Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Czy silnik z Jawy jest lepszy niż polski Dezamet?
https://motokirc.pl/inne-f30/czy-silnik-z-jawy-jest-lepszy-ni-polski-dezamet-t6615-15.html
Strona 2 z 6

Autor:  Travis [ Pią Sie 03, 2007 10:22 am ]
Temat postu: 

Jacek-J129 napisał(a):
mowa o silniku 2 biegowym
nie lubie dwu biegów, bo jak sobie chce jechać 40 km/h to odroty mam rzędu 3800-4300 obr/min przez co jest większe zużycie paliwa, jadąc nieustannie taką prędkością do katowic spaliłem 3l w ciągu 73 km. A jakbym miał jawkę to spokojnie można jechać 40 na trójce na obrotach 3000 rpm

[ Dodano: 3 Sierpień 2007, 12:29 ]
jeśli silnik wolniej si8e zbiera niżdezamet to ma mniejszy moment obrotowy, ale potem jak juz 3 bieg sie wrzuci to jest jazda :P

Czemu niby adik93 piszesz że elektryka jest do bani

Autor:  Jacek-J129 [ Pią Sie 03, 2007 10:36 am ]
Temat postu: 

Travis, Zgadzam się z Tobą, ale ogólnie rzecz biorąc silniki 3 biegowe były bardziej awaryjne, ale za to inna wygoda jazdy.

Autor:  Travis [ Pią Sie 03, 2007 5:54 pm ]
Temat postu: 

slawek90 napisał(a):
tłumik po prawej
w jawce jest odwrotnie i jak usiłowałem postawić ogara kumple to sie zjarałem o kolanko wydechowe

Jawka ma krótszy kopniak,i niewiem czy nie dało by się założyć od komara.

Autor:  Kamis [ Pią Sie 03, 2007 5:55 pm ]
Temat postu: 

Dodam jeszcze że podstawowe naprawy i regulacje w silniku jawki są prostsze. Żeby wyczyścić dysze gaźnika w 023 trzeba zdjąć gaźnik a w jawce nie. Zeby wymienic kondensator lub przestawić zapłon w Polskim trzeba zdjąć magneto a w jawce nie, oraz dostęp do platynek jest lepszy.

Autor:  romek_s51 [ Pią Sie 03, 2007 6:10 pm ]
Temat postu: 

starter od rometa jest inny ale wiem ze pasuje taki jak z komara pedałowca
Wcale nie trzeba sciagac magneta zeby ustawiac zaplon bo od tego są śruby iskrownika które są i na kluczyk i na srubokret (oryginalnie)

Autor:  adik93 [ Sob Sie 04, 2007 7:08 pm ]
Temat postu: 

silniki z jawki są niedopracowane pod względem elektryki, nie ma tam czegoś takiego jak magneto je ino jakieś kółeczko magnesowe a pod bakiem cewka zapłonowa. mój kumpel z krzyżowic co roku coś zawsze grzebie z elektryką, raz powymieniał kable to cewka sie spiepszyla itp. w romecie takich "elektronicznych" problemów nie ma. najbardziej rozwalają mie w jakwach te biegi- jeden do góry reszta na dól <hahaha> wd. mie projektanci kiedyś za dużo wypili i skrzynię odwrotnie włożyli.. to nawet się zrymowało, no wsumie każdy zachwala co ma bo np. mój kumpel 2 lata dzidował na romecie 3 biegowym, w tym roku spiepszyly się mu zimery na wale i powiedzial że nie bedzie sie z tym piepszyl bo i tak motór od wujka wiec kupil se jawke. przyjechał ją na kołach ze świerklan, i tego samego dnia odpalała z pierwszego, itp. szla jak burza. a następnego za hiny ludowe nie chiała odpalić z kpa ino trza bylo pchać 10m żeby załapała, a na ciepłym silniku to porażka kompletna . wymienił w niej cewkę {50 zł}, potem wyszlo przebicie na fajce ale iskra mała wkońcu była, zmienił fajke to się w iskrowniku zwarcie zrobiło- do dziś nie wie co wymienić <hahaha> no ale jak by nie było cały czas zachwala tę jawke- chyba coś w tym musi być? czary jakiego czarodzieja?
najlepiej zrobić test typu że wymieniamy caly silnik w jawce i w romecie i czekamy który prędzej zawiedzie? ja juz wiem ;]

Autor:  Travis [ Sob Sie 04, 2007 7:31 pm ]
Temat postu: 

Z elektryką dam sobie rade, bo to moje drugie hobby.

