Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Cze 18, 2024 1:04 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Rozbiórka 027 part 2...
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 11:00 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
No i znowu wracamy do tematu. Poszedł mi gwint od szpilki cylindra. Z racji tego że nie posiadam takiego gwintownika dałem to sąsiadowi żeby nagwintował mi go na troszkę większy gwint ,żebym mógł wkręcić większą szpilkę, zgodził się i zabrał do roboty... nie było mnie przy jego wyczynach a kiedy wróciłem po silnik okazało się ,że pół gwintownika zostało w otworze na szpilkę <zły> On zamiast gwintować to tak jak się powinno czyli 2obroty w przód 1 w tył jechał z tym na maxa z siłą wiertarki do przodu. Powiedział ,że się tym zajmie ,no to dobra zostawiłem mu silnik na jeden dzień i jak wróciłem to okazało się ,że rozwiercił cały otwór wiertłem 10 i zadowolony chciał mi oddać silnik jako gotowy... <pukpuk> No ale nic, on aluminium nie spawa więc wziąłem go do siebie i tak stoi. Co można teraz z tym zrobić?? Ja mam dwa pomysły: w zakładzie zaspawać cały ten otwór i zrobić nowy lub nagwintować ten który jest na gwint 10 lub 12 i zrobić szpilkę która w części wkręconej do silnika będzie miała gwint 12 a reszta będzie stoczona na gw 5 i normalnie skręcona przy głowicy. Jak myślicie który z tych pomysłów jest lepszy?? I może macie jakieś inne propozycje??

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:08 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 01, 2007 12:04 pm
Posty: 330
Miejscowość: Chełm Śląski
Są 3 wyjscia:
kupujesz nowy karter ;]
wsadzasz szpilke i do otworu wlewasz jakis klej co to bedzie trzymał
zaspawujesz tą dziure aluminiem i robisz nowy gwint

ps.poco dawałes to takiemu kolesiowy co wiesz ze nie umi robic?? ja bym wydał te 10zł i kupił bym gwintownik i sam bym to zrobił

_________________
Jest jedna rzecz dla której warto żyć Simson i nie zmienia się nic!!!
Plan na Wakacje:
Cylinder 70/4 Almot
Wał s70MZA
Tłok MZA Jest!
łozyska na wale c3 SĄ!
gaźnik AMAL 19 czy jakos tak xd
20/100%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
ja sprobował bym z klejem np jakiś szybkowiażacy epoksyd albo jeździł na 3 szpilkach


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lip 24, 2007 8:08 pm
Posty: 1070
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Simson S51 Power
Konrad napisał(a):
albo jeździł na 3 szpilkach
No to by było dobre rozwiązanie, przecież jak bedziesz jeździć na 3 szpilkach to nic sie nie stanie, wiele motórzystów tak jeździ :P

_________________
.:$im$on:.

MANCHESTERUNITED

www.polskajazda.pl/Simson/S,51/12685


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:26 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lip 08, 2006 3:31 pm
Posty: 56
Miejscowość: Dzierżoniow
Cytuj:
kupujesz nowy karter
(y)
Cytuj:
wsadzasz szpilke i do otworu wlewasz jakis klej co to bedzie trzymał
nie wiem czy to będzie na tyle trzymało i równo ...
Cytuj:
zaspawujesz tą dziure aluminiem i robisz nowy gwint
najlepsze rozwiązanie ;]
Cytuj:
On zamiast gwintować to tak jak się powinno czyli 2obroty w przód 1 w tył jechał z tym na maxa z siłą wiertarki do przodu.

Gwintowników się nie cofa, poresztą jak robił 6 na 8 najpierw trzeba było to rozwiercić. Krzywo zaczął, albo krzywił i pękło ...
Zaspawać, przewiercić wiertełkiem 5 i nagwintować byłoby najlepiej!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
różnie mowią:) ja osobiście cały tamten sezon i nie zauważyłem różnicy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 5:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Cze 02, 2007 7:10 pm
Posty: 887
Miejscowość: Wielkoposlka
jak mi w komarku urwał się gwint to prawie ,żę nie miał siły jechać .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 7:04 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
misiolek napisał(a):
Gwintowników się nie cofa,
Cofa! Żeby zerwać z narzynki to co nagwintowałes.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 7:53 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lip 08, 2006 3:31 pm
Posty: 56
Miejscowość: Dzierżoniow
Narzynki się cofa, a gwintowniki nie - tak mi mówił mój staruszek, tak robiłem i nie widzę problemów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 11:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
To ciekawe... gwintownik to narzęcie do robienia gwintu w otworach a narzynka to urządzenie do robienia gwintu na czymś np. szpilka... A skoro jesteście tacy pewnie ,że gwintowników się nie cofa to zapraszam do Zabrza do ZCKOiZ do mojego nauczyciela Techniki mechanicznej pan mgr. Kubicz ,który wam w bardzo interesujący sposób uświadomi ,że się mylicie. Zapraszam też do CKP na praktyki gdzie powiedzą wam to samo jeśli pan Kubicz was nie przekona (w co wątpię). Nie ma żadnej różnicy czy to narzynka-na zewnątrz czy gwintownik-wewnątrz... i tu gwint i tu gwint, a więc żeby nie uszkodzić obrabianego materiału lub gwintownika trzeba cofać się co drugi obrót. A co sądzicie o szpilce z gwintem 12 na dole i stoczoną na gwint 6?? Aha jak założę go na 3 szpilki to wątpię że będę miał sprężanie...

[ Dodano: 29 Luty 2008, 00:09 ]
Aha i ile może kosztować zaspawanie takiej dziury?? Wiem ,że co zakład to inne ceny ale może ktoś z was ronił już coś takiego lub wie to z innego źródła??

[ Dodano: 1 Marzec 2008, 00:32 ]
I nie ważne już czy się cofa czy nie... Muszę się uporać z tym gwintem jakoś. Czy ktoś z was jeździł lub jeździ na 3 szpilkach?? Jak taka jazda wygląda?? Jest normalnie czy są jakieś problemy??

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 8:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Nie, na 3 szpilkach myśle, że to nie będzie super jeździć. Zawsze z jednej strony będzie lekko kompresja uciekać.

[ Dodano: 7 Marzec 2008, 21:55 ]
W motorynce odkręciła mi się jedna śruba i już ledwo jeździła. Po przykręceniu jak ręką odjął.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 8:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
Właśnie. Pamiętam jak miałem kiedy jeszcze nim jeździłem, też musiałem dokręcać bo wystarczył lekki luz i już nie było kompresji. A może spotkał się ktoś z taką redukcją gwintu gdzie na zewnątrz jest gwint 12 a wewnątrz 6?? Bo to było by dobre, wkręcił bym tą redukcję do tego rozwierconego i później nagwintowanego otworu i do środka szpilkę.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:02 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Zrób 3 pomysł z 1 postu.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
Ja jeszcze myslałem aby to cyna zalac ale by sie mogła roztopic i nie wytrzymac.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 12:05 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
cyna jest dość słaba jak o to chodzi :/ raczej nie. albo znajdę taką redukcję albo zaspawam bo na zrobienie szpilki stoczonej w połowie to prędko się nie doczekam.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Rozbiórka 027 part 3

Sk@tty1

9

2355

Sob Cze 07, 2008 10:35 am

Sk@tty1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 22 Queries | GZIP : Off ]