Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 12, 2024 7:23 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 10:02 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 01, 2008 6:28 pm
Posty: 141
Miejscowość: zaczernie
Pojazd: sprzedane:
ROMET 50T-1
A wiec mam zamiar zrobić w moim motorku zapłon bateryjny z ładowaniem na 12v. Wiem że są już takie tematy na forum lecz większość dotyczy ogara 200 i nie są dobrze objaśnione. Najważniejsze dla mnie jest to co bym musiał kupić oprócz aku oczywiście i jakiś schemat z porządnym opisem. I jeszcze jedna sprawa mój romet bez problemu radzi sobie z żarówkami 12v a tylna nawet (chromuje-tak wygląda) pali.

_________________
Sprzedam Dellorto PHBN 16mm
http://motokirc.pl/sprzedam-f13/sprzedam-dellorto-phbn-16-t30610.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 9:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Zrobisz, ale zapłon bateryjny robi się przeważnie na samej krzywce. Bo tak to to sensu nie ma.
Tylko pamiętaj. Ładowanie !

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 10:33 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 01, 2008 6:28 pm
Posty: 141
Miejscowość: zaczernie
Pojazd: sprzedane:
ROMET 50T-1
Czyli cewke w/n zdjąć i zamiast niej podłączyć aku, w miejsce cewki w/n wstawić zwyczajną świetlna i z wszystkich zrobić ładowanie aku? I mam jeszcze regulator napięcia ok kinga i przez niego można połączyć ładowanie aku i jak to zrobić ba ma aż 4 piny?

_________________
Sprzedam Dellorto PHBN 16mm
http://motokirc.pl/sprzedam-f13/sprzedam-dellorto-phbn-16-t30610.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 12:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Chodzi mi o to że zapłon bateryjny lepiej zrobić na samej krzywce, bynajmniej są tego jakies efekty. Wypierdalasz magneto i dajesz samą krzywkę, kosztem tego że źródło prądu znika. Wszystko musiał byś mieć z aku, zapłon światła itd nie mając ładowania.

Tak działa to właśnie na zasadzie że zamiast cewki zapłonowej dajesz akum. Tylko nie widzę sensu po co to robić?

Co do regulatora nie wiem jak się to ma, nie wiem który pin jest od czego :D

Schemat ci mogę podać bateryjnego.
tutaj masz na przykładzie simsona, wiem że robiłem bez kondensatora i działało.
http://iv.pl/images/07084040671138848485.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Einkg-DA ... re=related O :P

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 2:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Człowieku bez urazy, ale nie wciskaj tu takich głupot. Masz Ty pojecie co w ogóle robi zapłon bateryjny? Masz pojęcie jak to działa? Jakie są korzyści, a jakie wady? Mi się wydaje, że nie!

BEBAK napisał(a):
Chodzi mi o to że zapłon bateryjny lepiej zrobić na samej krzywce, bynajmniej są tego jakies efekty

To zdanie nie ma najmniejszego sensu.

BEBAK napisał(a):
Wypierdalasz magneto i dajesz samą krzywkę, kosztem tego że źródło prądu znika. Wszystko musiał byś mieć z aku, zapłon światła itd nie mając ładowania.


Gdzie tu logika? Będzie woził na siedzeniu akumulator 12V 72Ah? Moim zdaniem takie rozwiązanie jest bez sensu. Policzmy sobie, zapłon ok 20W, światło przednie 15W, tylne 5W, to już mamy 40W ciągłego poboru mocy z akumulatora. Przy akumulatorku 5Ah to by wyszło około godzinki jazdy. Czarno to widzę.

Co do krzywki. No i co to zmienia, poza tym, że silnik szybciej kręci obroty? Co ma z tym wspólnego zapłon bateryjny? Na tym przykładzie tylko udowadniasz, że można zmienić charakterystykę pracy silnika, poprzez usunięcie koła zamachowego, ale gdzie tu jakiś argument za lub przeciw zapłonowi bateryjnemu? W tym przypadku po prostu musisz go mieć, bo inaczej nie było by iskry, ze względu na brak magneta i nic poza tym!

Po pierwsze mając zapłon zasilany z akumulatora, mamy zawsze mocną i pewną iskrę przy otwarciu przerywacza, czego nie można powiedzieć o zapłonie zasilanym z prądnicy.
Po drugie, dzięki takiemu rozwiązaniu silnik lepiej pracuje i lepiej odpala, lepiej spala mieszankę za sprawą mocnej, pewnej iskry.
Po trzecie - można zamontować moduł tranzystorowy, co osobiście bardzo polecam, dzięki któremu iskra jest jeszcze lepsza i mocniejsza, przerywacz (platynki) duuużo wolniej się zużywają (szczególnie styki), nie potrzeba wtedy awaryjnego kondensatora, przez który niejeden użytkownik Rometa, Simsona czy Jawki miał lub ma problemy.
Stosując rozwiązanie trzech cewek ładujących, w razie jakiejś awari, np rozładowania akumulatora - można go odłączyć i na samych cewkach dojechać do domu.

