Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 09, 2024 3:24 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Ogar 200 ile da rady wycisnac?
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 6:45 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Mar 27, 2007 2:27 pm
Posty: 27
Miejscowość: Nidzica
Witam. Mam ogara 200, kupilem go rok temu, byl w dosc oplakanym stanie, jednak na chodzie. Po naprawieniu linki i raczki, moglem w koncu dac gazu na max, wtedy max predkosc wyniosla 55km/h (mierzone samochodem jadacym za mna). Podobno byl oddlawiony, ale jak najtanszym kosztem. Niedawno padl wal, wstawilem nowy, przeszedl remont silnika, cylinder 50ccm bez szlifu. Na 1 i 2 szedl ladnie, na 3 brakowalo juz mocy. Na razie po remoncie nie byl odpalany jeszcze.
Potrzebuje jakiegos sprzetu do przemieszczania sie z punktu A do punktu B (max. 50km) i z predkoscia max minimum 80 km/h. Zastanawialem sie nad zmiana silnika, na wysokoobrotowy, ale to dosc duzy wydatek. Ojciec mowil, ze od WSK 125 rama nie wytrzyma. Wiec zastanawiam sie nad tuningiem, czy daloby rade wyciagnac te 80km/h z ogarka i jaki bylby koszt, no i oczywiscie, czy nie padnie po 10km. Prosilbym o pomoc, dokladnie sie tym zajme w wakacje, na razie zbieram fundusze, w lato zbiore materialy i dokladnie przejrze silnik, poniewaz jak dotychczas, glownie ojciec przy nim siedzial. Moje informacje na temat motoryzacji sa srednie, jednak ojciec 'urodzil sie na komarku' wiec na jego pomoc moge liczyc.

Kupilbym wiekszy sprzet, jednak mam 16 lat i na razie tylko karte motorowerowa (na prawko za mlody jestem). A i jeszcze jedno, jezeli ktos podsunie pomysl zakupu skutera mowie NIE! Po 1. Nie mam teraz tyle pieniedzy, a po 2. nie nawdzie skuterow, taki wewnetrzne FUU!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 7:29 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Z tego co pamiętam to od 16 lat jest prawko kat A1 i pozwala jeździć motorami do 125cm3.

Z ogara to będzie ciężko to uzyskać (dotrzeć porządnie i tunning techniczny) i tak polskie prawo pozwala jeździć tylko do 45km/h na motorowerze (po to były dławione).
Nie tuningowałem jeszcze i nie wiem ile to wyciśnie (lecz ok. 70) i tylko nie wiem po co ta prędkość.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 8:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 4:28 pm
Posty: 618
Miejscowość: WaWa
nie duża modyfikacja powinna dać te 80km/h
mój romet z oddławionym kolankiem od gaźnika idzie 70
a wydech muszę jeszcze oddławić ;) i nic nie tuningowałem w nim


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 8:02 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Mar 27, 2007 2:27 pm
Posty: 27
Miejscowość: Nidzica
Bardzo zainteresowala mnie Twoja wypowiedz. To znalazlem w internecie na ten temat:

Kod:
   

Jakie wymagania należy spełnić, aby móc zgodnie z prawem prowadzić motocykl?

Aby móc zgodnie z prawem prowadzić jednoślad, należy mieć uprawnienia do jego prowadzenia. W przypadku motocykli jest to prawo jazdy kategorii A lub A1. W przypadku motorowerów jest to karta motorowerowa (dla osób nieletnich) lub dowód osobisty, potwierdzający ukończenie 18-stego roku życia.

Kategoria A pozwala na prowadzenie każdego motocykla. Aby ubiegać się o kategorię A, trzeba mieć ukończone 18 lat.

Kategoria A1 jest dostępna od 16-stego roku życia (stan na dzień 1 listopada 2004) za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów i pozwala prowadzić motocykle o pojemności do 125 cm3.

Zarówno kurs na prawo jazdy kategorii A1, jak i kategorii A można rozpocząć na 3 miesiące przed ukończeniem wymaganego wieku.

Osoby, które ukończyły 13 lat, a nie mają jeszcze skończonych lat 18-stu, mogą starać o kartę motorowerową. Dokument ten uprawnia do prowadzenia motoroweru, czyli pojazdu o pojemności do 50 cm3 i rozwijającego prędkość nie większą niż 45 km/h.

Kategoria A1

Niestety prawo jazdy kategorii A1 nie jest tanią rzeczą. Na dzień 10 stycznia 2005 sprawa wygląda następująco:

Po pierwsze, prawo jazdy kategorii A1 upoważnia nas do kierowania pojazdem o pojemności skokowej do 125 ccm i mocy do 15km (11kW). Aby je uzyskać należy spełnić parę warunków:

   1. Mieć ukończone 16 lat
   2. Przejść badanie lekarskie
   3. Ukończyć kurs w Ośrodku Szkolenia Kierowców i uzyskać odpowiedni dokument
   4. Mieć pisemną zgodę rodziców
   5. Zdać egzamin teoretyczny oraz praktyczny w WORD (Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego).

