Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Cze 01, 2024 12:07 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [ Romet Chart 210] Znowu nie działa STOP
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 5:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Jeździłem, jeździłem i przestało mi świecić tylne światło STOP. Od hamulca przedniego działa. Ściągnąłem bak i siedzenie i ruszam kablami i patrze czy się coś nie odłączyło. Dalej nie działa. Myśle sobie co to za sprawdzanie moge tak do rana. Poszedłem po miernik (dokładny elektroniczny) i patrze czy jak nacisne tylny STOP czy wychodzi napięcie z automatu, owszem wychodzi z tego co pamiętam pokazało 6.10V czyli tyle ile powinno być. Pod siedzeniem jest kostka, w której znajdują się trzy kable, masa, postój, i STOP (już połączony tylny z przednim). Tam też mi pokazało 6V czyli napięcie dochodzi po naciśnięciu tylnego hamulca. Dobra sprawdzam przy lampie 0V. Odłączyłem kabel od lampy i sprawdzam 6V. Czyli kable są ok, napięcie około 6V dochodzi do lampy. Tylko czemu jak podłącze końcówkę do lampy to już 0V i nie świeci? Dodam, że jak się naciśnie przedni hamulec STOP świeci (ten sam kabel i ta sama żarówka). Co może być nie tak?


Ostatnio edytowany przez yazimoo Sob Sie 18, 2007 6:41 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 6:05 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 28, 2007 7:57 pm
Posty: 1390
Miejscowość: Sterkowiec / Tarnów
Pojazd: Ogar 2OO

Golf IV !
yazimoo napisał(a):
Dodam, że jak się naciśnie przedni hamulec świeci


od kiedy do przedniego hamulca jest podlaczony automat nuruchamiajacy swiatllo stop ?/ :P


2 to chyba masz jakies zwarcie w lampie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 6:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
=XrzysieK= napisał(a):
od kiedy do przedniego hamulca jest podlaczony automat nuruchamiajacy swiatllo stop /


Jak to od kiedy? W charcie jest oryginalnie...Ide jeszcze sprawdzić na starej lampie bo akurat mam taką drugą i napisze czy działa czy nie.

[ Dodano: 18 Sierpień 2007, 20:40 ]
Na innej lampie jest to samo, no ale dlaczego to nie działa jak to jest ta sama żarówka, ten sam kabel co od przedniego hamulca, a jak się naciśnie przedni to świeci. I napięcie dochodzi jak się naciśnie tylny hamulec, ale jak się podłączy pod lampe to 0V i nie świeci.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 6:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 01, 2007 12:04 pm
Posty: 330
Miejscowość: Chełm Śląski
Najlepsze rozwiazanie jest zrobienie nowej instalacji w tedy nie bedziesz miał problemow


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 7:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
CharcikX, bardzo ciekawy pomysł :| Jak są drobne problemy to warto to naprawiac a nie kłasć całą instalacje od nowa ;/

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 7:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
wysiadła mi żarówka z przodu czy mam zmienić instalację?? :P :P nie no a teraz tak na serio
gdzie jest podłączony ten automat stopu z przedniego hamulca czy muszę kupowac drugi?? opisz dokładnie jak to wygląda

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 9:38 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
CharcikX napisał(a):
Najlepsze rozwiazanie jest zrobienie nowej instalacji w tedy nie bedziesz miał problemow


Tylko, że ja nie mam oryginalnej instalacji bo to wielkie gówienko. Kierunki 42W, postój 5W, i stop 21W. No i dajmy na to, że skręcam, kierunek mam załączony 42W, jade na światłach 5W i hamuje czyli stop 21W. Jak to wszystko jest załączone to kierunki już nie świecą albo tylko lekko coś miga, że ich nie widać. A o doładowywaniu akumulatora to już nie wspomne, prawie zerowe.

Ja swoją instalację zrobiłem całkiem inaczej. Tylna lampa nie świeci już z akumulatora tylko jest podłączona pod przednią lampe. Świeci dopiero po zapaleniu silnika ale odpada już 5W. Chciałem też stop tak podłączyć ale cewka już nie wydala. Mam lampe z simsona która ma wejścia na 2 żarówki więc do stopu dałem 5W (i widać bez problemu nie wiem po co aż 21W). Więc kolejne 16W odpada. Teraz moge sobie jechać na światłach, hamować i mieć włączonykierunek i wszystko ładne mocno świeci. Ładowanie w charcie jest słabiutkie, ale przy moim podłączeniu w zupełności wystarcza, teraz akumulator cały czas jest doładowany, a nie że co 3 tyg trzeba ładować.

No, a co do problemu to tak sobie myśle, że gdzieś kable mogą lekko nie łączyć albo coś z automatem, że bez obciążenia daje te 6V, ale jak już podłącze pod żarówkę to dostaje obciążenia i gdzieś nie łączy dlatego nie świeci. Dzisiaj dokładnie posprawdzam kabel i automat.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 12:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
yazimoo, namieszane masz... Daj całą elektrykę tak jak w oryginale, tylko wymień prostownik (unitrę), na najzwyklejszy mostek prostowniczy 25A - na unitrze jest słabe ładowanie, przyznaje ale na mostku już jest owiele lepiej.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 1:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
=XawiD= napisał(a):
namieszane masz


Nic nie mam namieszane, mam to cudnie zrobione i wszystko ładnie świeci. Nie chce mieć tak jak w oryginale, że nacisne stop i kierunek włącze i już nie świeci. A problem ze stopem to był taki, że automat zepsuł się i na mierniku pokaże, bo to jest dokładny elektroniczny. Ściągnąłem ten automat i napsikałem do środka takiego czegoś do styków i działa. Czasem jeszcze nie zadziała. Ale i tak wole wymienić i mam pytanie. Czy taki oryginalny automat stopu (tylny hamulec) dostane w każdym motorowerowym? Ile on może kosztować? Wiem, że można dać inny jakiś zwykły ale nie chce bo w motorynce miałem i po 3 miesiącach nie działał. A i jeszcze tematu nie zamykajcie jakby coś jeszcze wyszło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 3:01 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Z kupnem tego automatu może być problem, zresztą jak z wieloma częściami do Charta.
A co do tego słabego ładowania to można wywalić oryginalne cewki do ładowania (czyli pierwszą 1,5A i drugą 0,8A) a zamiast nich dać cewki od światła przedniego ( czyli dwie po około 2,2A) a więc można zyskać jakieś 2A co przy 6v daje jakieś 12W.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 3:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
ja odwiedziłem hurtownię , sklep, i giełde i wszyscy mówią jedno "do Charta coraz mniej części" to chyba już koniec ;( ;/

[ Dodano: 19 Sierpień 2007, 16:52 ]
ale jest nadzieja <jupi> bo jeśli zadzwonię i zostawię zamówienie to ta hurtownia zleci wyprodukowanie takiej części jakiemuś zakładowi

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 4:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
tomek1212 napisał(a):
Z kupnem tego automatu może być problem, zresztą jak z wieloma częściami do Charta.


Nie wiem ale każdy kto ma lub nie ma charta mówi, że mało części i problem jest z tym. Tak mnie wszyscy straszyli jak miałem kupować charta i tyle części już kupowałem i wszystko jest do niego.

tomek1212 napisał(a):
A co do tego słabego ładowania


Po co to piszesz skoro ja już staram się wszystkim wytłumaczyć. Oryginalna instalacja w charcie jest nic nie warta. Naciśniesz stop i już kierunki nie świcą bo siły nie ma. Ja mam tylną lampe podłączoną pod przednią, lampe tylną na 2 żarówki i żarówka stopu też 5W. Wtedy wszystko działa idealnie, lampa tylna, stop i kierunki. Nic nie przygasa i akumulator doładowany idealnie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 4:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Napisałem to bo wg mnie instalacja z mocniejszym ładowaniem jest lepsza od tej Twojej.
A z tym stopem 5W to mi się nie bardzo podoba. W wszystkich samochodach masz do STOPu żarówke 21W. Te 5W napewno jest mniej widoczne od 21W. Jeżeli już chcesz zaoszczędzić troche prądu to myśle że lepiej zrobić tylnią lampe na diodach LED. Przy zastosowaniu odpowiednich diod będzie świecić tak samo jak żarówka 5/21W a zużyje napewno dużo mniej prądu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 4:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Bardzo ładnie widać. Ale co ci da mocniejsze ładowanie jak w charcie nie ma regulatora napięcia, który sobie reguluje prąd i nie ma takiego czegoś, że jak naciśniesz stop to kierunki prawie w ogóle nie świecą. Dlatego ja wole moją instalajcę, którą sam przerobiłem bo postój 5W jest podłączony pod lampe tylną i świeci dużo lepiej, stop ma 5W, a nie mam chartowskiej lampy tylko z simka więc widać super nawet tą 5W bo jest na dwie żarówki. I teraz moge sobie spokojnie hamować i kierunek dalej świeci. Co to była za jazda jak musiałem szybko wyhamować aby tylko ten stop się nie zaświcił bo już kierunek ledwo ledwo było widać! Mów co chcesz, ja i tak swoje wiem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 4:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
W oryginale po zaświeceniu światła STOP kierunki nie powiny przygasać tak aby było to bardzo widoczne i zagrażało bezpieczeństwu. Najprawdopodobniej winę tego ponosiła słaba masa. Miałem coś takiego u siebie jak miałem jeszcze oryginalną instalacje. Ostatnio robiłóem taki eksperyment tzn. do akumulatora dopinałęm po koleji trzyu żarówki 6v/21W. Nie było ŻADNEJ różnicy w świeceniu tych żarówek nawet po podpięciu wszystkich trzech żarówek (czyli 63W), ale były one podpięte BEZPOŚREDNIO pod aku.
A co do tej żarówki 5W do światła STOP to bałbym się jeździć takim motorem w dzień zwłaszcza słoneczny.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Światło STOP

yazimoo

10

3424

Śro Sie 01, 2007 9:30 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart] Światło stop.

BudziasKowalewo

0

1421

Pon Wrz 21, 2009 1:11 pm

BudziasKowalewo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart] Czujnik stop "nożny"

wasil0915

13

4316

Pon Lip 19, 2010 1:17 pm

wasil0915 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [chart] znowu brak iskry

Gajca

4

1477

Pią Lip 09, 2010 6:00 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Kierunkowskazy I stop

KaLiSiu

5

3053

Sob Lip 10, 2010 10:17 pm

Błażej Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.075s | 21 Queries | GZIP : Off ]