Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Chart 210] Sworzeń i napęd licznika
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/sworze-i-nap-d-licznika-t17294-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  yazimoo [ Pią Sty 30, 2009 10:02 am ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

Wręcz nie pojmuje czemu te charty wam tak mulą... Co do benzyny to czemu tak jeździsz? Mówię Ci lepiej jeździj normalnie na Pb95 bo 98 i tak Ci nie pomoże w niczym, a tylko jest droższa. Co do oleju Orlen 2T Semisynthetic to jest to bardzo dobry olej jak na taką cenę, u mnie kosztuje on 10-15zł, a nagaru praktycznie zero, po 2000km na głowicy nie było praktycznie nic, tylko tyle, że wystarczyło szmatką zjechać, a po Mixolu jak ściągnąłem głowice po 2000km to były grudy nagaru, że prawie tłok dobijał. Aha jeszcze jedno co do tłoka to lepiej nie wbijać młotkiem, nie chodzi tu już o korbowód który możesz przyblokować i niby nic się nie stanie ale jednak lepiej faktycznie tłok podgrzać na kuchence albo nalać benzyny i podpalić go na chwile, sworzeń wejdzie wtedy faktycznie prawie jak w masło.

Autor:  szachcik [ Sob Sty 31, 2009 7:35 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

yazimoo napisał(a):
Co do benzyny to czemu tak jeździsz? Mówię Ci lepiej jeździj normalnie na Pb95 bo 98 i tak Ci nie pomoże w niczym, a tylko jest droższa..

Jeżdżę tak dlatego że u mnie na najbliższym cpn'ie 98 nie jest praktycznie chrzczona bo słabo się sprzedaje, teraz i tak na miejsce 98 wsadzili jakieś bio do diesla. 98 ma więcej oktanów czyli teoretycznie większa siła wybuchu no i kiedyś jak odwoziłem koleżankę to zabrakło wachy a miałem mało kasy i wlałem 95, masakra, przymulał jak nigdy.

Autor:  czarekd [ Sob Sty 31, 2009 9:11 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

wręcz przeciwnie :] większa liczba oktanowa to nie większa sila wybuchu, tylko mniejsze prawdopodobieństwo spalania stukowego.

Autor:  szachcik [ Sob Sty 31, 2009 9:14 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

Aaaaaa.... to inna historia. Ale na 98 lepiej mi się zbierał. Pewnie przez to że mniej wody :D

Autor:  adamus007 [ Nie Lut 01, 2009 1:05 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

A jeszce takie pytanko, bo wczesniej (przed rozebraniem Charta) z rury wydechowej cos cieklo, tak jakby olej ze skrzyni, ale to bylo cos konstystencji smaru, rozebralem motor, przechylilem rure i z kolanka jak i z rury wylalo sie jakies 200ml benzyny, i potem ten olej, ale on sciekal jakies 3h, bylo go moze z pol szklanki, Czego to moze byc wina ?? Nie wiem czy simmering wymieniac czy co...

Autor:  szachcik [ Nie Lut 01, 2009 2:30 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

To olej z mieszanki który się nie spala, zostaje w tłumiku. Spróbuj jeździć na innym oleju, to może nie będzie tak ci się działo, możesz też trochę inaczej ustawić zapłon żeby było lepsze spalanie. Olej ze skrzyni nic do tego nie ma. Jakby ci simmering puścił to by ci dymił, dławił się itp.

Autor:  adamus007 [ Nie Lut 01, 2009 3:33 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

To ja z zaplonem sie pobawie, tylko jak go powinno sie ustawic ?, czytalem na forum ale dalej nic nie czaje :/ Jak tlok jest w gornym max. polozeniu to jak powinien byc ustawiony ? albo w dolnym polozeniu ??

Autor:  szachcik [ Nie Lut 01, 2009 4:36 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

Tak się powinno ustawiać zapłon w charcie, ale jak jeździsz na mixolu to też go zmień. Ten na którym ja jeżdżę kosztuje od 10zł do 15zł. Na każdym cpn'ie

Image

Autor:  adamus007 [ Nie Lut 01, 2009 5:20 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

Zwrot zewnetrzny do dolne czy gorne maxymalne polozenie tloka ???

---- Połączono -----

A i jeszce jaka powinna byc iskra na b. dobrze ustawionym zaplonie ??

Autor:  adriandlugi [ Nie Lut 01, 2009 5:34 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

górne, a tak po za tym to iskra nie ma nic do ustawiania zapłonu w elektroniku

Autor:  adamus007 [ Nie Lut 01, 2009 6:23 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

czyli jak teraz tlok dochodzi maximum 3mm przed "gorna" krawedz tulei ( to jest jego najwyzsze polozenie) to na jakies 5mm przed gorna krawedzia cylka i tulei powinien sie zgrac ten punkt L ze strzalka ??

---- Połączono -----

I jeszce wazna sprawa, bo ten zaplon ma byc ustawiony, jak tlok idzie do gory i 5mm przed krawedzia jest czy jak juz schodzi w dul i jest te 5mm przed krawedzia cylindra ??

Autor:  szachcik [ Nie Lut 01, 2009 6:27 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

od 0,6mm do 2mm ja bym tak ustawił na 1,5mm chyba że nie masz suwmiarki do ustaw na 2mm

---- Połączono -----

jak do góry

Autor:  adamus007 [ Nie Lut 01, 2009 7:38 pm ]
Temat postu:  Re: [Chart 210] Sworzeń i napęd licznika

Sławku, i wtedy nie powinno "zygac" ta benzyna z olejem tak ?? Chociaz ja mysle ze to ze skrzyni bierze olej, bo to jest strasznie geste... Chyba ze sie myle.

A i jeszce jedno, bo to, ze wylatuje niespalona benzyna to wina zle wyregulowanego gaznika, ale w tym problem, ze jak ja kupilem charta to bylo wporzadku wsyztko i gaznik byl k60b, teraz go rozebralem ale nei wiem jak sie reguluje go, bo tam nie ma iglicy itp. Podpowiecie cos jak to zrobic ??

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/