Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

GłOWICA
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/g-owica-t6600.html
Strona 1 z 3

Autor:  misio745 [ Wto Lip 31, 2007 4:43 pm ]
Temat postu:  GłOWICA

Witam!
Jechałem sobie Ogarem,aż tu nagle mi zgasł poczułem że z okolic głowicy wydobywa sie powietrze.
Próbowałem wkręcić tę śruby które łączą głowice z silnikiem lecz jedna z nich nie chce się dokręcić tylko się obraca.
Nie posiadam uszczelki pod głowice więć napakowałem tam silikonu.
Zauważyłem że jest większa przerwa między częściami głowicy.
I co ja mam teraz zrobić??
RATUJCIE BO NIE MAM NA CZYM JEźDZIć.

Autor:  smyk [ Wto Lip 31, 2007 5:07 pm ]
Temat postu:  Re: GłOWICA

misio745 napisał(a):
Witam!
Próbowałem wkręcić tę śruby które łączą głowice z silnikiem lecz jedna z nich nie chce się dokręcić tylko się obraca.


Widocznie masz zerwany gwint i radził bym żebyś się modlił żeby był zerwany na szpilce a nie w karterze <z jezorem> Musisz to sprawdzić!! Odkręć głowice, dobrze sprawdź czy nie jest gdzieś pęknięta lub uszczerbana jak tak to głowica nadaje się tylko na aluminium, a jeżeli nie to załóż podkładkę.

Autor:  Cartman [ Wto Lip 31, 2007 5:18 pm ]
Temat postu: 

Sprawdź czy obraca się cała szpilka czy tylko ta nakrętka ;) Jak tylko nakrętka, to spróbuj dać inną, jak to nie pomoże to wymień szpilkę ;)
misio745 napisał(a):
Zauważyłem że jest większa przerwa między częściami głowicy.

Gdzie dokładnie masz tą przerwę?
wydaje mi się że głowica do wymiany...

[ Dodano: 31 Lipiec 2007, 19:20 ]
P.S. Nie dawaj pod głowice silikonu, tylko podkładkę ;) To powinno pomóc jeśli masz przerwę między cylindrem a głowicą ;)

Autor:  ojs [ Wto Lip 31, 2007 5:53 pm ]
Temat postu: 

Jeżeli masz wyrwany gwint w karterze to przygotuj sobie wiertło 6,5mm i gwintownik wewnętrzny M8. Ten otwór w którym się śruba obraca przewierć wiertłem 6,5, otwór w karterze też i go nagwintuj gwintownikiem (najlepiej daj to komuś kto się na tym zna. Gwintowanie nie jest łatwe i to jeszcze w takim metalu jak aluminium). Wtedy załatwiasz podobną śrubę jak była gwint-sworzeń-gwint tyle że nie 6 tylko 8 (może być ciężko) i wtedy nakrętke na śrubę 8 czyli rowerową 13stke.... jest to awaryjny sposób gdyby Ci się gwint wyrwał.. jeżeli gwint w karterze jest OK to nie rób tego niepotrzebie :)
Pozdrawiam

Cholrea jakby mój tata widział co ja tu za brednie pisałem to by mnie chyba wydziedziczył :P

Autor:  Kadziu27 [ Wto Lip 31, 2007 9:45 pm ]
Temat postu: 

ojs napisał(a):
nakrętke na śrubę 10 czyli rowerową 13stke

trznastke to radzej na M8
Smyku1 napisał(a):
sprawdź czy nie jest gdzieś pęknięta lub uszczerbana

co masz dokladnie na mysli???wlasnie kupilem nowa glowice i otwor szpilki przecina ten kolnierz.moze tak byc???

Autor:  ojs [ Wto Lip 31, 2007 9:50 pm ]
Temat postu: 

Sorry na klucz 10 to jest M6 a na 13 to M8 ;) dzięki Kadziu27

Autor:  Olo [ Śro Sie 01, 2007 11:20 am ]
Temat postu: 

Cartman napisał(a):
P.S. Nie dawaj pod głowice silikonu, tylko podkładkę

właśnie lepiej dać silikon, tylko wcześniej wszystko wtyrzeć dokładnie rozpuszczalnikiem i odczekać dobę aż wyschnie, nie ma bata żeby puszczało powietrze.

