Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Maj 21, 2024 1:28 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Problem z motorynką z jajowatym silnikiem
PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 10:08 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 23, 2008 9:31 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pruszków
Witam
Zamieszczam nowy wątek, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Mam problem z motorynką z tym najstarszym jajowatym silnikiem. Leżakowała dość długo..
Co zrobiłem?
Przeczyściłem zbiornik, kranik, gaźnik. Zalałem paliwem 1:30. Iglica ustawiona na 2 od dołu z 4 rowków. Pływak na swoim miejscu. Śruba składu mieszaki wkręcona do oporu. Zapłon ustawiony na 3 mm przez ZZ (taki powinien być?). Przerwa na kowadełku 0,45. Iskra jak dzwon, paliwo się leje.
Odpalam za pierwszym kopem. Chodzi jak marzenie. Po chwili gdy łapie temperaturę zaczyna schodzić z obrotów. Dodanie gazu objawia się „buczeniem”(gdy otwieramy przepustnicę a brakuje paliwa). Sama gaśnie po chwili. Dopóki jest ciepła nie zapala. Zapłon sprawdzam, jest tam gdzie go ustawiłem, paliwo dochodzi. Świeca nowa Iskra F75 zalana i mocno czarna. Widać , ze pracowała ale ciężko. Po lekkim wykręceniu śruby składu mieszanki wogóle nie zapala. Gdy jest ciepła nie zapala, nawet z pychu. Iskra cały czas jak dzwon. Nie ma żadnego większego oporu na drodze tłok, cylinder, wszystko w normie, jakby tylko iskra gasła.

Ma ktoś pomysł co jeszcze i jak sprawdzić?

Pozdrawiam

_________________
Osa M50 i inne różności na kołach

Nr GG jest przypadkowy, potrzebny do rejestracji!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 12:34 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Gru 08, 2007 10:42 pm
Posty: 710
Miejscowość: Nowa Ruda
Pojazd: Był:
Ogar 205
Motorynka
Jawa 50
Aprilia rs 80
A teraz:
Golf II 1.3 NZ
Odpal silnik podkręć manetkę na maxa i zatkaj ręką filtr powietrza i odtykaj go na sekundę co jakiś moment.Możliwe że dysza gdzieś jest przytkana mimo że gaźnik czyściłeś.Ale jak piszesz jak sie zachowuje to wygląda to na gaźnik.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/RS,80/35388"

http://bikepics.com/members/koki92nr/98rs80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 5:52 am 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 23, 2008 9:31 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pruszków
Fakt. Muszę to sprawdzić. Dodatkowo zmniejszę przerwę na przerywaczu. Może coś pomoże.

Pozdrawiam

_________________
Osa M50 i inne różności na kołach

Nr GG jest przypadkowy, potrzebny do rejestracji!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 8:45 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
I jeszcze sprawdź lewe powietrze.
hotbird555 napisał(a):
na 2 od dołu z 4 rowków
Iglica oryginalna ma 3 rowki :|


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 8:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Driver96 napisał(a):
hotbird555 napisał(a):
na 2 od dołu z 4 rowków
Iglica oryginalna ma 3 rowki :|
Ale te nowe gaźniki teraz produkowane mają 4 ;)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 9:40 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
To na bank rozregulowany gaznik, albo kondensator ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 8:08 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 23, 2008 9:31 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pruszków
Uzbierało się parę cennych rad, dzięki. Jeszcze raz sprawdziłem zapłon i.... widać zerwało klin. Nowy klin założony i gra od pierwszego kopnięcia. Ale rewelacyjnie nie chodzi. Sprawdziłem uszczelnienie między gaźnikiem a cylindrem, jeszcze raz przeczyściłem gaźnik ale tam było czysto. Dalej jest dość słaba. Odpaliłem i zacząłem kręcić na chodzie zapłonem. Najlepiej reaguje na gaz na 4 mm przed ZZ? (czy ktoś wie ile ten silnik powinien w końcu mieć przed ZZ).
Kręcę śrubą składu mieszanki - moim zdaniem reakcja na tą regulacją jest tak znikoma, że śmiało mogę napisać - żadna. Świeca juz nie jest zalana, ale wciąż mocno czarna. Podniosłem iglicę o kolejny rowek w górę coby benzyny leciało więcej. Znikoma poprawa, ale jednak lepiej.

