Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Lip 17, 2018 3:02 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 10:02 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Przeróbka polega na tym, aby do Charta wstawić cylinder od simsona s70.

A wiec, co jest potrzebne i za ile(tyle ja płaciłem):
- cylinder, tłok, pierścienie (s70) -150zł
- głowica (s70) -50zł
- gaźnik 21mm -100zł
- kolanko zwykłe -25zł lub enduro z osłonką 25+25= 50zł
- poxilina -13zł
- miniszlifierka lub wiertarka (miniszlifierką łatwiej, bo jest lżejsza)
- frezy do miniszlifierki lub wiertarki
- inne pierdoły, które wyjdą w trakcie prac

A więc jeśli mamy znajomego lub sami spawamy aluminium można sobie nad spawać kartery, ale jeśli nie możemy tego zrobić z różnych przyczyn trzeba to jakoś rozwiązać. Ja to zrobiłem poxiliną łatwo się obrabia jest tania itp.
No to zabieramy się do pracy należy umyć kartery odtłuścić w miejscach nakładania poxiliny, czyli koło kanałów płuczących.
Jeśli wszystko jest umyte itp. nakładamy poxiline Image potem (nie koniecznie, ale dla względów bezpieczeństwa) jeszcze nałożyłem Image i Image.
Jak poxilina wyschnie po ok 30min. zabieramy się za "ścieranie" poxiliny do odpowiedniej jej wysokości (tak żeby była płaska) Image a tak Image powinno wyglądać po skończeniu "ścierania" poxiliny.

Kanały nadlane poxiliną i wyszlifowane, więc można się zabrać za rozwiercenie karterów pod większą tuleje. Są na to 2 wyjścia. 1 to zanosimy kartery do zakładu gdzie nam to roztoczą, a 2 to rozwiercamy sami. Ja rozwiercałem sam kartery potrzebne są do tego miniszlifierka i frez albo wiertarka i frez. Użyłem miniszlifierki, bo jest lżejsza. A więc odrysowujemy na karterach uszczelkę od cylindra s70 Image i frezujemy otwór pod większą tuleje i powiększamy kanały płuczące. Nie mam zdjęć w trakcie frezowania, ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Tak wygląda po wyfrezowaniu Image

Kartery roztoczone wszystko ładnie pasuję można się wziąć za króciec pod większy gaźnik Image. Ucinamy piłką mocowanie starego gaźnika, ale nie całe. Ciąć należy pod kątem około 30* Image żeby gaźnik dobrze przylegał do króćca Image. Po obcięciu należy z zew. i wew. zebrać trochę materiału frezem Image. Wewnątrz po to aby powiększyć króciec na fi 21mm żeby mieszanka lepiej przepływała a na zewnątrz fi 25mm żeby guma łącząca króciec z gaźnikiem dobrze przylegała. Po frezowaniu Gaźnik z króćcem łączymy za pomocą węża i dwóch opasek Image Gaźnik będzie trochę pod kątem ale benzyna nie będzie się przelewała ani nic z tych rzeczy Image

Po takiej przeróbce należy ustawić zapłon na 1,6mm +-0,2mm przed GMP

Wszystko już jest prawie skończone w sumie już można by silnik złożyć i jeździć, ale dla polepszenia efektów można jeszcze zrobić kilka zabiegów;
- wypolerować skrzynie korbową, kanały (płuczące, wydechowy, ssący)Image
- zrobić uszczelkę pod głowice z blachy miedzianej 0,2mm
- kupić układ wydechowy fi 32mm

No i to by było na tyle. Teraz wystarczy złożyć silnik włożyć w ramę Image, dotrzeć i cieszyć się jazdą Rometem Chartem 70ccm

Image Image

UWAGA: Przy przeróbce na 70ccm należy wał oddać do regeneracji, jeśli nie był on regenerowany, ponieważ będą działały większe siły niż przy 50ccm.
UWAGA: Patent jest w fazie prób autor nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia silnika. <lol>

Poradnik nie jest przeznaczony do sprzedaży i zabrania się kopiowania treści jak i zdjęć, bez zgody autora.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Ostatnio edytowany przez adaś Sob Sty 31, 2009 1:35 am, edytowano w sumie 6 razy

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 10:11 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Wydaje mi się że tak jest bardziej czytelne.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 8:30 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Yy.. skok walu jest taki sam jak w simsonie?

