Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Akumulator i kierunkowskazy Ogara 205 Kadet Motorynka
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/akumulator-i-kierunkowskazy-ogara-205-kadet-motorynka-t1204-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  gwh [ Śro Mar 22, 2006 7:20 am ]
Temat postu: 

opór w tych przerywaczach robi bardzo wiele a jesli podłaczysz pzrerywacz 12v do instalacji 6v to nie jest powiedziaen zę zadziała

Autor:  Fredi [ Śro Mar 22, 2006 2:35 pm ]
Temat postu: 

Nie zadzialal jesli to by bylo przerywacz elektroniczny....Ale jak to bimetal chyba dobrze ?
Sprobuje to i zobacze jak bedzie...

Autor:  Artizzz [ Śro Mar 22, 2006 10:11 pm ]
Temat postu: 

Ludzie ludzie!
Fredi dobrze kombinuje z tym przerywaczem! zwykły przerywacz to nic innego jak bimetal czyli kawałek metalu który się nagrzewa i wygina. to czy się nagrzeje to zależy od tego jaki prad będzie płynął przez ten bimetal i NIE zależy to od napięcia pracy tylko od przepływającego prądu! a to czy podłączysz go pod 12V i 42W czy pod 6V i 20W to prąd i tak będzie prawie taki sam! więc ja sądzę i wiem że to wypali <ok> <ok>

Autor:  Fredi [ Pią Mar 24, 2006 6:25 pm ]
Temat postu: 

No wiedzialem ze bedzie dobrze dobrze :D:D:D Dzieki Artizzz :P chociaz ktos sie ze mna zgadza tutaj :P
Czesc kolego !! i pozdro dla wszystkich !!

Autor:  gwh [ Sob Mar 25, 2006 8:07 pm ]
Temat postu: 

jak już psiałem pod koniec po dłuzszych przemysleniach niepokił mnie tylko fakt 12v przeywacza przy 6 v ale skro działa to gratuluje

Autor:  ALBAN09 [ Śro Mar 29, 2006 2:29 pm ]
Temat postu: 

Błąd masz na schemacie!!źle z mostkiem prostowniczym połączyleś.Tu wrzucam poprawioną wersje schematu(według mnie moja powinna działać;)Pozdrawiam!!aha i ta cewka co jest u mnie polączona z prostownikiem, to ona niemoze z masą stykać!!

Autor:  Fredi [ Śro Mar 29, 2006 8:00 pm ]
Temat postu: 

No faktycznie...w samochodzie tak jest zrobione, od razu do masy nie idzie. Na poczatku tez chcialem tak zrobic a w koncu zmienielem decyzje :P . Dzieki ze napisales :) teraz jestem pewien jak trzeba robic :)
POZDRAWIAM serdecznie

Autor:  ALBAN09 [ Czw Mar 30, 2006 2:11 pm ]
Temat postu: 

no to był Twój błąd,i by wtedy niedzialalo,bo diody przewodza tylko w jedną strone a z cewki masz prąd zmienny,dlatego raz by przewodziło a raz nie.

Autor:  Diabloo [ Wto Sty 16, 2007 10:00 pm ]
Temat postu: 

jeśli pozwole sobie o coś spytac. W silniku 023 są 2 cewki i każda daje 6V?

Autor:  kroczus [ Wto Sty 16, 2007 10:45 pm ]
Temat postu: 

2 cewki świetle i każda daje 6V =tak

Autor:  Diabloo [ Czw Sty 18, 2007 3:07 pm ]
Temat postu: 

a jak je inaczej podłącze to dadzą 12V?

Autor:  kroczus [ Czw Sty 18, 2007 3:44 pm ]
Temat postu: 

inaczej znaczy szeregowo,bo fabrycznie są połączone równolegle

Autor:  =XawiD= [ Czw Sty 18, 2007 4:13 pm ]
Temat postu: 

Na jednym z forum zapodałem schemat (mojego autorstwa), ale nie sprawdzony. Cewka zapłonowa jest jak w ogarze 200, a w iskrowniku 3 cewki świetlne połączone szeregowo. A tu dodaje dokładny opis:

Za prostownikiem dałem regulator napięcia LM7808, który ograniczy podawane napięcie na akumulator do około 7,5V (powinien 8V ale tak nie da rady...). Za tym kondensator 1000uF, który zmniejszy wahania prądu. Oczywiście zwiększyłem "pojemność" prostownika na 8A (aby się nie przegrzał). Prostownik i LM7808, najlepiej przykręcić do radiatora, dla poprawy chłodzenia i wydajności.


http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... newnc2.jpg


Prośba do Artizzz'a:

Artizz czy takie połączenie da radę ładować??

Autor:  Artizzz [ Pią Sty 19, 2007 12:09 am ]
Temat postu: 

Artizzz odpowiada ;)
takia instalka nie ma prawa bytu :/ oto wyjaśnienie (zakładamy że magneto faktycznie ma moc 30W):
po pierwsze nie zastosowałbym stabilizatora napięcia w takim wykonaniu do ładowania aku. stabilizator LM7808 ma wydajność prądową bodajże do 1,5A, od biedy do ładowania aku wystarczyłoby. Ale według schematu on ma zasilać również zapłon i światła!! =XawiD=, mam nadzieję, że się pomyliłeś;)
Napięcie 8V jest za duże - powinno ono wynosić ok 7V, kondensator jest niepotrzebny - jego rolę spełni akumulator. Pozatym na niskich obrotach ładowania w ogóle nie będzie, a stabilizator wprowadzi tylko niepotrzebne straty :/ najlepiej więc w ogóle się go pozbyć.

Autor:  =XawiD= [ Pią Sty 19, 2007 12:03 pm ]
Temat postu: 

No dobra, a ta ma "prawo bytu"??:


http://img440.imageshack.us/my.php?imag ... widle5.jpg

Tu jest "prawie" to samo, tyle że 2 cewki są połączone szeregowo, a jedna.... osobno :).

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/