Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Kwi 16, 2025 10:33 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: TUNING nieszkodliwy ogarqua
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 8:40 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
Każdy z nas wie ze niektóre formy tunigu znacznie skracają żywotność naszego rumaka.W tym temacie chciałbem poruszyc opcję tuningu który nie skraca żywotności silniczka. ;d Wypowiadajcie się....

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 8:45 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Hmmm w sumie każdy tuning wiążący się z przyrostem mocy szkodzi silnikowi, można ewentualnie go usprawnić np. dając łożysko igiłkowe w główce korbowodu zamiast panewki, stosując łożyska na wał o luzie C3 (np. SKF), polerując skrzynie korbową, używać oleju innego niż mixol (przedłużanie żywotności świecy) i w sumie odpowiednia regulacja zapłonu i gaźnika daje dużo mocy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 8:56 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Kwi 30, 2006 11:59 am
Posty: 302
Miejscowość: Łańcut
Pojazd: 306 1.6
Żeby zwiększyć moc silnika bez utraty żywotności można jedynie zmienić układ kanałów. Jak każdy wie lepsze jest większe napełnienie cylindra, niż zmniejszenie komory prężania [po to m.in są turbosprężarki]. Planowanie głowicy podnosi sprawność ale zmniejsza żywotnośc o wiele bardziej niż zmiana ikładu kanałów mimo iż dają podobne efekty [większa moc i obroty].

_________________
He said my story was cool then he called me Bro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 9:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
a coś w stylu dysze wydech nie skracają ;D

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 10:52 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Każdy nawet najmniejszy tuning owocuje adekwatnie do przyrostu mocy osłabienie żywotności silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 12:43 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Niby tak ale zakładąjąc na wał łożyska dobraj jakości, otrzymujemu przyrost mocy i momentu obortowego (mniejsze opory tocznenia) ale nie skracamy żywotności silnka, wręcz przeciewnie, wał niamający zbyt dużych oporów wytrzymuje dłużej.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 6:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Odchudzenie tłoka, korbowodu.

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 9:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 31, 2007 7:52 am
Posty: 217
Miejscowość: PRG
Pojazd: Ogar 200
I wszystko jasne octanbooster ... ciecz co zwieksza ci oktany paliwa . dam przyklad subaru impreza po dodaniu octanbooster miala 35km wiecej niz subaru bez octanboostera. I nie nie wiem gdzie to kupic usłyszalem tylko na jednym forum
ps.Ta ciecz sie miesza z benzyna ale tszeba dac bodajze 2 razy wiecej oleju niz zwykle
pozdro.

_________________
...:::Jawa CZ 350:::...<---Doskonałe brzmienie dwucylindrowego dwusuwowego silnika Sprawia ze każdemu jednocylindrowemu silniczkowi świeca sie zalewa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 9:24 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
No, więc jak iw tym sens, żeby dawać jakiegos specyfiku co ci doda okatny, skoro musisz dolać więcej oleju, a co za tym idzie, więcej nagaru będzie się osadzać.

womax napisał(a):
Odchudzenie tłoka, korbowodu.
To jak najbardziej ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 7:30 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 31, 2007 7:52 am
Posty: 217
Miejscowość: PRG
Pojazd: Ogar 200
jesli masz pół syntetyka to nagar jest znikomy nawet przy 2 razy zwiększonej dawce. ;)

_________________
...:::Jawa CZ 350:::...<---Doskonałe brzmienie dwucylindrowego dwusuwowego silnika Sprawia ze każdemu jednocylindrowemu silniczkowi świeca sie zalewa.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 8:50 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
I zaczynają się schody... Silnik ogara nie powinien jeździć na bence 95 oktanowej, a tym bardziej na 98 i więcej... Silnik nie jest do tego przystosowany, a co za tym idzie skraca się żywotność silnika. A mity o tym, że na 98 lepiej idze to bajka. Gdy będę módł podłączyć aparat - na tym kompie nie dam rady, to zrobie wam fotę artukułu jaka jest różnica między benką 98 a 95 na przykładzie fiata pandy - przyrost mocy o 1KM (silnik jest do tego przystosowany), a margines błedu hamowni wynosi +/- 2KM.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 10:13 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Kwi 30, 2006 11:59 am
Posty: 302
Miejscowość: Łańcut
Pojazd: 306 1.6
98 jest przeznaczona do silników o wysokim stopniu sprężania [np 14:1], a zwykły silnik może jedynie pracować ciszej.

_________________
He said my story was cool then he called me Bro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 12:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
I przede wszystkim większa liczba oktanowa może dać efekt tylko w samochodach z komputerem (steruje on m.in. wyprzedzeniem zapłonu). a i tak efekt może być kiepski jak pisał =XawiD=. A artykuł ten był chyba w magazynie "Auto Technika Motoryzacyjna".

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 1:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
A i benkę 98 stosuje się też w silnikach z turbiną - mała liczba oktanowa może go zniszczyć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 1:06 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
No bo takie silniki maja niski stopień kompresji ale duże ciśnienie sprężania. Przy niskiej liczbie oktanowej paliwa wystąpiłoby spalanie stukowe.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów tuning

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

brabus9o

15

8248

Pią Sty 13, 2006 5:04 pm

SMOG Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ten tuning

omnia2005

13

6174

Nie Cze 11, 2006 5:13 pm

Zonk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning..

zawada

8

4895

Sob Paź 14, 2006 6:02 pm

Adrian31592 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning

ogar2007

3

3147

Czw Wrz 21, 2006 8:35 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Tuning

romet

1

2137

Nie Mar 18, 2007 7:24 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 21 Queries | GZIP : Off ]