Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 09, 2024 2:12 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Przerywa-nie kręci takich obrotów na światłach.
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 11:02 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
Witam, mam pytanie, bo naprawiłem kumplowi rometa (3dni ciągłego naprawiania, ale już jeźdźi). tyle że jak włącze światła to go cos przerywa... Co to może być? Cewka padnięta? może gdzieś z masą stykać?

_________________
Simson is my life!

Simson SR50->Ogar 200->Choperek made by ja->Simson SR50->Suzuki Dr50-> Jincheng Knight 110cm, OGAR 200 i Simson S90 [*]->Simson SR90 Aktualnie Simson SR70!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 10:12 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 25, 2007 10:56 am
Posty: 986
Miejscowość: Papieskie okolice
Pojazd: buty
iskrzą platynki o ile sie nie myle. Gdy wlaczasz swiatla wzrasta natezenie i obciazenie jest wieksze, wiec zaczyna go dławić.

_________________
Pelas napisał(a):
ale to też możesz diagnoscie coś postawić i będzie dobrze. kumpel roxem którym gosciu w niemczech wygrywał zawodu na 1,4mili był na przeglądzie i diagnoste prawie w pion postawiło jak z rolek zjeżdzał xd oczywiscie pieczątka została wbita

ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 10:22 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
romek_s51, natęzenie nie może wzrastać ponieważ jest to stała wartość jaką robi cewka :) W połączeniach równoległych nateżenie rozchodzi się po odbiornikach jezeli nie ma to skupia się w jednym miejscu a jezeli są 2 to natęzenie dzieli się na 2 :)

np 20A jezeli jeden odbiornik jak 2 to maja po 10A :)

Co innego w połaczeniu szeregowym tu nateżenie jest stałe a napięcie się dzieli przykłądem są lampki choinkowe itp ;)

obciążenie co przez to rozumisz ?

Jedynie opór mógł wzrosnoć bo prąd płynie przez kabel itp Obciązenie nie zalezy od napięcia i natęzenia bo jak wzrasta natezenie i nnapięcie wzrasta opór. I w drógą stronę to samo.

Jeżeli się nie myle to połaczenia są równolegle czyli natęzenie prądu spada czyli opór jest mniejszy więc romek_s51, coś nie halo ;)

Z masą może się stykac sprawdziłbym wszystkie kable lecz może stacyjka zwarcie robić bądź jakis kabel o coś ociera ;)

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 11:55 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 25, 2007 10:56 am
Posty: 986
Miejscowość: Papieskie okolice
Pojazd: buty
Pumba widzę że z teorii jesteś nie najgorszy. Wiec ja ci to wytłumaczę teoretycznie.
Masz obwód tak jak tutaj. Jest pewne natężenie A i pewien opór R. Gdy światła są wyłączone to opór maleje, a skoro napięcie wynosi tutaj 6V, to żeby opór zmalał rzeczywiście musi zwiększyć sie natężenie. To nie jest obwód w którym jak wyłączysz coś, to nie działa wszystko.

Widze że szpanujesz wiedzą gdzieś na poziomie 2-3 klasy gimnazjum więc daruj sobie. Co rozumiem pod pojęciem obciążenia? Moc jaką pobierają odbiorniki ze źródła prądu, tutaj prądnicy. "coś nie halo" z tobą jesli tak mowisz.

Pumba92 napisał(a):
Jeżeli się nie myle to połaczenia są równolegle czyli natęzenie prądu spada czyli opór jest mniejszy więc romek_s51, coś nie halo ;)

Zajmę sie zdaniem " natezenie pradu spada czyli opór jest mniejszy". Wzór ogólny na opór elektryczny znasz, R=U/I. U jest to napięcie danego obwodu, tutaj przyblizymy do 6V. Natęzenie przykładowo 0,6 A. liczymy opor. R=U/I= 6V/0,6A = 10 Ohm. Teraz rozważmy twoje twierdzenie że jeśli natężenie spada to opór jest mniejszy. R=6V, I zmniejsza się, powiedzmy że o połowę, czyli 0,3 A. Według ciebie opór powinien sie zmniejszyć. Sprawdźmy.

R = U/I = 6V/0,3A = 20Ohm.

Hmm... coś twoje twierdzenie sie nie zgadza.


[quote-"Pumba92"]natęzenie nie może wzrastać ponieważ jest to stała wartość jaką robi cewka[/quote]
to wytłumacz mi w takim razie jak cewka moze "robic" nateżenie, w dodatku stałe, w dodatku przy obwodzie równoległym? O ile wiem to cewka jedynie gromadzi ładunek, jest biernym elementem obwodu.

_________________
Pelas napisał(a):
ale to też możesz diagnoscie coś postawić i będzie dobrze. kumpel roxem którym gosciu w niemczech wygrywał zawodu na 1,4mili był na przeglądzie i diagnoste prawie w pion postawiło jak z rolek zjeżdzał xd oczywiscie pieczątka została wbita

ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 12:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
romek_s51, dobra nie będe sie kłócił ale, napsiałem jak wzrasta to i to jak jedno zmniejszymy to opór będzie wiekszy xD

"nie zalezy od napięcia i natęzenia bo jak wzrasta natezenie i nnapięcie wzrasta opór"

Szpanuje wiedzą popacz na mój wiek do której gim chodzie wiec niczym nie szpanuje!

Więc nie wiem o co ci chodzi ?

Po raz nie na temat piszesz w każdym temacie co czytam zawsze of top xD

Chodzi mi o to że cewka wytważa se tam ileś nei ważne ile i ma stałe napięcie i dzieli natężenie na 2 odbioreniki i opór wzrasta nie ?