Co dalej mogę zrobić. Ładnie zapala na 4mm przed ZZ ale wciąż jest słaba.

Pozdrawiam

_________________
Osa M50 i inne różności na kołach

Nr GG jest przypadkowy, potrzebny do rejestracji!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 8:47 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 20, 2006 7:15 pm
Posty: 488
Miejscowość: Równe
Pojazd: Romet Ogar 900 '08
WFM M06 '59
hotbird555 napisał(a):
Kręcę śrubą składu mieszanki - moim zdaniem reakcja na tą regulacją jest tak znikoma, że śmiało mogę napisać - żadna.


U mnie było to samo. Stary gaźnik, który w ogóle nie reagował na regulację. Ogarek był bardzo słaby i dopiero po kupnie nowego działa jak powinien :)


hotbird555 napisał(a):
Świeca juz nie jest zalana, ale wciąż mocno czarna.


Albo za dużo paliwa w mieszance albo walnięty simmering.

_________________
Romet Ogar 900 '08
Romet Chart 210 '90
WFM M06 '59
Romet Ogar 205 '86


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 10:07 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 23, 2008 9:31 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pruszków
Znalazłem jeszcze jeden mankament. Brak uszczelki pod śrubą zabezpieczającą dysze składu mieszanki. Zobaczę czy coś ożywi tą regulację jak założę uszczelkę. Może faktycznie łapie lewe powietrze?

Chmm... zakup nowego gaźnika raczej nie rozważam, wolę raczej wymienic dysze, ale te wyglądają jeszcze na fabryczne. Raczej pokręcę jeszcze tym co mam. Faktycznie okopcona świeca mówi o zbyt bogatej mieszance, ale co mam zrobić jak sprzęt na takiej lepiej chodzi?

O co chodzi tym simeringiem? Co i gdzie ma być uszkodzone? Że niby wali olejem ze skrzyni biegów do skrzyni korbowej? Wtedy szedłby niezły kopeć z rury wydechowej. A u mnie spalin prawie nie widać. Na spiryt chodzi czy co?

Pozdrawiam

[ Dodano: 6 Lipiec 2008, 22:25 ]
Silnik poszedł do gruntownego przejrzenia i wymiany paru elementów. Teraz "gra i buczy" jak fabryka. Została jeszcze regulacja tego "dziwnego" gaźnika.

Czy komuś się lała z gaźnika benzyna po odkręceniu kranika? Wylewa się z pod przycisku przelewu. Jakim cudem? Dałem nową uszczelką pod pokrywę od pływaka. Pływak na swoim miejscu. Odkręcam kranik i ... leje się po gaźniku. Co z tym zrobić?

_________________
Osa M50 i inne różności na kołach

Nr GG jest przypadkowy, potrzebny do rejestracji!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Motorynka] Problem z instalacja i silnikiem

siwy_1992

8

3017

Sob Paź 04, 2008 7:14 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [ Motorynka] problem z silnikiem chodzi o magneto

lubie jazz

6

1888

Wto Lip 08, 2008 10:10 pm

lubie jazz Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. motorynka z silnikiem od komara

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

karczi

15

4966

Pon Kwi 21, 2008 2:01 pm

wujo14 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Motorynka] 2 problemy z silnikiem dwubiegowym romet

rivamen

0

1440

Śro Lip 25, 2007 8:49 pm

rivamen Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problem z silnikiem

pawel_ogar

6

2469

Sob Kwi 01, 2006 6:21 pm

DAMIAN Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 24 Queries | GZIP : Off ]