Czytałem gdzies że w polskich silnikach wyłączało się poprzez zwarcie obwodu do masy. A w jawkach wyłączało się przy pomocy przerwania obwodu między przerywaczem a masą.

Słyszałem jeszcze że w starym typie jawek takich co jezdziły po czechosłowacji sprzęgło było po prawej stronie o_O

Autor:  Kamis [ Sob Sie 04, 2007 9:01 pm ]
Temat postu: 

Co do sekwęcji biegów to w jawce jest lepiej, bo nacisnąć zawsze idzie szybciej niż pociągnąć <smiech>

Autor:  adik93 [ Nie Sie 05, 2007 4:10 pm ]
Temat postu: 

to moze lepiej jakis fajny skuterek? wtedy wogole nie będzie trzeba naciskać ani ciągnąć...
zadkoscia jest spotkać motor z jedynką do góry...

Autor:  mandos [ Nie Sie 05, 2007 8:33 pm ]
Temat postu: 

adik93, Jedynka w górę i reszta w dól to tzw. sportowa nomenklatura zmiany biegów wiec wszystkie teamy w MotoGP tez muszą dużo pić bo motocykle torowe maja właśnie taką zmianę biegów.
mam Jawę Mustang i jakoś nie mam problemów z elektryką ani z mocą magneta (z przodu żarówka 25W/25W 6V z tyłu diody, światło STOP, kierunkowskazy i wszystko bez akumulatora) a mój wujek przy dwubiegowym dezamecie musiał do przedniej lampy dać żarówkę 5W, żeby cokolwiek się żarzyło a dwukrotnie wymieniał już cewki na nowe.

Autor:  yazimoo [ Nie Sie 05, 2007 9:41 pm ]
Temat postu: 

Powiem tak. Ja bym jawki nie kupił i tobie też odradzam. Twój tata ma całkowitą racje. Tylu moich kumpli ma ogara 200 lub jawe mustang i jak się lekko zagrzeje to już nie odpali tylko na popych. W ogóle te silniki czeskie to jakieś "nie z tego świata". Wszystkie motory są jakoś nomalnie zrobione tylko w silnikach czeskich masz kopke z prawej, biegi na odwrót, rura z lewej. ODRADZAM JAWKI. Silnik Dezamet 023 jak jest dobrze wyregulowany to od kopa czy ciepły czy zimny (wiem bo miałem motorynke i wczoraj wyregulowałem tak ogara koledze, że zawsze pali od kopa). Silnik bardzo prosto skonstruowany, łatwo naprawić. Jest zrobiony po ludzku czyli wszystko na swoim miejscu. Mniej problemów z gaźnikiem.

Autor:  mandos [ Nie Sie 05, 2007 10:04 pm ]
Temat postu: 

Jawowski tak samo, jak dobrze wyregulowany to pali na kopa czy ciepły czy zimny.

Autor:  yazimoo [ Nie Sie 05, 2007 10:08 pm ]
Temat postu: 

To ciekawe, że ciągle kogoś widze co przyjedzie pod sklep i już nie odpali, tylko na popych. Poprostu to jest wada jawki i koniec, nie ma się co oszukiwać. Coś z tą cewką jest nie tak od początku. Mój tata mi mówił, że jeszcze jak oni byli młodzi to jego kolega kupił jawe mustang w Czechach czyli bezblokad i innych badziewi co robią w Polsce. I też jak zimna od kopa, jak ciepła na popych.

Autor:  mandos [ Nie Sie 05, 2007 10:11 pm ]
Temat postu: 

No to ja mam chyba jakąś lewą Jawę. I znajomy chyba też (ja mu ja składałem). Bo i moja i jego pali nawet na ciepłym silniku od kopa.

Autor:  yazimoo [ Nie Sie 05, 2007 10:13 pm ]
Temat postu: 

Ci moi koledzy też uważają, że pali od kopa. Ale ciągle widze jak klną i pchają bo z kopniaka nie odpali. Nie przepadam za jawkami ale jakby przeanalizować wady i zalety tych dwóch silników to obydwa są dobre.

Strona 2 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/