Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 8:10 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 9:07 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Witam,

Założyłem jakieś 100km temu nowy tłok ZMD i pierścienie. Podciąłem tłok od strony ssania minimalnie, jakieś 0,5mm i podniosłem okno wydechowe o jakieś 2-2,5mm. I teraz mam problem z silnikiem, gdy jest zimny ma bardzo ciężko odpalić, odpala i gaśnie i tak w kółko, nie raz i 20x muszę kopać a gdy jest ciepły pali od kopa. Dawniej jak był zimny to wystarczyło go przelać i odpalać bez gazu i odpalił za pierwszym ale trzeba było poczekać parę sekund żeby się trochę rozgrzał, bo nie mógł wejść na obroty na początku. Co może być przyczyną tego, że nie pali jak zimny, a jak ciepły to odpala zawsze i czy z gazem czy bez. Zwykle bywa na odwrót, że ciepły nie pali... :/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 9:10 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 29, 2010 3:39 pm
Posty: 85
Pojazd: Romet ogar 205
mi też nie chce odpalić zimny dla czego w wcześniej odpalał a tera nie dołączam się do pytania


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 6:55 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Ciepło powoduje minimalne zwiększenie średnicy tłoka. Może po prostu cyl masz nadwymiarowy (np. 38,5mm przy tłoku 38mm). Wtedy gdy od ciepła spuchnie to zwiększa się kompresja i dopiero wtedy zaczna działać prawidłowo. Zależy jak mocno się on musi nagrzać by pracował normalnie. Chyba że bardziej jest to wina tych twoich przeróbek to się w tym zbytnio nie znam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 7:05 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Cylinder jest nominalny i przy wyjechanym tłoku i pierścieniach palił od kopa, a założyłem nowe to nie ma kompresji? Niemożliwe raczej...

A jak włożyłem pierścień w cylinder to były tylko 2 minimalne prześwity pod słońce między pierścieniem a gładzią cylindra.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 12:25 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Regulowałem zapłon i gaźnik, zlikwidowałem lewe powietrze na króćcu. Niby przez trochę było ok po tych czynnościach (ok. 2dni) ale teraz jest tak jak opisałem w 1-wszym poście.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 2:37 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Różnica jest taka że tłok który ma już przebyte powiedzmy te 500km jest już dopasowany pod konkretny cylinder to samo pierścienie. A to że założłeś nowe to nie znaczy że tą kompresje ma bo jest taka sytuacja że cylinder jest do szlifu. A jak jest z obrotami? Jakość iskry jaka jest? I wogóle jaka świeca jest założona?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 2:56 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Świeca F95, gdy już się rozgrzeje nie ma problemów z obrotami, są i wolne obroty i lekko wkręca się na wysokie. Iskra jest niebieska, lub jak zwiększę przerwę na świecy to biało-niebieska. Fakt faktem tak jak napisałem, tłok i pierścienie mają przebyte dopiero około 100km, więc nie są jeszcze dobrze dotarte, jak na razie przy docieraniu go nie muliłem ani nie piłowałem strasznie, dbałem tylko o to żeby podczas trasy robić krótkie przerwy co jakieś 10km, aby mógł trochę ostygnąć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 7:50 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
A nalej mieszanki bezpośrednio pod świece i czy zapali. Ale coraz bardziej wydaje mi się że to wina tych przeróbek ale w takim tuningu się nie znam więc nie powiem na pewno.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 10:41 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jak tam kompresji nie ma (dobra jest, ale na pewno jej ciśnienie jest niskie), do tego doszło spore ochłodzenie (pogoda) + nowy tłok z pierścieniami do wypierniczonego cylindra, lub same pierścienie są do d..., to cóż się dziwić. Pierścień po włożeniu do cylindra powinien przylegać całą swoją powierchnią do gładzi tuleji. Jedyna przerwa jaka może być, to na jego zamkach i ta przerwa to nie jest tak "byle jaka", tylko bodajże w Romecie do 0,3mm (o ile pamiętam). Przerwa ma być minimalna, naprawdę, nie może być też za mała, bo zatrzesz silnik.

Panowie, bez poprawnej kompresji to my możemy sobie wymyślać i kombinować z gaźnikami, zapłonami, wydechami i cholera wie czym jeszcze. Naprawdę tak ciężko zrozumieć, zę szlif trzeba kiedyś zrobić? To jest silnik dwusuwowy. Kilkanaście tysięcy i trzeba ten szlif zrobić. Tłok kupuje się pod cylinder, nie byle jaki. Jak zapewne wiecie, za czasów PRLu były grupy cylindrów i odpowiednie tłoki pod to. Z tego co wiem, dziś tłok do rometa to tłok do rometa i tyle. Są tylko szlify, ale bez grupowania.