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 8:38 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 22, 2007 9:30 am
Posty: 595
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Opel Corsa B 1,4 / Aprilia SR 50 LC 1999
adas - czytelne może bardziej, ale mniej męczące czytanie, nawet jeżeli się rozjeżdża to wszystko widzisz i nie musisz otwiwerac..

_________________
http://dl.getdropbox.com/u/597098/userbar722678.gif


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 9:08 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
SUPER :)

---- Połączono -----

zamontuj jeszcze membranę to silnik wyskoczy Ci z ramy :D

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 11:03 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1312
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Jak dla mnie przeróbka 1sza klasa!! <brawo> <brawo>

_________________
Nie liczy się moc liczą się umiejętności!!
Prawy pas jest nasz!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 11:06 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1661
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
oo w końcu cos porządnie zrobione od początku do końca :D brawo :)

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 11:11 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Odpowiedzcie na moje pytanie xD, czy skok walu jest taki sam jak od simsona? Autor powinnien cos wspomniec o szpilkach, no chyba ze sa takie same.

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 11:16 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
A no i jeszcze jedno pytanie: Czy w seryjnych 70 ZMD też był taki wał, czy może taki jak w simsonach ścięty trochę? Bo prawidłowe wyważenie wału z tłokiem jest ważne ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 11:18 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Skok wału jest ten sam, rozstaw szpilek też.Mi tu brakuje jeszcze jednej rzeczy :] Kanały w simsonie są większe i troche inaczej wyprofilowane to na pewno było trzeba powiększać w karterach.adas popraw to i bedzie <ok>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 12:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1312
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Teraz trzeba czekać na Adasia i niech zda relacje z jazdy :D

_________________
Nie liczy się moc liczą się umiejętności!!
Prawy pas jest nasz!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 6:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
No czadowy poradnik <lol> Gratuluje pomysłu i wspaniałego wykonania. Nic innego tylko bić <brawo>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 8:21 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Danielneo1, Membrane może założe po dotarciu.
Olo, Pytałem sławka powiedział że wał w 50 i 70 jest taki sam.
przem578, Ja kanały powiększałem widać to na tym zdjęciu Image nie miałem zdjęć kanałów od simka więc improwizowałem :P
kazik3193, Nie wiem kiedy nim bede jezdził chyba dopiero w niedziele, bo teraz pracuje do wieczora.

Silnik odpaliłem bez większych problemów :) . Jak narazie wszystko działa i nie mam zastrzeżeń, silnik fajnie się wkręca na obroty.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Ostatnio edytowany przez adaś Pią Sie 22, 2008 8:38 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 8:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1312
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Jeździłeś już ?! Zdaj relacje z jazdy jak coś :)

_________________
Nie liczy się moc liczą się umiejętności!!
Prawy pas jest nasz!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Sie 22, 2008 8:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Jestem tego zdanai tak przechylony gaźnik będzie miał problemy z ustawiniem komory pływakowej poziomu spalania w większośći sprzetów jest poprostu prosto bo to jest optymalne ułozenie a y tu masz kat chyba ze 45 stopni ja sobie nie wyobrażam jak ty to wyregulujesz, albo przez cyl bedzie sie przelewac hektolitrami albo nie wiem :P

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Przeróbka cylindra 50ccm na 70ccm

DJMETRIX

10

2533

Nie Mar 28, 2010 4:14 pm

DJMETRIX Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Cylinder 70ccm a kartery ?

dambo12

4

1968

Pią Sty 22, 2010 11:53 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Oryginał cylek 70ccm Chart i motorydwan

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

Hubu999

46

8222

Wto Lip 13, 2010 9:43 am

sylwek93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 70ccm Vs 60/4

dzaro95

8

1313

Sob Gru 25, 2010 4:23 pm

dzaro95 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Poradnik] Czyszczenie cylindra

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

knypek

44

15632

Sob Cze 25, 2011 1:23 pm

LeśnikCMG Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.079s | 21 Queries | GZIP : Off ]