Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Silnik Charta a tłumik
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/silnik-charta-a-t-umik-t25196.html
Strona 1 z 2

Autor:  Koval [ Śro Cze 09, 2010 10:31 pm ]
Temat postu:  Silnik Charta a tłumik

Sytuacja wygląda tak: mam komarka do którego został włożony silnik Charta, ale wydaje mi się że jest po prostu słaby, bo kumpel bierze mnie na przyspieszenie Ogarem <wow> . Zębatki są identyczne jak w Charcie, lecz koła są trochę większe bo nie 17 a 19 cali, ale myślę, że to nie wpływa mocno na osiągi. Zastanawia mnie sprawa tłumika, który jest od komara ojapier myślę, że to przez niego nie ma pełnej mocy, ale czy to robi aż tak ogromną różnicę? Czy jeśli założę tłumik np. od simsona to dostanie mocy? Proszę o porady, opinie. Z góry dzięki ;-)

Autor:  kroczus [ Śro Cze 09, 2010 11:50 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

do oryginalnego charta, oczywiscie oryginalny tłumik - dopiero po przeróbkach mógłbyś myślec nad zmianą tłumika ,albo zrobic spawaka

Autor:  krzysiuslapa [ Czw Cze 10, 2010 8:46 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Ja w charcie, żeby mieć jakąś "moc" to muszę mieć założony tłumik i gaźnik połączony z puszką za pomocą gumy.
Bez tego silnik prawie mocy nie ma, źle wkręca się na obroty, a bez gumy na gaźniku potwornie i obrzydliwie buczy dobani
Wydech z simka już na pewno lepszy niż z komarka :) , ale lepiej z charta dać uważam.

Autor:  rafik543211 [ Czw Cze 10, 2010 9:07 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Wiesz co może zrób tak by sprawdzić czy to przez tłumik. Na początek kup sobie stopery (przydadzą się), odkręć tłumik, ale zostaw kolanko, weź go w odpowiednie miejsce i przejedź się. Jak bedzie różnica to wszystko jest oczywiste. A jak chcesz powrócić do takiego chartowskiego stanu rzeczy to w silniku daj jakąś miejszą zębatke o ząb lub 2 (raczej 2). I powinno pomóc.

Autor:  yazimoo [ Pon Cze 14, 2010 11:01 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Bez wydechu to już pewnie w ogóle będzie lipa. Simsonowski taki jak i chartowski, kup simsonowski ale jakiś DDR albo a`la DDR, byle by nie węgra bo nie ma stożka w środku, nie ma rezo i jest dupa.

Autor:  rafik543211 [ Wto Cze 15, 2010 7:56 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

A mu nie było lipy chodził normalnie się wkręcał i wogóle. Więc nie wiem czemu tak uważasz.

Autor:  rafik543211 [ Wto Cze 15, 2010 7:57 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

A mu nie było lipy chodził normalnie się wkręcał i wogóle. Więc nie wiem czemu tak uważasz.

Autor:  Pelas [ Wto Cze 15, 2010 8:27 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

komar ma z tylu malutką dziurke (koncówka wydechu tak gdzie spaliny wylatują) weź to lekko przytnij szlifierką żeby dziurka była większa i zobacz:P już widzialem charta co jeździł na wydechu komara ale właśnie z lekko usiętą końcówką i normalnie chodził.
PS Yazimmo gdzie w seryjnym charcie rezo <lol>

Autor:  yazimoo [ Wto Cze 15, 2010 9:24 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Jakbyś chciał zauważyć rezonans w dwusuwie zawsze występuje - no chyba, że się kupuje blokowane pseudosporty, czy "wybebesza" się tłumiki lub całkiem je ściąga i twierdzi, że dużo lepiej jeździ, a prawdą to nie jest.

--------- 15 Cze 2010 09:26 Połączono ---------

P.S. Nie znam budowy chartowskiego wydechu, seria simson ma tak skonstruowany wydech, że rezo występuje tylko moc jest oddawana na tyle płynnie, że tego nie czuć.

Autor:  krzysiuslapa [ Wto Cze 15, 2010 5:01 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Pelas, rezo jest w charcie (u mnie) po 40km/h. Pomijając fakt, ze Vmax jest 50 :/
Jak jadę pod górkę na 3 to puki nie spadnie poniżej 40 to jedzie jakoś, a jak spadnie poniżej 40 to czuć, że szybciej schodzi z obrotów (wymięka).

Ja polecam kupić wydech charta. Komarek jest lżejszy więc przyspieszenie będzie jak w charcie za to Vmax powinien być większy (większe koła).

Autor:  reso [ Pią Cze 18, 2010 10:06 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Tłumik charta czy simka może być ja mam silnik simka tłumik charta i ładnie śmiga. :) krzysiuslapa u mnie też tak było i teraz tez jest że jak nie ma siły to schodzi do pewnych obr i ciągnie.

Autor:  jarek105 [ Sob Cze 19, 2010 8:17 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

ale zeby tlumik ci z komara dzialal to go rozpruc trzeba bo on malutki przelot ma i chacik sie dusi

Autor:  Koval [ Śro Cze 23, 2010 9:04 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

Witam ponownie. Skołowałem sobie tłumik od simacza i teraz poprostu rozpruwam szosy w porównaniu do tego co było wcześniej ;]. Na razie tak tylko mam przymocowane żeby się dało jechać, ale jutro się za to biorę i mogę śmigać.

Autor:  krzysiuslapa [ Czw Cze 24, 2010 5:28 am ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

to gites
Miłej jazdy życzę :)

Autor:  pawel1men [ Nie Cze 27, 2010 12:44 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik Charta a tłumik

po co zakładałeś ten tłumik ;[ teraz nie wezmę cie na przyspieszenie ;[

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/