Autor:  misio745 [ Śro Sie 01, 2007 2:15 pm ]
Temat postu: 

Witam!
Bo niektórzy źle mnie zrozumieli to napisze jeszce raz.
Jak wkładam śrubę to się przekręca ALE TYLKO W MIEJSCU łąCZENIA SIę GłOWICY Z SILNIKIEM!!!

[ Dodano: 1 Sierpień 2007, 15:16 ]
ojs napisał(a):
Jeżeli masz wyrwany gwint w karterze to przygotuj sobie wiertło 6,5mm i gwintownik wewnętrzny M8. Ten otwór w którym się śruba obraca przewierć wiertłem 6,5, otwór w karterze też i go nagwintuj gwintownikiem (najlepiej daj to komuś kto się na tym zna. Gwintowanie nie jest łatwe i to jeszcze w takim metalu jak aluminium). Wtedy załatwiasz podobną śrubę jak była gwint-sworzeń-gwint tyle że nie 6 tylko 8 (może być ciężko) i wtedy nakrętke na śrubę 8 czyli rowerową 13stke.... jest to awaryjny sposób gdyby Ci się gwint wyrwał.. jeżeli gwint w karterze jest OK to nie rób tego niepotrzebie :)
Pozdrawiam

Cholrea jakby mój tata widział co ja tu za brednie pisałem to by mnie chyba wydziedziczył :P

Aha dzięki za radę napewno spróbuje.

[ Dodano: 1 Sierpień 2007, 15:27 ]
Lepiej będzie jak dam zdjęcie i pokaże:

Autor:  Olo [ Śro Sie 01, 2007 2:29 pm ]
Temat postu: 

misio745, mylisz pojęcia, tam nie ma śrub, jest szpilka wkręcana w karter i narętka dociskająca głowicę do cylindra, z 1 postu wynika, że masz zjechany gwint na szpilce albo na nakrętce, musisz sprawdzić gdzie i wymienić.

[ Dodano: 1 Sierpień 2007, 15:31 ]
co do zdjęcia, skąd wiesz, że jest za duża przerwa? jak nie chce dobrze wejść cylinder w głowicę to musisz poprzesuwać ją na boki, aż wlezie.

Autor:  misio745 [ Śro Sie 01, 2007 2:33 pm ]
Temat postu: 

No własnie zjechany gwint tylko powiedz mi muszę to zrobić gwintownikiem??

[ Dodano: 1 Sierpień 2007, 15:34 ]
ale nie wchodzi bo ta nakrętka się obraca i nie trzyma.

Autor:  smyk [ Śro Sie 01, 2007 2:35 pm ]
Temat postu: 

misio745 jeżeli mówisz że nakrętka się obraca to masz tylko zerwany gwint na szpilce lub na nakrętce. Załóż nową nakrętkę i szpilkę i powinno być dobrze.

Autor:  misio745 [ Śro Sie 01, 2007 2:35 pm ]
Temat postu: 

aha to dzięki za rady.

Autor:  smyk [ Śro Sie 01, 2007 2:42 pm ]
Temat postu: 

misio745 napisał(a):
Lepiej będzie jak dam zdjęcie i pokaże:
Image


misio745 napisał(a):
ale nie wchodzi bo ta nakrętka się obraca i nie trzyma.

To wreszcie co się obraca nakrętka czy szpilka?

misio745 napisał(a):
No własnie zjechany gwint tylko powiedz mi muszę to zrobić gwintownikiem??

tak

Autor:  misio745 [ Śro Sie 01, 2007 2:58 pm ]
Temat postu: 

sorry szpilka

Autor:  smyk [ Śro Sie 01, 2007 3:03 pm ]
Temat postu: 

To jeżeli szpilka to bez gwintowania karteru się nie obędzie...

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/