Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Jawa Babetta - problemy z elektryka
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jawa-babetta-problemy-z-elektryka-t11241.html
Strona 1 z 1

Autor:  johhny [ Pią Kwi 04, 2008 6:22 pm ]
Temat postu:  Jawa Babetta - problemy z elektryka

Witam, na poczatku chcialbym zaznaczyc ze jestem zupelnie zielony w temacie jakim jest elektryka...

Pewnego czasu malowalem swoja babette i od tamtej pory mam problem z elektryka, to znaczy; pala mi sie zarowki (szczegolnie pierwsza) gdy motorower wejdzie na wyzsze obroty) ; normalnie powinna zarowka byc na 6v 21W ale ja dalem 12v myslac ze to i tak bedzie lepiej (powinno, prawda?) Za kazdym razem pala mi sie te zarowki gdy wejdzie motorek na wyzsze obroty.

Przednia żarówka: 6V 21 W
Tylna żarówka: 6V 5 W.

Odkrecilem niedawno bak (pod bakiem idą kable) i zauważyłem, że izolacja na takich zgrubieniach byla przypalona, wiec zaizolowałem ją... Co mam robić ? Jaka może być tego przyczyna ?? Pomozcie, z gory dzieki.

Tu podam schemat (te zgrubienia ktore mam na mysli mozemy zobaczyc na samej gorze schematu pomiedzy 2 reflektorami sa takie 3 prostokaty) Moze tam sa jakies oporniki albo cos i sie spalily ? ja nie mam pojecia ...

Image

http://img147.imageshack.us/my.php?imag ... 003dv5.jpg - link do schematu


Te zgrubienia na ktorych przypalona była izolacja do były złączki. przeczyscilem je, ale to nie to, dalej przepala...
Czy mozliwe jest ze pradnica wytwarza za duze napiecie ?

Autor:  Zigus [ Pią Kwi 18, 2008 9:14 pm ]
Temat postu: 

Babeta to motor 3kolowy z automatyczna skrzynia biegow?:D bo taka wlasnie mam :P. Po 1 tam jest napiecie 12 volt...wiec wszystkie zarowki daj na 12 volt.

Autor:  jawa1231 [ Pią Kwi 18, 2008 9:48 pm ]
Temat postu: 

Zapodajcie instrukcje do babetty po polsku.

Tez mam babette i jest tam 6V nie 12V na pewno nie w wersji 228 i 207

Babetta to nie koniecznie jest motorower 3kołowy posiadasz wersję dla inwalidy poprostu ,
Unikatowa maszyna , niepsująca się praktycznie, wygodna bo ma automat 2 biegi w modelach 210/215/pedałowiec \ i automatyczne sprzęgło i elektroniczny zapłon bezstykowy,
zapłon można ustawić na oko i nigdy sie nie przestawia , iskra jest zawsze fest i pali zawsze z półobrotu / dotyczy modelu na pedały / lub od pierwszego kopa / model na kopkę / i teraz najlepsze pali poniżej 2 litrów paliwa na 100 km i jest cichutka jak żadna inna jawka jadąc w ruchu ulicznym to silnika w ogóle nie słychać.

Polskie wynalazki z tym silnikiem stella/babetta z silnikiem 225 oraz kadet 110 automatic.
Lepszego sprzeta od babetty z tego okresu to sie nie uświadczy.

Ale jest ich bardzo mało i o cześci dość trudno jesli nie mieszka sie w Czechach badz okolicach .

Ale offtopa zrobiłem tak wyszło <faja>
pzdr.

Autor:  Zigus [ Sob Kwi 19, 2008 10:16 am ]
Temat postu: 

Czyli mam unikatowy motor?:D tylko ze mi sie silnik zrabal :| a dokladnie sprzeglo :| slizga sie.

Autor:  Jacek-J129 [ Sob Kwi 19, 2008 11:55 am ]
Temat postu: 

Zigus, Jak się sprzęgło ślizga, to pewnie tarcze do wymiany lub regulacja samego sprzęgła.