Kurs składa się z 30 godzin nauki teorii i 20 godzin praktyki - jazdy (10 na placu i 10 na mieście). Cena kursu to już mniej przyjemna sprawa - od 500 do 1100 zł - zależnie od miasta i Ośrodka (Wałbrzych - 650 zł). Badania lekarskie: ok. 100 zł, egzamin teoretyczny 20 zł, egzamin praktyczny 96 zł. Wydanie prawa jazdy to koszt 70 zł. Każdy ośrodek posiada jakiś motocykl. Niektóre mają nowsze maszyny, niektóre starsze, na przykład Mińsk 125, którego jedyną zaletą jest niska waga.
   

Przerazila mnie tylko sprawa kosztow ;p

_________________
Profil na "Polska Jazda"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 4:15 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Maj 25, 2005 10:07 pm
Posty: 42
Miejscowość: HajnÃłwka
Cylinder 60 oryginalnie zamontowany filtr powietrza i zebatka 13 da ci te 80km/h przynajmniej u mnie tak bylo. Jednak i tak zmienilem na 12 gdyz na 13 slabe przyspieszenie mial. A na 12 jedzie lekka reka 70 bez bujania. Apropo zeby uzyskiwac wieksze predkosci wiem z wlasnego doswiadczenia ze trzeba go przydlawic na wlocie. Gdy da sie wszystko na luz to biedzie wolno jezdzil ale za to kopa bedzie mial.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 5:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
Petrov napisał(a):
Cylinder 60 oryginalnie zamontowany filtr powietrza i zebatka 13 da ci te 80km/h

ciekawe teorie tworzysz <Czytaj> opowiadasz albo tworzysz bajki?... napisz mi taką co ogar jechał 700km/h gdy damy mu tłok 2 pierscieniowy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 5:38 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Kwi 08, 2007 7:55 pm
Posty: 23
Miejscowość: konotop
praktycznie po tuningu dosyć mocnym da sie osiągnąć ponad 80 bez problemów


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 6:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
wojtek 16, mójaidzie 83... a raczej szedł bo teraz przechodzi tuningoremont ;)
i nie osiągnąłem tego tylko po wymianie cylindra! tylko po kilkunastu zmianach w silniku...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 7:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
Zamontuj mu membrane :P

_________________
Simson is my life!

Simson SR50->Ogar 200->Choperek made by ja->Simson SR50->Suzuki Dr50-> Jincheng Knight 110cm, OGAR 200 i Simson S90 [*]->Simson SR90 Aktualnie Simson SR70!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 7:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
No z membranom to świetny pomysł sam się za to biorę <jupi>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 7:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
już powoli kombinuję :P mam już membranę od aprili RS 50, i cylek rozwiercony... teraz robie podstawę do membrany


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 8:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
DObrze że kupiłeś taką membrane a nie inną, bo tą można "łatwo" założyć :P

_________________
Simson is my life!

Simson SR50->Ogar 200->Choperek made by ja->Simson SR50->Suzuki Dr50-> Jincheng Knight 110cm, OGAR 200 i Simson S90 [*]->Simson SR90 Aktualnie Simson SR70!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 12:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
A gdzie można kupić taki blok aluminum na podstawe do membrany??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 1:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Kamis, też właśnei jestem na kupnie i nigdzie nei mogę nic takiego znaleźć... polecam poszukać na złomach gdzieś, a jak nie to spawarka i zrobić z blachy tak jak tu:

Image

Ja chyba tak własnie to zrobie bo takiej bry.ły aluminium nigdzie nei moge dostać... Kruciec tez będize podobny.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 1:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Bryłę aluminiową można kupić np. u tokarza. Można też zamówić w sklepie "metalniczym".


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ile da sie wycisnąć

Tuszyn_Snake

1

1523

Czw Lut 08, 2007 11:17 am

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jak wycisnąć 55km/h z rometa 205

Krzysiek14141

13

2969

Śro Cze 11, 2008 3:39 pm

Driver Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 023 - lekkie wzmocnienie, wasze rady

ber891

14

3412

Nie Cze 01, 2008 8:51 pm

ber891 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Ogar 900/ ogar 205 Drążek zmieny biegow

patwar20

1

1919

Pon Sty 10, 2011 6:41 pm

apollan Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. ogar mt 50 :D

bosek3

5

3099

Wto Maj 02, 2006 9:51 am

bosek3 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 26 Queries | GZIP : Off ]