Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Maj 01, 2024 9:43 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Cylinder - kanały płuczące - Romet Chart
PostWysłany: Śro Paź 03, 2007 8:38 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
Mój kolega ma problem/ dylemat... I w jego imieniu pytam Was..

Czy ma powiększyć kanały płuczące cylindra... ?

I jak ogólnie maxymalnie stuningować głowicę i cylinder oraz tłok


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Paź 03, 2007 11:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
No dobra ale do czego on dąży????

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Paź 03, 2007 11:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Z tego co wiem im szersze kanały tym więskze obroty , wiec sie szybciej pojedzie

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Paź 03, 2007 11:33 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
poza jakimiś profesjonalnymi przeróbkami cylindra głowicy czy tłoka których i tak nie będziesz w stanie wykonać to przecierz chyba kolega i ty słyszałeś o czymś takim jak planowanie głowicy polerowanie kanałów (a jeśli nie zapewne jest o tym gdzieś na forum) pozatym można by się pokusić o minimalne skrócenie tłoka od strony kanału wlotowego (okno zostanie wcześniej otwarte przez co dostanie się wiecej mieszanki pal-pow) co do powiększenia kanałów to jak wyobrażasz sobie to zrobić ?? co więcej mógłbym ci napisać .. nie przychodzi mi na myśl żaden ciekawy pomysł ;)

Conqeror napisał(a):
Z tego co wiem im szersze kanały tym więskze obroty

to źle wiesz , co ma kształt kanałów płuczących do obrotów wału korbowego ??
kanały płuczące odpowiadają tylko za przetransportowanie paliwa ze skrzyni korbowej do komory spalania a powiększone kanały płuczące nie zwiększą nawet ilości mieszanki pal-pow która dostanie się do komory a co dopiero obrotów wału korbowego ...
jeśli tak łatwo było by można zwiększyć obroty w silniku to dziś wueską wykręcałbym jakieś 10tys rpm <faja>
radziłbym ci poczytać kilka ciekawych książek o silnikach 2T to dowiedziłbyś się wielu ciekawych rzeczy o zasadzie ich działania i wtedy dopiero mógłbyś snuć teorie na temat ich przeróbki a nie piszesz głupoty

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 12:11 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
1angel napisał(a):
jeśli tak łatwo było by można zwiększyć obroty w silniku to dziś wueską wykręcałbym jakieś 10tys rpm <faja>


Można ale ten silnik zalicza się raczej do niskoobrotowych :P A dźwięki były by podobne jak w nowoczesnych szlifierkach... i krzywa momentu obrotowego była by bardziej stroma i umiejscowiona na wysokich obrotach :P Ale pierwsze co trzeba by było wywalić to ciężkie koło magnesowe.

=XrzysieK= osobiście zrobiłbym tak:
-polerka tłoka i do tego modyfikacja płaszcza
-wygładzenie i polerka kanałów
-wypełniacze w wale
-plan głowicy o około 1-1,5mm

Więcej nie ma sensu przerabiać, bo do normalnej jazdy to i tak za dużo i pewnie silnik wytrzymał by max 2-3 sezony

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 12:23 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
skoro tak to w jaki sposób wyobrażasz sobie zwiększenie tych obrotów ?? opisz kilka przykładów :P (widziałem silnik od WSK 125 przerobiony do gokarta osiągał ok. 10tys rpm kiedy seryjny ma ich niewiele ponad 5 , i wiem jakie elementy miał zastosowane i zmieniane)
co do momentu to jego umiejscowienie w moim silniku jest i tak na wysokich dość wysokich obrotach (specjalnie do tego dopasowałem tłumik i przerabiałem króciec gaźnika)
=XrzysieK=, nie pisał nic o tym że chce ruszać wał i rozbierać cały silnik ale jeśli już by do tego doszło to oczywiście nie mógłbyś zapomnieć o polerce skrzyni korbowej i zmniejszeniu jej szkodliwej pojemności (poza wypełniaczami można by zastosować podkowę)

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 12:37 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
1angel napisał(a):
skoro tak to w jaki sposób wyobrażasz sobie zwiększenie tych obrotów ?? opisz kilka przykładów :P (widziałem silnik od WSK 125 przerobiony do gokarta osiągał ok. 10tys rpm kiedy seryjny ma ich niewiele ponad 5 , i wiem jakie elementy miał zastosowane i zmieniane)


Akurat ja nie siedze tylko w silnikach WSK i nigdy nie miałem okazji nic przerabiać w takim, jedynie jakieś naprawy :P Ale najlepiej zapłon z Ogara (lekki wirnik zamiast ciężkiego koła)

1angel napisał(a):
co do momentu to jego umiejscowienie w moim silniku jest i tak na wysokich dość wysokich obrotach


Wysokie obroty to są dla twojego silnika ale ogólnie to jakieś nadzwyczajne obroty to nie są :P 125 to raczej nisko obrotowy silnik i duża moc z niskich obrotów czego brakuje w MZ :P

=XrzysieK= jak masz robić to zrób to raz a dobrze :P a nie co troche będziesz coś dokładał...