Autor:  Zigus [ Sob Kwi 19, 2008 4:56 pm ]
Temat postu: 

Ale to jest Jawa babeta z silnikiem automatycznym i tam jest sprzeglo slizgowe, takie ktore dziala za pomoca paska xD i w tej komorze nie ma oleju. Troche dzwiwne rozwiazanie ale takie zycie... nie ma jakiegos sklepu z czesciami do tego?

Autor:  Jacek-J129 [ Sob Kwi 19, 2008 5:11 pm ]
Temat postu: 

Zigus, Jeżeli chodzi Ci o napęd z paskiem klinowym to tam przecież oleju nie może być. Olej jak już na przekładni powinien być, dla smarowania.

Autor:  Zigus [ Sob Kwi 19, 2008 7:19 pm ]
Temat postu: 

Znasz jakis sklep z czesciami? do tego typu motorow?

Autor:  jawa1231 [ Nie Kwi 20, 2008 4:55 pm ]
Temat postu: 

Witam

Zigus nie znajdziesz do tego cześci bo jest to unikat w polsce jedynie to cos czasem na allegro mozna znaleść ale bardzo rzadko wszystkie łozyska simmery itp maja inne wymiary niz w typowej jawce.

Problem ze sprzegłem który opisałeś to jest to kwesta wymiany simmera , ze skrzyni przekładniowej przecieka ci olej do bebna sprzegła i dlatego cie sie slizga to sprzegło i jest problem z ruszaniem lub przerzucaniem na drugi bieg , w tym bebnie sprzegła ma być sucho jak pieprz wtedy to działa jak powinno / jak sama nazwa wskazuje sprzegło odśrodkowe suche/ .

Jak nie wiesz jak coś rozebrać i złożyc to pisz .

chetnie sie podzielę doświadczeniami z eksploatacji i naprawy tego niezwykłego motorka

Wstaw jakieś fotki jak masz , napisz jak długo masz ten sprzet i czy to jest dopiero twoja pierwsza usterka jaka cie sie przydarzyła w tym motorku.

napisz jak ci to szybko jezdziło przed usterką ?? jaki V-max ? :)
pozdrawiam

Autor:  Zigus [ Nie Kwi 20, 2008 5:12 pm ]
Temat postu: 

Moge sie podzielic wrazeniami, w dziale swoje sprzety, szukam wlasnie pomocy bo ja tego rozkrecic nie umie :/.

Autor:  jawa1231 [ Nie Kwi 20, 2008 10:48 pm ]
Temat postu: 

Zigus napisał(a):
Moge sie podzielic wrazeniami, w dziale swoje sprzety, szukam wlasnie pomocy bo ja tego rozkrecic nie umie :/.


a w czym jest problem dokładnie ?

tylko ci się to sprzęgło ślizga czy coś jeszcze ??

Autor:  Zigus [ Pon Kwi 21, 2008 3:54 pm ]
Temat postu: 

Kopka nie lapie za tryby, ale za to odbija :|

Autor:  jawa1231 [ Pon Kwi 21, 2008 5:20 pm ]
Temat postu: 

żeby dostać sie do tego sprzegła to musisz zablokować sobie zebatkę te co napedza lańcuch np. płaskim śrubokrętem a z lewej strony kluczem 17 odkrecić te nakretkę po wykreceniu tej nakretki wyjdzie ci całe sprzegło / mam na myśli ten beben po prawej nie ten od wału / i tam masz tego simmera co trzeba go wymienić , wszystko potem osuszasz i z powrotem składasz najlepiej te szczeki sprzegła wymoczyć w benzynie i te klocki cierne co są na tych szczekach możesz lekko przetrzeć papierem ściernym ale leciutko bedzie to wtedy jeszcze lepiej łapało niż dotychczasz / wczesniej zlej olej i po naprawie nalejesz go ponownie.

Pozdrawiam

[ Dodano: 11 Maj 2008, 00:48 ]
i co z tą babetta działa ??

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/