Hmm i jeszcze jedno co ma cewka świetlna do cewki zapłonowej ?

Powiedzmy że wzrasta opór i to wpływa na pracę silnika na biegu jałowym ?

Podkręć obroty biegu jałowego i sprawdź co się bdzie dziać jak to samo to sie z masą styka ;)

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 12:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Ja teraz powiem z własnego doświadczenia. Też naprawiałem kumplowi rometa (ogar 205) i był ten sam problem. Okazało się, że przełącznik w lampie był zepsuty i coś mu odbijało, że jak się włączyło światła to robił zwarcie i właśnie zaczynał przerywać, po wymianie lampy wszystko zaczęło działać. Ale u ciebie też może być cewka padnięta. Ja tak miałem w motorynce.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 12:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 25, 2007 10:56 am
Posty: 986
Miejscowość: Papieskie okolice
Pojazd: buty
Cytuj:
Hmm i jeszcze jedno co ma cewka świetlna do cewki zapłonowej

To że pracują w jednym obwodzie i magazynują ładunek wytwarzany przez prądnice, który jest wspólny dla wszystkich cewek, czyli jeśli włączone są światła to mniejszy ładunek jest przeznaczony na iskrę.


Cytuj:
Powiedzmy że wzrasta opór i to wpływa na pracę silnika na biegu jałowym


odpowiedzi doszukasz sie wyżej, jeśli mniejsze są obroty silnika to prądnica wykonuje mniejszą prace, więc wytwarza mniejszy ładunek elektryczny w polu magnetycznym. Dlatego może przerywać.

_________________
Pelas napisał(a):
ale to też możesz diagnoscie coś postawić i będzie dobrze. kumpel roxem którym gosciu w niemczech wygrywał zawodu na 1,4mili był na przeglądzie i diagnoste prawie w pion postawiło jak z rolek zjeżdzał xd oczywiscie pieczątka została wbita

ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 9:48 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Teorię macie Cool, ale praktyka <spoko> ......Chodzi jeszcze o podłączenie tzn. Równolegle i szeregowo.

Ale wątpię, że ktoś w pełni zrozumiał tą wypowiedź. Tak jak mówię, albo w podłączeniu wina, albo zapłon tzn. tak jak u mnie padła cewka, tak u innych może być to samo :D . Pozdro.

PS. Wyłączyłem dzisiaj światła i iskra była super. Gdy były załączone, to iskra zesłabła <Czytaj> . Przetestowane <spoko> .

[ Dodano: 7 Luty 2008, 10:51 ]
Nie najlepiej znam się na instalacjach elektrycznych, ale coś chyba wniosłem do tematu.
Człowiek uczy sie na swoich błędach, więc praktyka mówi sama za siebie ;) .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 10:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Słabnie, nie słabnie... może magneto już się rozmagnesowało?

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lut 16, 2008 10:12 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 25, 2007 8:45 am
Posty: 108
Pojazd: Suzuki Katana,
Mz Etz 150,
CBR 125 R 08'
Cewka za blisko magneta (obciera o koło zamachowe)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 12:07 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
mackus napisał(a):
Cewka za blisko magneta (obciera o koło zamachowe)

Mi tak obcierało, ale palił i w ogóle. Temat rozwiązany, więc nie potrzebnie pisałeś <spoko> .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 12:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
romek_s51, Nie wiesz nie pisz!.
mmateuszzz napisał(a):
Temat rozwiązany

Uwierzę jak mi to własny autor powie :P, koniec OT.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 3:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
Czy rozwiązany to nie wiem, sprawdze przełącznik, wymienie cewki (bo ma drugie z pizdrorynki), i zobaczymy co bedzie dalej ;)

[ Dodano: 17 Luty 2008, 14:34 ]
Miało byc cewki z "p i z d o r y n k i "

[ Dodano: 17 Luty 2008, 14:35 ]
mackus napisał(a):
Cewka za blisko magneta (obciera o koło zamachowe)


Przecież wtedy by był opór, chyba bym to zauważył...

[ Dodano: 17 Luty 2008, 14:36 ]
Co do chłopców "teoretyków" ktoś tam pisał o oporach itd, po ch... to piszecie? ja sie pytałem co mam zrobić, a nie chwalić sie błędną wiedzą z fizyki<lol>

_________________
Simson is my life!

Simson SR50->Ogar 200->Choperek made by ja->Simson SR50->Suzuki Dr50-> Jincheng Knight 110cm, OGAR 200 i Simson S90 [*]->Simson SR90 Aktualnie Simson SR70!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 18, 2008 6:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Spoko loko xD :) Troche minęło zani mcoś się ruszyl ow temacie a co z przewodami nie stykają się z masą nigdzie :?

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [OGAR 205] Silnik przerywa na światłach

tommo

7

3558

Pią Lip 30, 2010 11:43 pm

juhas99 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ogar 205 brak siły przerywa nie chodzi na swiatłach...

itkas

8

2941

Nie Mar 14, 2010 9:02 pm

Mastakilla121 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet] Na światłach strasznie przerywa, czasem gaśnie.

konrad14

13

7131

Śro Sty 26, 2011 8:15 pm

PrzemixLewix Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Nie ma wysokich obrotów, przerywa.

dexster11

0

1485

Śro Lip 14, 2010 2:19 pm

dexster11 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Wał nie kręci

Krzysiek787

7

2294

Śro Cze 03, 2009 6:31 pm

Maka_91 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 27 Queries | GZIP : Off ]