1angel napisał(a):
poza wypełniaczami można by zastosować podkowę


To już lekkie przegięcie :D Same wypełniacze dość mocno zwiększają ciśnienie w komorze korbowej, u mnie w S51 doprowadziło to do wyrwania simmeringów z karterów..

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 4:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Cze 02, 2007 7:10 pm
Posty: 887
Miejscowość: Wielkoposlka
właśnie :P te podkowy nie sa takie dobre :P im większe ciśnienie tym większe prawdopodobieństwo wystrzelenia simeringów lub ich zepsucie :P . . . 1angel, im więcej mieszanki przejdzie przez kanały płuczące tym większe ciśnienie się zrobi w komorze , czyli bedzie pod większym ciśnieniem pobierało mieszanke ( czy tak ?? ) . . . im więcej mieszanki sięspali tym większe obroty , czyż nie ?? :P ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 5:57 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
simson_s51, 1angel, on go robi tak żeby uzyskać max... nie obchodzi go ile to wytrzyma.. i mamy dostęp do profesjonalnego sprzętu opraz profesjonalistów ;)

dzięki za pomoc


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 6:08 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
to są tylko takie założenia bez poparcia technicznego , co do tych obrotów ja twierdze inaczej no ale nie mam faktów które by umocniły słuszność mojej wypowiedzi każdy inaczej to rozumuje więc nie umiem odpowiedzieć - nie znam się , co do silnika to można by kombinować z momentem bo wbrew pozorom nie jest to takie trudne , wystarczy zmienić długość dolotu i kąt otwarcia okna dolotowego (tzw. skracanie tłoka) z tym że gdy za dużo skrócimy tłok (okno będzie otwarte zbyt długo) podciśnienie przerodzi się w nadciśnienie i wypchnie zassaną wcześniej mieszankę do gaźnika no ale gdy uda nam się odpowiednio skrócić tłok to wartość momentu wzrośnie , co do długości dolotu to im króciec jest dłuższy tym moment jest wyżej , a im krótszy tym niżej , nie wiem jak to będzie się mieć w ogarze bo króciec jest łamany ale myślę że to będzie to samo (próbowałem w swojej WSK no i efekt był odczuwalny)

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 6:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
To zakładajcie podkowe membrane róbcie maksimum szlifów plany głowcy:D Nie bede pisał wszystkiego bo bedzie tego dużo:D

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 7:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
To mistrzu powiedz mi co dają 4 kanały , jesli nei dają obrotów i mocy

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 7:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
zależy w czym co gdzie i jak , chodzi o płuczące ?? w jakim silniku ?? i daj jakieś potwierdzenie że dają ci obroty skoro taki jesteś pewny ...

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 7:27 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Paź 04, 2007 7:14 pm
Posty: 9
Miejscowość: Tarnów
:-) elo elo jee a wiec tak zrobiłem wypełnienie wału, powiększyłem okno ssące i wylotowe, mam zamiar splanować głowice ok 1.5 mm :) tylko nie wiem czy powiększyć kanały płuczące czy nie :) i jeszcze jedna sprawa czy jak powiększyłem okna to mogę sie bawić z tłokiem czy nie e bo nie chce spaprać roboty :) dzięki Krzysiek za wystawienie t. :) z gory dzieki za info :-)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 7:46 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
no właśnie zależy ile powiększyłeś i które okna jeśli dolotowe to raczej nie wskazane byłoby skracać tłoka (pozostałe modyfikacje możesz wykonać) bo tak jak gdzieś wyżej napisałem mieszanka mogła by zostać z powrotem odessana do króćca

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 5, 6, 7 ]

MaximusResetus

97

31728

Pon Paź 29, 2007 7:41 am

Derek123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [223] Dodatkowe kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

piter24

16

6985

Nie Lis 09, 2008 11:11 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 50] 3 kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

sumarek

44

18617

Wto Lut 17, 2009 10:31 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [SIMSON 50] Kanały płuczące

krzysztofer00

8

4390

Czw Kwi 02, 2009 3:10 pm

krzysztofer00 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019] Dodatkowe kanały płuczące

kawa1232

4

3137

Wto Maj 26, 2009 1:25 pm

dawid1995 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 25 Queries | GZIP : Off ]