Dlatego też polecam kupić nowy tłok z pierścieniami i iść do zakładu z prośbą o przeszlifowanie cylindra pod dany tłok, który kupiłeś. Potem docieranie i masz znów sprawny silnik. Od razu zaznaczam że argumenty typu "kompresja jest, bo palec mi podnosi jak zatkam otwór w głowicy" - do mnie nie przemawiają. Taki test oznacza tylko tyle, że silnik prawdopodobnie powinien w ogóle dać się uruchomić. Jeżeli ktoś po takim sprawdzeniu uznaje, że silnik i jego sprężąnie są w porządku, to gratuluję niefachowości. Tak się składa, że palec to podniesie już przy 6 czy 7 atmosferach, a taki silniczek powinien mieć minimum 8, choć w moim Charcie, kiedy miałem silnik po remoncie i dotarciu ciśnienie wynosiło ok 10 atmosfer. Po włożeniu drugiego silnika, gdzie ciśnienie wynosiło tylko 8 atmosfer - był dużo słabszy (oczywiście palec podnosiło!).

Napiszę jeszcze co do tłoka. Mówisz stary był i chodziło dobrze. Weź pod uwagę, że stary tłok był spasowany z cylindrem. Wiem, że dla 3/4 użytkowników tych pojazdów to nie ma znaczenia, ale cóż, potem narzekania, że słabo pali, albo jedzie (lub nie jedzie :P ). Mówię ogółem, po tym co widzę ogólnie w sieci.

Mówisz, że przycinałeś tłok i zmieniłeś kąt otwarcia okna wydechowego. Możliwe, że przyczyna tkwi również i w tym. Robiąc to, trzeba to zrobić umiejętnie i bardzo dokładnie. Taki 1mm różnicy "nie w tę stronę" może spowodować niemożność uruchomienia silnika bądź jego eksploatowania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 7:19 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Bigsoft, możliwe, że jest właśnie tak jak mówisz, wiem, że cylinder nadaję się do szlifu, ale szczerze mówiąc myślałem, że zmienię ten tłok i pierścienie i dojeżdże do końca sezonu a dopiero potem szlif...

Przydałaby się tutaj wypowiedź, któregoś ze znawców tuningu czy faktycznie takie przeróbki mogą aż tak bardzo utrudniać uruchomienie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 11:35 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Może i nie jestem znawcą tuningu, ale powiem Ci, że jeśli jest to źle zrobione, to mogą. Przekonałem się na własnej skórze o tym, jak sobie spaprałem okienko wydechowe w cylku Charta, na szczęście Almot, to nie było czego zbytnio żałować.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 10:48 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Teraz jest niestety tak, że odpala bez większych problemów, od 2-3 kopa, chodzi ok, wkręca się w miarę dobrze, ale jak go przytrzymam na wysokich obrotach to po chwili zaczyna się dusić, próbowałem regulować gaźnik, podwyższyłem iglicę o jeden rowek, regulowałem mieszankę paliwowo-powietrzną, lecz niestety ciągle to samo, znaczy się jak mu odkręcę tą śrubkę od mieszanki to wtedy bardzo krótko chodzi na tych wysokich obrotach i zaraz się dusi, a jak jest wkręcona na maxa to wtedy trochę dłużej się trzyma na wysokich zanim się zacznie dusić. Ściągnąłem też tą siatkę od filtra i zauważyłem, że gdy jest na wysokich obrotach i zaczyna się dusić, to wtedy cofa kompresję w gaźnik, co może być przyczyną? Dodaję krótki filmik w którym nagrałem pracę tego silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=FpqWJ9oS-Dw


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 3:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Jak dużo paliwa cofa ci gaźnikiem? Jest to rozpylona benzyna wylatująca całą śr. gardzieli gaźnika? Jeśli tak to masz troszke przestawiony zapłon lub jest awaria zapłonu (najprędzej modułu lub cewki WN - miałem tak) lub masz przypchaną dysze paliwową lub zaworek iglicowy. Wyczyść porządnie gaźnik ustaw zapłon, jak nie pomoże to wymień moduł i cewke WN.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [027] Zimny nie odpala
PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 6:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Dopiero metodą prób i błędów udało mi się ustawić i zgrać idealnie i zapłon i gaźnik, zapłon był o ile dobrze pamiętam zbyt późny a mieszanka zbyt bogata i go zalewało przy wysokich obrotach ale za to lekko zapalał, teraz troszkę gorzej ma zapalić ale za to chodzi idealnie.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Keeway focus nie odpala gdy zimny!!

Marcin-2008

8

2696

Wto Lis 27, 2007 8:45 am

Marcin-2008 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zimny nie zapala

damso

11

3128

Śro Lip 09, 2008 3:19 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. zimny pali.....cieply...?? :/

quinnn

2

1570

Pią Lip 06, 2007 6:00 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zimny-działa, zagrzany-nie:/

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Mateusz529

22

5316

Pon Sie 25, 2008 4:06 pm

Mateusz529 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Ogar 200] Zimny nie pali.

TORETTO

14

3895

Nie Sie 02, 2009 4:14 am

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 22 Queries | GZIP : Off ]