Tutaj już do autora, załączam prosty schemat podłączenia, oczywiście jeżeli masz tam jakąś stacyjkę, czy coś musisz to sobie uwzględnić:

Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 2:17 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 01, 2008 6:28 pm
Posty: 141
Miejscowość: zaczernie
Pojazd: sprzedane:
ROMET 50T-1
bigsoft napisał(a):
Człowieku bez urazy, ale nie wciskaj tu takich głupot. Masz Ty pojecie co w ogóle robi zapłon bateryjny? Masz pojęcie jak to działa? Jakie są korzyści, a jakie wady? Mi się wydaje, że nie!

BEBAK napisał(a):
Chodzi mi o to że zapłon bateryjny lepiej zrobić na samej krzywce, bynajmniej są tego jakies efekty

To zdanie nie ma najmniejszego sensu.

BEBAK napisał(a):
Wypierdalasz magneto i dajesz samą krzywkę, kosztem tego że źródło prądu znika. Wszystko musiał byś mieć z aku, zapłon światła itd nie mając ładowania.


Gdzie tu logika? Będzie woził na siedzeniu akumulator 12V 72Ah? Moim zdaniem takie rozwiązanie jest bez sensu. Policzmy sobie, zapłon ok 20W, światło przednie 15W, tylne 5W, to już mamy 40W ciągłego poboru mocy z akumulatora. Przy akumulatorku 5Ah to by wyszło około godzinki jazdy. Czarno to widzę.

Co do krzywki. No i co to zmienia, poza tym, że silnik szybciej kręci obroty? Co ma z tym wspólnego zapłon bateryjny? Na tym przykładzie tylko udowadniasz, że można zmienić charakterystykę pracy silnika, poprzez usunięcie koła zamachowego, ale gdzie tu jakiś argument za lub przeciw zapłonowi bateryjnemu? W tym przypadku po prostu musisz go mieć, bo inaczej nie było by iskry, ze względu na brak magneta i nic poza tym!

Po pierwsze mając zapłon zasilany z akumulatora, mamy zawsze mocną i pewną iskrę przy otwarciu przerywacza, czego nie można powiedzieć o zapłonie zasilanym z prądnicy.
Po drugie, dzięki takiemu rozwiązaniu silnik lepiej pracuje i lepiej odpala, lepiej spala mieszankę za sprawą mocnej, pewnej iskry.
Po trzecie - można zamontować moduł tranzystorowy, co osobiście bardzo polecam, dzięki któremu iskra jest jeszcze lepsza i mocniejsza, przerywacz (platynki) duuużo wolniej się zużywają (szczególnie styki), nie potrzeba wtedy awaryjnego kondensatora, przez który niejeden użytkownik Rometa, Simsona czy Jawki miał lub ma problemy.
Stosując rozwiązanie trzech cewek ładujących, w razie jakiejś awari, np rozładowania akumulatora - można go odłączyć i na samych cewkach dojechać do domu.

Tutaj już do autora, załączam prosty schemat podłączenia, oczywiście jeżeli masz tam jakąś stacyjkę, czy coś musisz to sobie uwzględnić:

Image


Wielkie dzieki człowieku czaje ten schemat tylko jak tam podłaczyć ten regulator napiecia on ma 4 piny które nie są podpisane. O i cewka może być od simka
oto ten regulator Image

_________________
Sprzedam Dellorto PHBN 16mm
http://motokirc.pl/sprzedam-f13/sprzedam-dellorto-phbn-16-t30610.html


Ostatnio edytowany przez krystian_kloc, Nie Sie 22, 2010 2:26 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 2:25 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Schemat poprawiłem bo był mały błąd na nim (z mostkami), co do regulatora - skoro nie ma oznaczeń, to musisz dowiedzieć się z jakiego on jest skutera i przejrzeć schemat instalacji, co gdzie jest podłączone.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 2:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 01, 2008 6:28 pm
Posty: 141
Miejscowość: zaczernie
Pojazd: sprzedane:
ROMET 50T-1
Jest on od benzera choppera a cewka butelkowa może być od simka czy jakaś inna i cewki maja być swietlne czy w/n

_________________
Sprzedam Dellorto PHBN 16mm
http://motokirc.pl/sprzedam-f13/sprzedam-dellorto-phbn-16-t30610.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 11:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
bigsoft nie jestem z zawodu elektronikiem jak Ty. :) Próbowałem mu to wytłumaczyć trochę na moje rozumowanie :D

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [019]Zapłon bateryjny
PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 4:28 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Ok, rozumiem, po prostu czasem mnie trochę ponosi, nie chciałem być za ostry, ale ok koniec OT :D


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zapłon bateryjny

kamilkudlak

5

3195

Czw Lut 15, 2007 6:48 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon bateryjny

likom1

9

4493

Sob Cze 02, 2007 9:35 am

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów zapłon bateryjny

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

likom1

40

10972

Śro Sie 08, 2007 5:12 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów zapłon bateryjny

przemo646

1

2586

Nie Cze 08, 2008 4:20 pm

F2B Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zapłon bateryjny i ładowanie

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DaN

16

8231

Nie Wrz 04, 2005 8:27 pm

DaN Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 25 Queries | GZIP : Off ]