawić jak wiadomo wałki muszę mieć swój luz |
Autor: | Herobrine [ Nie Sie 05, 2012 7:26 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
Normalna uszczelka max 1mm Tak się składa że mam rozpołowiony silnik od charta i przed chwilą pomierzyłem głębokości komory korbowej w obu karterach i u mnie wynoszą ok 20mm czyli z uszczelką szerokość komory korbowej będzie wynosiła ok 41mm czyli moim zdaniem nie będzie trzeba staczać przeciwwag i najgorszym przypadku luz między wałem a karterami wyniesie niecały 1mm ,który spokojnie wystarczy... Podsumowując:Aby założyć do charta korbę z derbi sendy wystarczy skrócić o 7mm dolny sworzeń |
Autor: | krycha119 [ Nie Sie 05, 2012 8:05 pm ] |
Temat postu: | Re: Romet Chart 210 pytanie co do przeróbek |
A co z wałkami z skrzyni biegów? przecież jak dasz grubsza uszczelkę to nie stanie się nic? że np biegi będą źle działać czy coś? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |