Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Ogar 200- mostek prostowniczy, zapłon aku., ładowanie itp. https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/ogar-200-mostek-prostowniczy-zap-on-aku-adowanie-itp-t7774-15.html |
Strona 2 z 6 |
Autor: | Laszlo [ Nie Wrz 09, 2007 1:06 am ] |
Temat postu: | |
Jeszcze należały by wspomnieć że cewki mają jedno wyprowadzenie przylutowane do masy trzeba je odłączyć. |
Autor: | =XawiD= [ Nie Wrz 09, 2007 11:49 am ] |
Temat postu: | |
Cewki zapłonowe w życiu nie naładują Ci akumulatora 12V. Musisz kupić akumulator 6V, cewki odłączyć od masy i z każdej cewki dajesz na mostek. Za mostkiem dopiero je łączysz. |
Autor: | galion59 [ Nie Wrz 09, 2007 12:20 pm ] |
Temat postu: | |
Jak będą połączone szeregowo (tak jak świetlne) to sumarycznie będzie 12V~. Po podłączeniu do mostka i dodaniu elektrolitu - spoko będą ładować aku. |
Autor: | =XawiD= [ Nie Wrz 09, 2007 12:24 pm ] |
Temat postu: | |
Ale rolę "elektrolitu", w tym układzie pełni akumlator - wielki kondensator. |
Autor: | dyko [ Nie Wrz 09, 2007 12:29 pm ] |
Temat postu: | |
A jak ybm zrobił zapłon bateryjny, to 3 cewki zapłonowe naładują akumulator? |
Autor: | galion59 [ Nie Wrz 09, 2007 12:30 pm ] |
Temat postu: | |
Jak mówi przysłowie "od przybytku głowa nie boli". Elektrolit nie zaszkodzi, a może pomóc w ładowaniu akumulatora. |
Autor: | =XawiD= [ Nie Wrz 09, 2007 12:34 pm ] |
Temat postu: | |
galion59, da to tylko niepotrzebny spadek napięcia... |
Autor: | galion59 [ Nie Wrz 09, 2007 12:35 pm ] |
Temat postu: | |
dyko Jak masz kupiony akumulator 12V, to niema najmniejszego sensu popadać w koszty i kupować aku 6-cio woltowe. 2 cewki zapłonowe 6V~ połączone szeregowo (oczywiście odłączone od masy) w zupełności wystarczą do naładowania aku 12V. [ Dodano: 9 Wrzesień 2007, 14:40 ] =XawiD= Na elektrolicie niema żadnego spadku napięcia. Wręcz przeciwnie - przy dużym poborze prądu - elektrolit gromadząc ładunek nie dopuszcza do spadku napięcia na akumulatorze. |
Autor: | luk333 [ Nie Wrz 09, 2007 1:01 pm ] |
Temat postu: | |
przy instalacji 12V zaplon bateryjny za duzo pradu ciagnie. Nie dosc ze mamy ok. 2x mniejszy prad ladowana niz przy 6 V to jeszcze cewka W/N pobiera 2x wiekszy prad. Chyba ze wstawimy inna cewke. Co do instalacji 12V z dwuch cewek zaplonowych polaczonych szeregowo to mam taka instalacje u siebie i nie nazekam. Przy jezdzie na Swiatlach 15W i kierunkach aku jest w stanie dosc szybko sie naladowac. Gozej na dlugich swiatlach 35W. Jezdzac po miescie i uzywajac kierunkow aku rozladowywuje sie w ciagu 5 godz (12V5Ah) Mam swiatla podlaczone na sztywno do aku i caly czas swieca max. moca |
Autor: | dyko [ Nie Wrz 09, 2007 1:08 pm ] |
Temat postu: | |
Czyli w końcu mogę zrobić z tych dwóch cewek zapłonowych ładowanie, tak jak galion59 napisałeś? |
Autor: | galion59 [ Nie Wrz 09, 2007 1:11 pm ] |
Temat postu: | |
dyko Jak zostawiasz sobie cewkę zapłonową to możesz niewielkim nakładem sił i środków przerobić zapłon na elektroniczny. Ma super iskrę i możesz spokojnie wywalić kondensator. Zamiast BU326 możesz dać BU508A lub BU406 lub BU407. [ Dodano: 9 Wrzesień 2007, 15:13 ] Oczywiście, że możesz. Powiem więcej - powinieneś tak zrobić. |
Autor: | dyko [ Nie Wrz 09, 2007 4:21 pm ] |
Temat postu: | |
No zrobiłbym ten zapłon akumulatorowy, tylko jak byś mógł dać jakieś linki do tych wszystkich "świństw" (to 2200mikro/63V itp.), bo się kompletnie nie znam na elektronice i nie wiem, co to jest . Jakbyś mógł powiedzieć, co mam kupić, najlepiej w tym ( http://www.centrumelektroniki.pl/ ) sklepie, to bym był ogromnie wdzięczny. Sorry za takie żądania, ale sam to raczej nie znajdę. Dzięki za wysiłek. [ Dodano: 9 Wrzesień 2007, 18:35 ] Raz tak na próbę podłączyłem sobie akumulator po prostu w miejsce cewki zapłonowej, i iskra była ogromna, ale wtedy chyba robi co chwile spięcie na akumulatorze (?) <co?> |
Autor: | =XawiD= [ Nie Wrz 09, 2007 4:37 pm ] |
Temat postu: | |
Nie robi spięcia na akumulatorze - platynki działają jako włącznik/wyłącznik zapłonu. |
Autor: | dyko [ Nie Wrz 09, 2007 4:43 pm ] |
Temat postu: | |
Zrobiłem jakoś tak: [ Dodano: 9 Wrzesień 2007, 18:44 ] Tzn, zrobiłem tak kiedyś, nie teraz. Przecież z takim połączeniem to spięcia robi chyba... |
Autor: | =XawiD= [ Nie Wrz 09, 2007 4:48 pm ] |
Temat postu: | |
Nie nie robi.. Najzwyklejszy zapłon bateryjny miałeś. |
Strona 2 z 6 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |